Ohjeita vaihdelaatikon irroittamiseen moottorista?(Og900)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
SMRacing
"Ruisku"
Viestit: 105
Liittynyt: Ti Syys 06, 2011 09:08

Ohjeita vaihdelaatikon irroittamiseen moottorista?(Og900)

Viesti Kirjoittaja SMRacing »

Löytyisikö keltään ohjeita ko. hommaan.
OG 9-5 2,0t Biopower stg1

Ex:
og900 T16
og900c
9-5v 3,0v6t
9000
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24013
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Ohjeita vaihdelaatikon irroittamiseen moottorista?(Og900)

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

pultit auki. ei kai siinä muuta ihmeellistä ole. pari niistä saattaa olla vauhtipyörän takana eli se pitää irroittaa.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Ohjeita vaihdelaatikon irroittamiseen moottorista?(Og900)

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Kone pitää nostaa "kytkimen ohi" joka lienee se haastavin vaihe. Tällöin joko työsylinterin tai paineasetelman tulee olla irroitettu tai paineasetelman ollaan kasaan painettuna. (Näitä ei tosin tarvitse tehdä jos käyttää paljon väkivaltaa ja sorkkarautaa, kone nousee erilleen ilman mutta yleensä ja enemmän tai vähemmän pahoja vaurioita osiin.)

Edellä mainitut osat irtoaa helpoiten kun on käytössä Saabin kytkintyökalu tai kytkimen ollessa vielä käytössä paineasetelman kynsien väliin on pujotettu SOPIVAN paksua teräslankaa jotta kytkin "jää pohjaan painetuksi".

Sitten kun kykä on irti tai "kevennetty" niin pultit auki ja kone ylös. Ja jos ei tunnu irtoavan toisistaan yhteen niin sitten tosiaan vauhtipyörän takana on vielä kaksi pulttia -> kytkinasetelma & vauhtipyörä pitää ottaa kokonaan irti kuten sanottu yllä.
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2045
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: Ohjeita vaihdelaatikon irroittamiseen moottorista?(Og900)

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

pääpiirteissään siis....

-pura kytkin
-nosta moottori/vaihteisto pois konehuoneesta.
-irroita vaihteisto moottorista.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2045
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: Ohjeita vaihdelaatikon irroittamiseen moottorista?(Og900)

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

pääpiirteissään siis....

-pura kytkin
-nosta moottori/vaihteisto pois konehuoneesta.
-irroita vaihteisto moottorista.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7534
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Ohjeita vaihdelaatikon irroittamiseen moottorista?(Og900)

Viesti Kirjoittaja mestari »

joskus naapurin kaverit laiskuuttaan vaihto moottorin laatikko paikallaan tyyliin saab 99 malliin
luulisi 900 olevan väljemmät tilat moiseen muttas emme kuitenkaan suosittele tai suosittelemme varauksin :D
vauhtipyörä on jokatapauksessairroitettava oli takana pulttia tahi ei helpottaa kokoamista nääs
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ohjeita vaihdelaatikon irroittamiseen moottorista?(Og900)

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Jakopään puolipäässä voi olla kanssa paskan peitossa yksi tai kaksi ruuvia. Kokoonpanossa syytä huomioida että osa ruuveista menee vaihteiston kuoren reikiin, jotka on yhteydessä vaihteiston sisälle. Liimaa pitää laittaa tämän vuoksi kysesten ruuvien kierteisiinkin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin