Pakkilukko=korjattu, nyt vikana pätkiminen ja nykiminen i16v
Pakkilukko=korjattu, nyt vikana pätkiminen ja nykiminen i16v
Elikkä sain sukulaismiehen auton huoltoon ja siinä on pakkilukossa jtn. ongelmaa.
Pakin saa siis päälle ilman, että vetää sitä rinkulaa vaihenupin alla.
Muutenhan tämä ei haittaisi, mutta 5.vaihteen löytyminen on vaikeata, kun keppi seilaa turhan kauas oikeaan laitaan.
Pakin saa siis päälle ilman, että vetää sitä rinkulaa vaihenupin alla.
Muutenhan tämä ei haittaisi, mutta 5.vaihteen löytyminen on vaikeata, kun keppi seilaa turhan kauas oikeaan laitaan.
Viimeksi muokannut Saabinsti, Ke Kesä 13, 2007 20:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Mullahan tuossa viime syksynä katosi 5.vaihden ja sen jälkeen pakki.
Syynä oli se vaihteensiirtäjän kuminivel, joka oli murtunut. Eli se kannattanee tarkistaa.
Syynä oli se vaihteensiirtäjän kuminivel, joka oli murtunut. Eli se kannattanee tarkistaa.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Samoin kannattaa varmistua, ettei vaihdekepin kiinnitys ole löystynyt siitä kohdin jossa se on kiinnittynyt siihen alumiiniseen virtalukko/vaihdekeppimötikkään, eli ne kolme ristipää/torx-ruuvia. Näkyvät kun kepin suojapalkeen irrottaa. Myös itse vaihdekepin sisällä kulkeva rautatanko (joka välittää pakkikauluksen liikkeen kepin juuressa/päässä olevaan kärkeen) voi olla poikki jolloin pakki ei kytkeydy tai toimii muuten hankalasti (esim. kytkeytyykin ilman kauluksen nostoa tai 5-vaihde ei tahdo löytyä)
#3226
Joko siellä kepin juuressa oleva muovikaukalo, jossa se lukkotappi kulkee on kulunut siitä kohdin mihin tappi aina osuu ennen pakille vääntöa tai sitten sen tapin pituussäätö on muuttunut. Eli keppi käteen ja luki luki sisälle koteloon jos siellä näyttää hyvältä niin mittaat kuinka paljon tappi tulee ulos vaihdekepin putkesta. Jos mitta on pielessä niin ankara säätö siihen. Tarkkaa mittaa en enää muista mutta jotain vähän päälle kahden sentin se on.
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
Jep ongelma selvisi purkamalla ja on jo korjattukin.
Se tappi mikä vaihdekepin sisällä kulkee oli kulunut pienemmäksi samaten se seinä alhaalla...ratkaisin hitsaamalla pari täppää sen tapin päähän, nyt pelittää loistavasti.
Nyt onkin sitten isompi ongelma ratkottavana.
Eli auto toimi hyvin alkutaipaleella sitä tänne kotiini pajalle ajaessa, mutta puolen välin tienoilla matkasta (20km) rupesi pätkimään kovasti. Vedot ihan häviävät sekunniksi kokonaan, on kuin olisi katkos bensansyötössä.
Nyt auto pätkii ja lisäksi tyhjäkäyntikin ontuu kovasti. Pyörii ihan hyvin 2-3sekuntia sitten tyhjäkäynti tippuu lähelle sammumista, röpöttelee vähän aikaa ja taas nostaa normaaliksi. Ja ajossa pätkintä on välillä kovaa ja välillä ei pätki juuri ollenkaan. Kovimmillaan pätkintä kävi karstanpoltossa 3vaihteella, kun 3000kiepin jälkeen auto ruperi rykimään, niin, että meinasi sammua.
CheckEngine valo paloi kerran parikymmentä sekuntia ajaessa ja sen jälkeen parina nykäisy hetkenä räpsähti, muuten ei ole palanut, kun vilahtanut virrat päälle laittaessa.
Autoon vaihettu bensansuodin 40tkm sitten, tulpat vuosi sitten, tulpanjohdot vuosi sitten, ilmamassamittari pari vuotta sitten. Kaikki letkut näyttäs olevan ok...missähän vika voisi olla? Niin ja auto on seisonut koko talven tähän päivään saakka
Ja on siis: 900i 16v 1989
Se tappi mikä vaihdekepin sisällä kulkee oli kulunut pienemmäksi samaten se seinä alhaalla...ratkaisin hitsaamalla pari täppää sen tapin päähän, nyt pelittää loistavasti.
Nyt onkin sitten isompi ongelma ratkottavana.
Eli auto toimi hyvin alkutaipaleella sitä tänne kotiini pajalle ajaessa, mutta puolen välin tienoilla matkasta (20km) rupesi pätkimään kovasti. Vedot ihan häviävät sekunniksi kokonaan, on kuin olisi katkos bensansyötössä.
Nyt auto pätkii ja lisäksi tyhjäkäyntikin ontuu kovasti. Pyörii ihan hyvin 2-3sekuntia sitten tyhjäkäynti tippuu lähelle sammumista, röpöttelee vähän aikaa ja taas nostaa normaaliksi. Ja ajossa pätkintä on välillä kovaa ja välillä ei pätki juuri ollenkaan. Kovimmillaan pätkintä kävi karstanpoltossa 3vaihteella, kun 3000kiepin jälkeen auto ruperi rykimään, niin, että meinasi sammua.
CheckEngine valo paloi kerran parikymmentä sekuntia ajaessa ja sen jälkeen parina nykäisy hetkenä räpsähti, muuten ei ole palanut, kun vilahtanut virrat päälle laittaessa.
Autoon vaihettu bensansuodin 40tkm sitten, tulpat vuosi sitten, tulpanjohdot vuosi sitten, ilmamassamittari pari vuotta sitten. Kaikki letkut näyttäs olevan ok...missähän vika voisi olla? Niin ja auto on seisonut koko talven tähän päivään saakka
Ja on siis: 900i 16v 1989
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Nuo perinteisimmät on tietysti: lämpöaikakytkin ja lambda. Se on kyllä jännä homma kun auto on vaan vissiin luotu ajettavaksi, itselläkin on samanlaisia vikoja tuon jäärata saabin kanssa, kun kesät seisoo.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
eikös tämä kuitenkin ole katiton ja lambdaton..
Pitää tutkia sähköliitoksia..
EDIT: Oli massamittarin ja suuttimien liittimet aika valkean näköset...putsailin ja laittelin CRC:tä. