900 ja laturin irrotus

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
HeikkiB
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 19:57

900 ja laturin irrotus

Viesti Kirjoittaja HeikkiB »

Moi!

Mulla on 900GLi -84 ja laturi pitäs saada vaihdettua mutta en ole vielä keksinyt miten sen alapultin saa pois kun se ottaa rintapeltiin kiinni.
Onko siihen joku kikka mitä meikäläinen ei tajua?

Hessu / Lappeenranta
louhelai
"Aero"
Viestit: 348
Liittynyt: Pe Joulu 12, 2003 20:13
Paikkakunta: Nurmijärvi, Lepsämä

Viesti Kirjoittaja louhelai »

Ota laturin kannakkeesta kaksi kuusikoloruuvia irti (ei vaakasuorassa olevat) niin saat laturin kääntymään taivasta kohti ja joudut irrottamaan lämppärin hanalle tulevat letkut (älä sekoita letkuja). Sitten saat laturin ylös!
# 1869
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
9-3 1,8 t Linear Turbo Pilot SportCombi A
HeikkiB
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 19:57

Viesti Kirjoittaja HeikkiB »

Minä sen ylimmän kuusiokoloruuvin sain irti, mutta alimmainen joka on laturin alla tuottaa tuskaa.

HB
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Uuden vuoden ensimmäinen viesti :D

Omassani otin kylmästi kaikki pultit kannakkeesta irti, vaatii hieman ähellystä ja sopivan kokoiset kätöset. Yhteen pulttiin muistaakseni käytin hankalan asentonsa takia torx-päätä(sai vaan paremmin kiinni). Ja jos noita lämppärin vesiletkuja alkaa irroittelemaan, tarkoittaa se sitä, että pitää laskea jäähdytinnnesteet pihalle. Se on jo hieman liikaa laturin pultin irroittamisesta.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
hepa
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: To Joulu 30, 2004 22:38

Viesti Kirjoittaja hepa »

Vasaralla pari iskua rintapeltiin , ja vot pultti mahtuu tulemaan!!!
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

ja joudut irrottamaan lämppärin hanalle tulevat letkut
-89:ssä lähti laturi irti ilman letkujen irroitusta, kun toinen taivuttaa putkia varovasti ja toinen kyykistelee moottorin päällä ja ottaa laturin ulos niin että siipipuoli tulee viimeisenä ulos. Niin ja vesipumpun ratas(?) pitää irroittaa tätä ennen.
JugiBoy
"Viggen"
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2005 17:03
Paikkakunta: Piikkiö

Viesti Kirjoittaja JugiBoy »

hepa kirjoitti:Vasaralla pari iskua rintapeltiin , ja vot pultti mahtuu tulemaan!!!
No voi luoja. Todella fiksu neuvo. Miksei samalla reikä rintapellin läpi? :roll:
Murjomalla ja runnomallahan autoja korjataan. Noin niinkuin yleisellä tasolla voidaan sanoa, että mitään osaa autossa ei kuulu eikä tarvitse väkisin ruhjoa paikoilleen eikä pois paikoiltaan. Romuttamotoiminta on ihan eri alansa.
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ei tartte letkuja irroittaa.kuusiokolo ruuveja auki ja kääntää pikkasen et saa sen ison pultin auki.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10295
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Mie otin sen jalkoineen päivineen. 16-venaisessa ainaskin ne lämppärin vesiletkut oli senverta pahasti edessä, että laskin mieluummin vähän vettä pois ja otin letkut pois edestä. Olipa muutes hölmö vika siinä laturissa. Hiili oli jumittunut sisään, eikä jousi jaksanut painaa sitä tarpeeksi ulos. Laturi rempattiin kuitenkin uuden veroiseksi, kun se oli irrallaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2277
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

hepa kirjoitti:Vasaralla pari iskua rintapeltiin , ja vot pultti mahtuu tulemaan!!!
heh, tainnu ny mennä rinnat ja pellit sekasin. on se tulipelti sellaista kauraa, että ei lähde kyllä vasaralla lellumaan, niinkuin näyttää nuo ns. rinnat herkästi helteillä tekevän:) Mutta usko voi kuulemma siirtää vuoriakin.
Asiaan:
kun laturin jalkaa kääntää sen viimeisen keljumman pultin ympäri, niin ei tarvii koko jalkaa poistaa.
paisarin irrrotus ja sivuun kääntö voi antaa lisää tilaa en oo koklannu. ite hölmönä revin sen sieltä letkujen välistä mitään muuta poistamatta, aikas oli kenkun ahdasta. ny voisin tosiaan sovinnolla irroittaa letkuja.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Laturi tulee ilman letkujen irtiottoja..jalkoineen...Menee noin 20 minsaa
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2277
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

900 I 16 Kat kirjoitti:Laturi tulee ilman letkujen irtiottoja..jalkoineen...Menee noin 20 minsaa
pitkiä minsoja on, kun on ilmastointi ja tehostaja ja ei kaikenmaailmanpituisia koloavaimia ja jos sattuu olemaan pari koloa nylpätty yms.
Mutta lekalla saattaa irrota ihan minuutissakin jos sattuu osumaan ja leikkaavat kaapelipihdit :lol:
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Vastaa Viestiin