Uusi perheenjäsen

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
joutilas
Matalapaineturbo
Viestit: 157
Liittynyt: Pe Helmi 06, 2004 06:37

Uusi perheenjäsen

Viesti Kirjoittaja joutilas »

Tervehdys!

Tuli eilen tehtyä hankinta. 900 i16 -89.
Auton sain omasta mielestäni aikas halvalla, kun ottaa huomioon, että leimakin on voimassa ensi syksyyn. Pirun hyvin tuntuu liikahtavan, kun on tähän asti ollut vain kaasareita ja niihin tottunut.

Pientä näpertelyä tietenkin riittää: ruostekukkaa siellä ja täällä, lämpömittarí vaeltelee (kierroksilla pysyy paikoillaan ja näyttää oikein), bensavalo palaa koko ajan vaikka bensaa otin n. puoli tankillista, Laturin hiilet oli loppu (ne vaihdoin jo), pakoputki vuotaa.

Tuo pakoputki täytyy korjauttaa jossakin ensi viikolla (kellään hyvää ja halpaa pajaa tiedossa Hyvinkään lähistöllä). Nuo muut probleemat ajattelin selvitellä ajan kanssa itse ja vähän paikkailla koria sitten joskus kun ilmat alkaa olla kesäiset.

Ehkä parasta kuitenkin on tarra takaikkunassa: SAABISMI ON SAIRAUTTA.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

itse ostaessani etappiautoksi tuollaisen i16 tunteet olivat juuri toisen laiset "mutta ei tää oikeesti voi olla näin laiska" tokaisin heti koeajolla.
kun sitä ennen oli T16, jossa ~100hv enemmän.

jos saisi vähän pelinappuloita hommattua niin ehkä saisi sen jo tammikuussa nippuun, tuon T16.
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Pakoputkesta

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Vaikka se kovin maksaa, niin ehkä se pakoputki kannattaisi vaihtaa kokonaan? Itse totesin vanhan putken olleen tod. näk. alkuperäisen, jolloin oli hyvin mahdollista, että se kuuluvin reikä ei olisi ainut - näinhän kävi. Lisäksi varsinkin putkien ja vaimentajien saumat saattavat alkaa syöpymään, todennäköisyys putken käyttökelvottomuuteen kasvaan iän myötä. Ja toisekseen, samalla vaivalla vaihtaa koko höskän, ei tarvitse raahautua auton alle montaa kertaa.. :roll:
joutilas
Matalapaineturbo
Viestit: 157
Liittynyt: Pe Helmi 06, 2004 06:37

Viesti Kirjoittaja joutilas »

Juu, sitä pakopukea lähemmin tarkasteltuani löysin vuotokohdan, ja se on etummaisessa pöntössä. Eli se ainaskin menee vaihtoon...
Vastaa Viestiin