Ahtoja..
Olis varmasti, mutta se oli jo raksittu pois ennenkuin auto hankittiin. Auto nakutti ja hups, männistä katosi aika paljon tavaraa. Ne tavarat sitten pölähti läpi ahtimen, eli siivistä katosi noin puolet. Että suosittelen sen APC-järjestelmän säilyttämistä. Tai sitten jätät ne ahdot johonkin 0,7 barin nurkille.
-tuomas-
-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Re: Ahtoja..
Noi oireet mitä tos on viittais siihe et ois hukka portti jumittunu auki. Oli nimittäi omassa 900t8:ssa ihan samat oireet ja oli hukkaportti jumissa.tomaatti kirjoitti:-84 t8(ei cooleria)käyttäytyy hivenen oudosti.Tää ei ole mikään uusi vika vaan on ollut autossa siitä asti kun tuon hankin.Eli pistin tänään eguussin ahtopainemittarin kokeeksi kiinni ahtojen tarkailua varten.Tulos:alle 3000rpm 1.4bar jonka jälkeen tipahtaa peruspaineille 0.5 eikä suostu kierroksilla enää nousemaan siitä.Sinänhänsä tässä on hauskaa mm.että 5vaihteella 80-120 repäisy on sekunnin nopeampi kuin 3vaihteella.Taitaa olla aika messevät väännöt...Kysymys lähinnä kuuluukin että millä noi paineet sais tuolla ylhäällä pysymään?Ja kun apc:n tahtoo ohittaa mitä tehdä niille 3 letkun paikalle siellä turbossa?Yhdistää vai tukkia?Pitääkö jotakin muutakin irroittaa?Tällä ei muuten voi ajaa juuri ollenkaan jos käyttää modattua purkkia-menee heti yli-ja taas peruspaineille.
korjaus: Korjataan sen verran että ei itelläni kyllä sen jälkeen oikeen kierroksetkaan noussu
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
Tukit jokaisen jos haluat hetken huuman kovilla tehoilla mutta suosittelen kuitenkin et annat olla kaikki ne letkut paikallaa ja katot vaikka perus paineet ensin vai ootko jo kattonu???tomaatti kirjoitti:Mutta mitä tehdä niille letkuille
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Varmasti pystyy virittämään ilman APC:tä. Ongelma on vain siinä, että pitää tietää missä vaiheessa kone nakuttaa. Jos poistat APC:n, miten ajattelit varmistua ettei moottori nakuta? Kuten joku jo sanoi, T8 ilman cooleria vakio kjetillä nakuttaa kokolailla varmasti kilon ahdoilla.
Kannattaa ottaa Napen ja kumppanien ehdotus tosissaan ja pyrkiä laittamaan se APC-järjestelmä kuntoon, ei se niin monimutkainen laite ole.
Miksi muuten pitäisi niihin mankkuvenan letkuihin koskea? Eikös hukkaportin tankoa vääntämällä saisi yli 0.5 ahtoja... Sitten vaan mankkuvenasta sähköt pois niin APC ei puutu peliin. Jos/kun haluaa päästellä oikein kunnolla, niin pistää hukkaportin vaikka pysyvästi kiinni, esim rautalangalla onnistunee.
Kannattaa ottaa Napen ja kumppanien ehdotus tosissaan ja pyrkiä laittamaan se APC-järjestelmä kuntoon, ei se niin monimutkainen laite ole.
Miksi muuten pitäisi niihin mankkuvenan letkuihin koskea? Eikös hukkaportin tankoa vääntämällä saisi yli 0.5 ahtoja... Sitten vaan mankkuvenasta sähköt pois niin APC ei puutu peliin. Jos/kun haluaa päästellä oikein kunnolla, niin pistää hukkaportin vaikka pysyvästi kiinni, esim rautalangalla onnistunee.
Re: Ahtoja..
