Bougicordit Tampereelta
Re: Bougicordit Tampereelta
aika oleellinen ominaisuus on myös piuhojen mekaaninen kesto, eli parissakin halvimmasta päästä ostetussa tarvikesatsissa on katkennut piuha ulosvetäessä. eli se metalliosa on jäänyt tulppaan kiinni ja ihan kylmänäkin. Tuunaajille tuo mekaaninen kesto lie oleellista, koska sinne piuhaosastolle on useinkin asiaa.
kun vain tietäisi mitkä kestää. liekö syy katkeamisen joskunlainen ylilyönti ko kohdassa vai materiaalin hapertuminen suht kuumassa paikassa vai liian tiukka sovite siinä holkissa ihan jo alunperin ??
Arvio::jos on liian tiukka, niin hennot hiilikuidut vahingoittuvat herkästi varsinkin kuumana irroitettaessa, koska silikonivaippa on ihan löysää silloin. osittainkin katkennut hiilikuitunippu kipinöi jossain elämänsä vaihessa ja syö muutkin kuidut poikki. kertokaa te KORKEA- JÄNNITE- expertit paremmin...
voiko ko tavalla katkenneen piuhan korjata itse esim pakkotilanteessa ( siis väliaikaisesti) naittamalla sen kupariholkin piikin siihen piuhaan uudelleen ( vaikkapa poistamalla koko kumitutti jos ei muuten pelitä)
kun vain tietäisi mitkä kestää. liekö syy katkeamisen joskunlainen ylilyönti ko kohdassa vai materiaalin hapertuminen suht kuumassa paikassa vai liian tiukka sovite siinä holkissa ihan jo alunperin ??
Arvio::jos on liian tiukka, niin hennot hiilikuidut vahingoittuvat herkästi varsinkin kuumana irroitettaessa, koska silikonivaippa on ihan löysää silloin. osittainkin katkennut hiilikuitunippu kipinöi jossain elämänsä vaihessa ja syö muutkin kuidut poikki. kertokaa te KORKEA- JÄNNITE- expertit paremmin...
voiko ko tavalla katkenneen piuhan korjata itse esim pakkotilanteessa ( siis väliaikaisesti) naittamalla sen kupariholkin piikin siihen piuhaan uudelleen ( vaikkapa poistamalla koko kumitutti jos ei muuten pelitä)
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: Bougicordit Tampereelta
Juu, ainakin minun B201:een vuonna 2006, kuten yllä kirjoitin. Johdoissani lukee Class E, kuten yllä kirjoitin. Materiaalithan voi muuttua mutta jos luettelo ei täsmää niinkään olennaisen tiedon suhteen kuin tietylle moottorille/autolle sopivan johtosarjan suhteen, tulee helposti mieleen virheen mahdollisuus k.o. luettelon muissakin tiedoissa.The Beard kirjoitti:B201:n sopii siis sarja nro 6521?
Minulla muuten olisi ylimääräisenä tonnariin tai 16V-satkuunkin? sopiva käyttämätön 6522-sarja, kuva aiemmin tässä viestiketjussa.
En ole huomannut mitään ongelmaa noissa 99:ssä olevissa Bougicordeissa kestävyyden suhteen. Tulpanjohtoa tulpasta irrottaessa olen kyllä pyrkinyt muistamaan pyörittämää tulpanhattua myötäpäivään niin että mahdollinen hapettuma tulpanpään ja johdossa olevan koskettimen välillä murtuu auki. Taitaa olla muistoja halpis-tarvikejohdoista ne irtoilevat johdonpäät. Motonetillakin luki Bougicord tuoteluettelossa niiden kalliimpien tulpanjohtojen kohdalla aika pitkään sen jälkeen kun myytävissä johdoissa ei enää sitä nimeä lukenut. 16-venttiilisen moottorin Bougicordin tulpanhattu on tukevampi, niissä nyt ainakaan kai ei päät irtoile? Ei ainakaan niissä mitkä minä Motonetistä sain.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Bougicordit Tampereelta
panin sitten bougicordit ostoon paikallisen haratsun kautta, 52 €, nuo vanhat katkeilevat olivat jotain ihme himmeleitä, siinä on alumiiniputkesta suojavaippa tulpan päässä ja joku jousiviritys. Bougit eivät ole koskaan katkenneet, koska niissä on se muovivaippa tukevasti vulkanoitu johtoon.
kuinkahan paljon enemmän bensaa on mennyt noidenkin halpisjohtojen takia esim 10 vuoden aikana, onneksi en sentään ole jäänyt raitille.
kuinkahan paljon enemmän bensaa on mennyt noidenkin halpisjohtojen takia esim 10 vuoden aikana, onneksi en sentään ole jäänyt raitille.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: Bougicordit Tampereelta
Kävin hakemassa Bougicordit Hassumobiilista alkuviikosta.
Jännää mitä kaikkea roskaa sitä on tullut aiemmin autoon laitettua: Motonetin tarvikechampioneissa oli pahimmillaan nelinkertainen vastusmäärä verrattuna Bougeihin. Kulku parani, käynti tasoittui ja olo oli kuin olisi laittanut autoonsa jotain ostos-tv:n motoruppia..
Jännää mitä kaikkea roskaa sitä on tullut aiemmin autoon laitettua: Motonetin tarvikechampioneissa oli pahimmillaan nelinkertainen vastusmäärä verrattuna Bougeihin. Kulku parani, käynti tasoittui ja olo oli kuin olisi laittanut autoonsa jotain ostos-tv:n motoruppia..
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
Re: Bougicordit Tampereelta
Jatketaanpa taas tähän jo legendaariseen Bougicord-ketjuun
Olen yrittänyt Bougeja tuohon B-moottoriseen tuplikseen hankkia, mutta eipä tunnu löytyvän.
Ensin tuli 4060-sarja, joka ei todellakaan sopinut autooni. Sitten tuli 4119-sarja, joka oli jo lähempänä, mutta edelleen lyhyin johto jäi aavistuksen liian lyhyeksi (olisi kyllä hätätapauksessa sopinut), puolan johto oli ihan liian pitkä ja taisivat 1- ja 2-pyttyjenkin johdot olla vähän turhan pitkät.
Imeisesti H-moottoriin sopii sarja 6521? Voisiko tuo sopia myös B-moottoriin? Jakajan paikkahan on toki eri, mutta mahtaisivatko lyhyimmät johdot ylettyä kuitenkin B-moottorin kopan yli?
Entä onkos jossain täällä E-Suomen suunnalla paikka, josta Bougeja voisi ostaa yksittäin?
Niin, ja mainittakoon vielä, että marmoritiskiltä ei saa näin vanhoja sarjoja. Ystävällinen varaosamyyjä kyllä etsi varaosanumerot oikein mikrofilmiltä, mutta ei silti tärpännyt: ei ole B-moottorin johtoja enää suomen jälleenmyyjillä eikä edes Ruotsin varstoissa.

