900 ja laturin irrotus
900 ja laturin irrotus
Moi!
Mulla on 900GLi -84 ja laturi pitäs saada vaihdettua mutta en ole vielä keksinyt miten sen alapultin saa pois kun se ottaa rintapeltiin kiinni.
Onko siihen joku kikka mitä meikäläinen ei tajua?
Hessu / Lappeenranta
Mulla on 900GLi -84 ja laturi pitäs saada vaihdettua mutta en ole vielä keksinyt miten sen alapultin saa pois kun se ottaa rintapeltiin kiinni.
Onko siihen joku kikka mitä meikäläinen ei tajua?
Hessu / Lappeenranta
Ota laturin kannakkeesta kaksi kuusikoloruuvia irti (ei vaakasuorassa olevat) niin saat laturin kääntymään taivasta kohti ja joudut irrottamaan lämppärin hanalle tulevat letkut (älä sekoita letkuja). Sitten saat laturin ylös!
# 1869
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
9-3 1,8 t Linear Turbo Pilot SportCombi A
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
9-3 1,8 t Linear Turbo Pilot SportCombi A
Uuden vuoden ensimmäinen viesti
Omassani otin kylmästi kaikki pultit kannakkeesta irti, vaatii hieman ähellystä ja sopivan kokoiset kätöset. Yhteen pulttiin muistaakseni käytin hankalan asentonsa takia torx-päätä(sai vaan paremmin kiinni). Ja jos noita lämppärin vesiletkuja alkaa irroittelemaan, tarkoittaa se sitä, että pitää laskea jäähdytinnnesteet pihalle. Se on jo hieman liikaa laturin pultin irroittamisesta.
Matti
Omassani otin kylmästi kaikki pultit kannakkeesta irti, vaatii hieman ähellystä ja sopivan kokoiset kätöset. Yhteen pulttiin muistaakseni käytin hankalan asentonsa takia torx-päätä(sai vaan paremmin kiinni). Ja jos noita lämppärin vesiletkuja alkaa irroittelemaan, tarkoittaa se sitä, että pitää laskea jäähdytinnnesteet pihalle. Se on jo hieman liikaa laturin pultin irroittamisesta.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-89:ssä lähti laturi irti ilman letkujen irroitusta, kun toinen taivuttaa putkia varovasti ja toinen kyykistelee moottorin päällä ja ottaa laturin ulos niin että siipipuoli tulee viimeisenä ulos. Niin ja vesipumpun ratas(?) pitää irroittaa tätä ennen.ja joudut irrottamaan lämppärin hanalle tulevat letkut
No voi luoja. Todella fiksu neuvo. Miksei samalla reikä rintapellin läpi?hepa kirjoitti:Vasaralla pari iskua rintapeltiin , ja vot pultti mahtuu tulemaan!!!
Murjomalla ja runnomallahan autoja korjataan. Noin niinkuin yleisellä tasolla voidaan sanoa, että mitään osaa autossa ei kuulu eikä tarvitse väkisin ruhjoa paikoilleen eikä pois paikoiltaan. Romuttamotoiminta on ihan eri alansa.
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
Mie otin sen jalkoineen päivineen. 16-venaisessa ainaskin ne lämppärin vesiletkut oli senverta pahasti edessä, että laskin mieluummin vähän vettä pois ja otin letkut pois edestä. Olipa muutes hölmö vika siinä laturissa. Hiili oli jumittunut sisään, eikä jousi jaksanut painaa sitä tarpeeksi ulos. Laturi rempattiin kuitenkin uuden veroiseksi, kun se oli irrallaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
heh, tainnu ny mennä rinnat ja pellit sekasin. on se tulipelti sellaista kauraa, että ei lähde kyllä vasaralla lellumaan, niinkuin näyttää nuo ns. rinnat herkästi helteillä tekevän:) Mutta usko voi kuulemma siirtää vuoriakin.hepa kirjoitti:Vasaralla pari iskua rintapeltiin , ja vot pultti mahtuu tulemaan!!!
Asiaan:
kun laturin jalkaa kääntää sen viimeisen keljumman pultin ympäri, niin ei tarvii koko jalkaa poistaa.
paisarin irrrotus ja sivuun kääntö voi antaa lisää tilaa en oo koklannu. ite hölmönä revin sen sieltä letkujen välistä mitään muuta poistamatta, aikas oli kenkun ahdasta. ny voisin tosiaan sovinnolla irroittaa letkuja.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
pitkiä minsoja on, kun on ilmastointi ja tehostaja ja ei kaikenmaailmanpituisia koloavaimia ja jos sattuu olemaan pari koloa nylpätty yms.900 I 16 Kat kirjoitti:Laturi tulee ilman letkujen irtiottoja..jalkoineen...Menee noin 20 minsaa
Mutta lekalla saattaa irrota ihan minuutissakin jos sattuu osumaan ja leikkaavat kaapelipihdit
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00