Turbokin on vaihtunut kahteen otteeseen,mm trim 60 oli vähän aikaan kiinni.3 turbolla on tehnyt samaa ja 2apc purkilla tosin toinen oli modattu jolla ajaminen ei onnistunut juuri ollenkaan.DyhWe kirjoitti:Noi oireet mitä tos on viittais siihe et ois hukka portti jumittunu auki. Oli nimittäi omassa 900t8:ssa ihan samat oireet ja oli hukkaportti jumissa.tomaatti kirjoitti:-84 t8(ei cooleria)käyttäytyy hivenen oudosti.Tää ei ole mikään uusi vika vaan on ollut autossa siitä asti kun tuon hankin.Eli pistin tänään eguussin ahtopainemittarin kokeeksi kiinni ahtojen tarkailua varten.Tulos:alle 3000rpm 1.4bar jonka jälkeen tipahtaa peruspaineille 0.5 eikä suostu kierroksilla enää nousemaan siitä.Sinänhänsä tässä on hauskaa mm.että 5vaihteella 80-120 repäisy on sekunnin nopeampi kuin 3vaihteella.Taitaa olla aika messevät väännöt...Kysymys lähinnä kuuluukin että millä noi paineet sais tuolla ylhäällä pysymään?Ja kun apc:n tahtoo ohittaa mitä tehdä niille 3 letkun paikalle siellä turbossa?Yhdistää vai tukkia?Pitääkö jotakin muutakin irroittaa?Tällä ei muuten voi ajaa juuri ollenkaan jos käyttää modattua purkkia-menee heti yli-ja taas peruspaineille.
korjaus: Korjataan sen verran että ei itelläni kyllä sen jälkeen oikeen kierroksetkaan noussu
Viimeksi muokannut tomaatti, Ma Tammi 03, 2005 14:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yhdistä C ja W, tulppaa R. Sen jälkeen säädät kellolta haluamasi paineet. Voit tämän jälkeen siltikin käyttää APC purkkia nakutuksen seurantaan. Se ei vaan mahda sille enää mitääntomaatti kirjoitti:Mutta mitä tehdä niille letkuille
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Edit: Tämä siis ainakin Saabissa.
Edit 2: Mitenhän Saabin K-Jetti pelaisi suuremmilla suuttimilla? Vai ahdistaako se jostain muualta?
Edit 3: korjattu kirjainjärjestys
Viimeksi muokannut ASTech, Ma Tammi 03, 2005 17:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
900C -86
KiitosASTech kirjoitti:Yhdistä R ja W, tulppaa C (muistaakseni kirjaimet meni noin eli kellolta suoraan läppäkotelon juureen). Sen jälkeen säädät kellolta haluamasi paineet. Voit tämän jälkeen siltikin käyttää APC purkkia nakutuksen seurantaan. Se ei vaan mahda sille enään mitääntomaatti kirjoitti:Mutta mitä tehdä niille letkuille
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Ettei ois kuitenkin W=wastegate, hukkaportti ja C=compressor yhteen. R=return, paluu imuputkeen. Näin mä muistelen. Voin tarkistaakin asian!
Siihen väliin voi sitten laittaa bleederin että saa säätää ahtoja. Sitä ennen nosta järjestelmänpaine yli 6bar ja laske ohjauspainetta tuonne 3.5kilon alle.
Itselläni 20vuotta vanha APC pelaa mainiosti.
Mutta helpompaahan eläminen on ilman sitä.
Siihen väliin voi sitten laittaa bleederin että saa säätää ahtoja. Sitä ennen nosta järjestelmänpaine yli 6bar ja laske ohjauspainetta tuonne 3.5kilon alle.
Itselläni 20vuotta vanha APC pelaa mainiosti.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Aki Peltola #1132
Tiedossa olikin, että jotain tuollaisia vermeitä on isojen poikien käytössäjesi kirjoitti: Näillä eväillä suurin osa turboharrastaja pärjää nakutuksen suhteen:
http://jesi.5cyl.net/mss/Sekalaisia/sli ... 40804.html
http://jesi.5cyl.net/mss/Sekalaisia/sli ... 40804.html
Suomennettuna:
- Kuulosuojaimet.
- Nyloni putkea.
1. Poraa tiukka reikä putkea varten kuulokkeisiin, putki sisään, lukitus ja tiivistys.
2. laita letku kanteen/imusarjaan kiinni banjolla tai johonkin em. paikkoja lähelle muuten vaan.
3. Aja, kuuntele, säädä.
Myös lääkärin stetoskoopit tms hoitaa tun asian vallan mainiosti.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Varmasti toimiva ratkaisu nakutuksen havaitsemiseksi. Tätä juttua lukiessa vain heräsi pieni epäilys, että tomaattia ei ihan kauheasti nakutus kiinnosta.