6 v ja n. 140 tkm oli automaatti. Tainnut olla tähän mennessä vaivattomin . Lämppärin hana oli ainoa kulutusosien lisäksi mikä piti vaihtaa ja bensakorkin luukun maalasin (sitä kun joutui aika usein aukomaan, niin pääsi rasvat kuivumaan saranasta).
Tosin se oli ostaessa vasta kolmevuotias , eikä lootan huolloissa oltu keretty lipeämään.
Mulle on tulossa 900 2,0 16v -91 4 ov., ajettu 225 000 km.Auto isällä uudestä lähtien ja pitänyt sitä kuin kukkaa kämmenellä, huollettu 10 00km:n välein ja auto on loistokunnossa.
Etsin sille parasta aikaa säilytyspaikkaa talveksi joko lämmintä tai kylmää tallia.Tarkoitus on että jan sillä talvella muutamia kertoja kuivilla pakkaskeleillä. Mikä olisi paras vaihtoehto talvisäilytykseen ??
Jos otat lämpimän tallin niin katso sitten että se on niin lämmin, että auto myös kuivuu siellä kun se seisoo. Jos lämpötila on hädintuskin yli nollan on auto koko ajan kostea ja kuivuu ajon jälkeen hitaasti. Tällöin se myös ruostuu joutuimmin. Kylmä talli on melkeimpä parempi kuin tuo. Ihanteellistahan on tietenkin huoneenlämpötila kuivissa olosuhteissa. Huomaa, että riski sisustan homehtumiseen pitkän seisonnan aikana on todellinen. Kannattaisi otsonoida. En tiedä kauanko otsonoinnin teho kestää mutta jos sen silloin tällöin tekee niin eiköhän homekin pysy aisoissa.
Taitaa säilytyspaikat olla tiukassa (myös) Kuopiossa. Vehmersalmelta ainakin löytyy yksi isäntä, joka on vanhasta navetastaan kunnostanu säilytystilaa. Parina talvena on jo auto siellä ollut ja hyvin on säilynyt. Kosteudenkerääjä on ollut jalkatilassa ja sen säiliöön on vettä tietysti kertynyt, mutta minkäänlaisia homeongelmia ei ole ollut.
Jos kiinnostaa, niin voin kertoa hänen yhteystiedot.
Haluaako joku pelastaa OG:n osia? Voisin jotain omia ylimääräisiä varastojani lahjoittaa hyötykäyttöön? Mm. 16V kansia löytyy hyllystä 5kpl, pari liikaa itelle... Kaikkea hilua muutakin ois mutta ei viitteis ehjää osaa paalata. Mielellään yhteiseen hyvään luovuttaisin. Ja siistiä ois jos joskus sais jostain jotain osia itekin jos sattuu tarvitsemaan
Kenellä on ylettömästi ilmaista hyvää säilytystilaa missä osat ei mene piloille?
Oisha niille osillekki tarvetta, mutta ei itellä mitää akuuttia ole sinänsä, satkun osille. Pitäs purkaa pari varaosa-autoa nii niistäkin sais osia. Ja jos mänä kaksi yhdistäs niin ehkä sais toimivan koneen ja sitäkautta yhden auton ajoon.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
tuo on kyl hieno asenne että olis sellainen yhteisvarasto josta tarvitsevat vois käydä lunastamassa. noita saabfarmeja kun tiedän niin ei niillä mitään myytäväks riitä, yks kyseli saapin turpomäntiä tuollaiselta jemmarilta niin oli 5 konetta levällään eikä yhtään sarjaa suostunu myymään jos tarttis joskus vielä.
nolottaa myöntää että oon käyttäny varaosa autona 240tkm ajettu 2d sedan 16valve 88:a mut ei o tarkotus romuttaa vaan lähinnä läpikäydä josko tuo 2.1 5d meniskin vähäpäästöisenä ensvuonna leimanloputtua purkuun niin siitä sais parin viikon vääntämisellä koeajetun tekniikan tai laittais aero tekniikan. nyt on hitsattu ylätukivarsi ja sen takia jäi 2d ajosta. pystyy ainakin liikutteleen mut ei liikenteeseen.
jos saabismi on sairaus niin se on mieli sairauteni
b202+b212 5d bj92, b202 bj88 3d+2d, bj89 202 3d + 5d kjetkat, bj83 gli, pobeda, volga22+24u,scottsdale,lada 2107i,vagoneer73,mb123td,isuzukb4wd,kawa100g7,fo-dexta
tuota kävin trailerin kanssa katsomassa, 1300km vaan tuli aivan turhaan ajettua, ihan täysin läpimättä pohjasta vaikka ulos näyttää siistiltä ja sammui heti melkein kun käyntiin sai.