Olen yrittänyt Bougeja tuohon B-moottoriseen tuplikseen hankkia, mutta eipä tunnu löytyvän.
Ensin tuli 4060-sarja, joka ei todellakaan sopinut autooni. Sitten tuli 4119-sarja, joka oli jo lähempänä, mutta edelleen lyhyin johto jäi aavistuksen liian lyhyeksi (olisi kyllä hätätapauksessa sopinut), puolan johto oli ihan liian pitkä ja taisivat 1- ja 2-pyttyjenkin johdot olla vähän turhan pitkät.
Imeisesti H-moottoriin sopii sarja 6521? Voisiko tuo sopia myös B-moottoriin? Jakajan paikkahan on toki eri, mutta mahtaisivatko lyhyimmät johdot ylettyä kuitenkin B-moottorin kopan yli?
Entä onkos jossain täällä E-Suomen suunnalla paikka, josta Bougeja voisi ostaa yksittäin?
Niin, ja mainittakoon vielä, että marmoritiskiltä ei saa näin vanhoja sarjoja. Ystävällinen varaosamyyjä kyllä etsi varaosanumerot oikein mikrofilmiltä, mutta ei silti tärpännyt: ei ole B-moottorin johtoja enää suomen jälleenmyyjillä eikä edes Ruotsin varstoissa.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Bougicordit Tampereelta
Tilasin Triumphin koneeseen sarjan 4008, jossa puolan johto oli pelkkä nysä. En kuitenkaan tarvinnut sitä, koska autossa on paikallaan alkuperäinen eikä sitä ollut tarvetta vaihtaa.
Virranjakajan päässä olevat johtojen kulmakappaleet hankaloittaa johtojen vientiä tulpille Triumphissa ja b-koneessa, ja suorat ne on ainakin Triumphissa alunperin olleetkin. Näihin vanhoihin koneisiin ei enää myydä suoraan mitään sarjoja, mutta löytyykö vanhalla johtosarjan numerolla muunmerkkiseen koneeseen tarkoitettuja johtoja?
Virranjakajan päässä olevat johtojen kulmakappaleet hankaloittaa johtojen vientiä tulpille Triumphissa ja b-koneessa, ja suorat ne on ainakin Triumphissa alunperin olleetkin. Näihin vanhoihin koneisiin ei enää myydä suoraan mitään sarjoja, mutta löytyykö vanhalla johtosarjan numerolla muunmerkkiseen koneeseen tarkoitettuja johtoja?
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Bougicordit Tampereelta
Nostetaanpas tätä klassikkoa taas.
Kun pojan auton mankkuvena ottaa "hippulaa" tämän tästä. Nykyisten Bougicordien jakajan kannen liitoksia kiristämällä räpätys oli poissa Jyväskylästä kotiin saakka, mutta alkoi illalla uudelleen, niin vainu osoittaa johtimia, vai kuinka on.
Mutta, mikä on oikea setti T16 koneelle? Pituus ja vastus, vai onko niin, että vastuksista on vain vastusta. Etteivät tilaile sopimattomia vakiopuotiin.
Kun pojan auton mankkuvena ottaa "hippulaa" tämän tästä. Nykyisten Bougicordien jakajan kannen liitoksia kiristämällä räpätys oli poissa Jyväskylästä kotiin saakka, mutta alkoi illalla uudelleen, niin vainu osoittaa johtimia, vai kuinka on.
Mutta, mikä on oikea setti T16 koneelle? Pituus ja vastus, vai onko niin, että vastuksista on vain vastusta. Etteivät tilaile sopimattomia vakiopuotiin.

# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Bougicordit Tampereelta
Tierätteks saako jostain ostaan pelkän puolanjohdon (Oulusta) ?
Vaihdoin kannen ja pyörijän, kun vilkutteli valoa ja nyki. Nyt parempi
mutta huomasin että puolan johto on lyönyt läpi.
Siis pelkkä puolan johto, vinkkejä ?
raikku
Vaihdoin kannen ja pyörijän, kun vilkutteli valoa ja nyki. Nyt parempi

Siis pelkkä puolan johto, vinkkejä ?
raikku