K-jet kiukuttaa..(toimii)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1993
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Porvoo

Re: K-jet kiukuttaa..(määränjakajan putkien järjestys)

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Piti käydä 30 kilsan päässä varmistamassa putkien järjestys, ja samalla ostaa puuttuva putki. Mitään apua tästä ei ollu. Syy oli hävettävänkin yksinkertainen. Jarrutehostajan kalvo oli puhki... Pelaa niin perkeleesti kun laitto lukkopihdit letkuun. Siinä on lienee ollutkin jo pientä vuotoa, koska nyt starttaa kylmänäkin hiton hyvin ja vastaa kaasun kakomatta. Vielä kun saa pakokaasutesterin taks huollosta, niin saa seoksen kohdilleen....

On muuten aikas hankala saada sitä juuttunutta luistia liikkumaan siitä määränjakajasta. Mulla olis juuttunut täysikaasuasenton tuo luisti tossa toisessa jakajassa. Löyty helppo tapa irrottaa se kun aikani tuumin. Vanha dieselsuuttimien testauslaite, suuttimissa kun on sama kierre kun siinä ohjauspainesäätimen liittimessä. Ei muuta kuin kaikki muut reiät tukkoon,ja painetta. kaveri piti jakajaa niin, että mäntä oli pöytää vasten, ja mää pumppasin. 80 bar ja irtosi. Ois ollu metka jos ois ollu jakaja niin, että luisti ois päässy pakenemaan vapaasti :D
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: K-jet kiukuttaa..(ei toimi)

Viesti Kirjoittaja sarka »

V.J.S kirjoitti:Ihan normaali K-jet tuntuisi olevan :)
Varmaan olet jo määräjakajan putsannut kunnolla, myös ne pikkuiset sihdit/suodattimet siellä suutinputkien lähdöissä? Nämä ei lähde puhtaaksi pelkällä injection cliinerin ruikkimisella, jos ovat melkeen tukossa hiekasta yms. moskasta :)
Bensalinjatkin varmaan putsattu (esim paineilmaa linjaan), suodatin vaihdettu ja todennettu kylmäkäyntisuuttimen oikea toiminta? Suutinkuviot on varmaan kunnossa ja about identtiset kaikilla suuttimilla määräjakajan läpän liikeradan joka kohdassa, eikä joku/jotkut suuttimet vuoda auto sammutettuna?

On muuten sitten viimesen päälle persiistä naarata noita vikoja, etenkin jos samaan syssyyn "päällä" on joku satunnaisesti esiintyvä sytytyksen häiriö...
Siis onko nämä sihdit heti näkösällä/käteen vedettävissä, kun vaan irrottelee suutinputket määräjakajasta? Tarviiko jotain tiivisteitä? Entäs sitten nuo suuttimien tiivisteet, mistä löytyy sopivia vai käykö joku standardikoko? Motonetista olin katsovinani ja vain turbon suuttimien mukana tulee tiiviste...
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Vastaa Viestiin