Aluksi alkoi tippumaan pois päältä moottorijarrutuksessa, jonka jälkeen kun painoi kaasua niin vitonen kytkeytyi jälleen . Kun vitonen putosi niin kepistä joutui kaksin käsin repimään vapaalle. Nyt lakkasi kytkeytymästä enää lainkaan. Viimeiset 15 tkm 1 ja 2 vaihteilla on kuulunut raahaavaa ääntä, ja varsinkin kolmonen on ulvonut ihan kunnolla.
Vaihteensiirtäjä on säädetty, auttoi vähän vaihteiden päälle menoon mutta ei tähän vitosprobleemaan. Lisäksi öljyt on vaihdettu.
No tietääpä nyt ainakin sitten ettei suunnittele viikonlopulle muuta kuin vaihteistoremonttia.
Tein threadin vertaistueksi muille satkun laatikoiden kanssa taisteleville
Viitosvaihe kuoli satkusta
Re: Viitosvaihe kuoli satkusta
Onhan moottorin tukikumit kunnossa? Jollain oli kadonnut 1, 3 ja 5 kokonaan huonojen moottorin tukikumien takia...
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Re: Viitosvaihe kuoli satkusta
No se pitää viä tsekata. Kiitti vihjeestä!
Re: Viitosvaihe kuoli satkusta
Voin melkeimpä taata ettei tule kuntoon tukikumeilla jos ulvoo noin.
Moottori pois, vaihdelaatikon takakansi auki, tasauspyörästökilkkeet irti niin todennäköisesti sisään katsomalla näet hajonneen pikkuvetopyörän laakerin taikka laakeripesän. Toki se vika voi olla muuallakin mutta tuo niissä yleensä oli, jos vaihteita ei saanut päälle, ne ei lähteneet pois, taikka sitten aivan finaalissa meni kahta vaihdetta yhtäaikaa päälle. Lopputuloksena oli kasa metalliromua vaihteiston sisällä.
Moottori pois, vaihdelaatikon takakansi auki, tasauspyörästökilkkeet irti niin todennäköisesti sisään katsomalla näet hajonneen pikkuvetopyörän laakerin taikka laakeripesän. Toki se vika voi olla muuallakin mutta tuo niissä yleensä oli, jos vaihteita ei saanut päälle, ne ei lähteneet pois, taikka sitten aivan finaalissa meni kahta vaihdetta yhtäaikaa päälle. Lopputuloksena oli kasa metalliromua vaihteiston sisällä.
Re: Viitosvaihe kuoli satkusta
Mulla ois tuossa yksi 180tkm ajettu looda kaasarisatkusta, eli ei ainakaan teholla ole (vielä) hajotettu. Taidan sen laittaa tilalle.
Voisi tuonkin availla ja huoltaa varalle. Tietenkin jos taidot riittää.
Lisään vielä viankuvaan että vitonen pysyy alle 80 vauhdissa päällä. Putoaa satkun vauhdissa päältä kun jalan nostaa kaasulta ja kytkeytyy kun painaa kaasua. Keppi ei siis lennä vapaalle tms.
Voisi tuonkin availla ja huoltaa varalle. Tietenkin jos taidot riittää.
Lisään vielä viankuvaan että vitonen pysyy alle 80 vauhdissa päällä. Putoaa satkun vauhdissa päältä kun jalan nostaa kaasulta ja kytkeytyy kun painaa kaasua. Keppi ei siis lennä vapaalle tms.