Takaspoilerin kiinnitys 900:seen?
Takaspoilerin kiinnitys 900:seen?
Innokas kotitarveasentaja, jolla peukalo keskellä kämmentä, haluaisi asentaa spoilerin 900:sen takaluukkuun. Hyviä vinkkejä kaivataan? Vai onnistuuko yleensä omana hommana? 

Saab 9-5 2,3t -02
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
Re: Takaspoilerin kiinnitys 900:seen?
reiät luukkuun ja sikamassaa kaveriksi ja pultit kii.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Noniin, asennusohje tuli siinä ja sitten se asennusvinkki..
Tee jätesäkistä sabluuna porausta varten. Leikkaa se ensin samaan muotoon kuin spoileri ja sitten puhko siihen reijät niille kohdille, kun spoilerissakin on.. Sitten vaan teipin kanssa mallailemaan sabluunaa takakonttiin ja poranterä teräväksi.
Tee jätesäkistä sabluuna porausta varten. Leikkaa se ensin samaan muotoon kuin spoileri ja sitten puhko siihen reijät niille kohdille, kun spoilerissakin on.. Sitten vaan teipin kanssa mallailemaan sabluunaa takakonttiin ja poranterä teräväksi.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Pysyy myös pelkällä sialla kiinni.
Niin joo.Olenhan minäkin laittanut niihin 4 spoikkaan 2 ruuvia niistä päältäpäin näkyvistä ruuvinreistä.Se unohtu sanoa.Eza^ kirjoitti:pysyy jos pysyy... ruuvit ehdottomasti!
Mutta varmasti pysyy sialla kiinni kun vaan putsaa huolellisesti pinnat+laittaa kunnolla painoa päälle liimauksen ajaksi.
Tää ohje siis combiin,sedaniin en ole ikinä laittanut.
tomaatti kirjoitti:Niin joo.Olenhan minäkin laittanut niihin 4 spoikkaan 2 ruuvia niistä päältäpäin näkyvistä ruuvinreistä.Eza^ kirjoitti:pysyy jos pysyy... ruuvit ehdottomasti!

Henri Mertanen #2892
<9-3 Aero -02> <99 GL Turbo -83,PR> <99 GL Petro,K>
Kun ajaa pari tarpeeksi leveetä poraruuvia niihin "vedenpoistoreikiin" niin sekin auttaa pitämään paikoillaan.
Ja kun sikamassalla laittaa vielä ne reiät umpeen niin ei pääse vesi mädättämään peltiä.
Se hyöty tuosta kunnolla liimaamisesta ainakin on.Alkuperäisratkaisussahan se vesi just menee sinne spoikan ja pellin väliin.
Pikapesussa kun käy niin viimeistään ajoon lähtiessä sieltä spoikan alta valahtaa paskavedet pitkin peltiä.
Hyvin suunniteltu...
Itse olen liimannut vielä kaikkiin palon saumoihin,alkuperäisessähän tuota veden tuloa estetään takalasin tiivisteen avulla.
Ja kun sikamassalla laittaa vielä ne reiät umpeen niin ei pääse vesi mädättämään peltiä.
Se hyöty tuosta kunnolla liimaamisesta ainakin on.Alkuperäisratkaisussahan se vesi just menee sinne spoikan ja pellin väliin.
Pikapesussa kun käy niin viimeistään ajoon lähtiessä sieltä spoikan alta valahtaa paskavedet pitkin peltiä.
Hyvin suunniteltu...

Itse olen liimannut vielä kaikkiin palon saumoihin,alkuperäisessähän tuota veden tuloa estetään takalasin tiivisteen avulla.
jep, ja aikojen saatossa ne vedenpoistoreijät menee kuitenki tukkoon, niin ei niillä kai suurempaa virkaa edes ole. Jos jää vettä spoilerin päälle, niin ajaa vähän kovempaa jos ei tahdo kuivuatomaatti kirjoitti:Kun ajaa pari tarpeeksi leveetä poraruuvia niihin "vedenpoistoreikiin" niin sekin auttaa pitämään paikoillaan.
Hyvin suunniteltu...![]()

Henri Mertanen #2892
-
- Matalapaineturbo
Koriliimakin on kova sana. Toisessa autossa "roikkuneet" helmalevikkeet kiinni ainoastaan tuon avulla 5 vuotta ja edelleen kiinni. Kerran helma ajettu kanttariin ja lasikuitu halkesi ennen kuin liima irtosi.
Silikooni ruostuttaa peltiä siinä olevan etikan takia sitä ei parane siis käyttää niinkuin lippis päiset bimberi kuskit
Possumassakin eli sikaflex varmaan hyvää ja edellähän siitä olikin kokemuksia.
Silikooni ruostuttaa peltiä siinä olevan etikan takia sitä ei parane siis käyttää niinkuin lippis päiset bimberi kuskit

Possumassakin eli sikaflex varmaan hyvää ja edellähän siitä olikin kokemuksia.
Saab 900i 2.0 16V -92 3D Combicoupe
Itsellekkin tuli hankittua spoileri, mitetityttää että pysyyköhän tuo pelkällä sikafleksillä:O montakohan reikää sitten porais takaluukkuun
Mulla ainakin pysyi combi-tupliksessa hyvin spoileri siinä ikkunan alla pelkällä sika-flexillä. Omassa käytössä pysyi pari - kolme vuotta kesät talvet ja kai se spoikka siellä paikallaan nököttää edelleenkin. En millään raaskinut alkaa porailla alkuperäistä ehjää luukkua, joten päätin kokeilla liimamassaa. Puhdistin pinnat ensin kunnon pesulla ja sitten vielä poistin rasvat bräkleenillä.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Kaverilla ketä aikoinaan teki spoilereita valmisti itse muistaakseni rosterista kiinnikkeet spoileriin kiinni ja laitto spoilerin autoon kohdalleen ja teki reijjät takaluukkuun ja ruuveilla kiinni spoileriin kiinni pysy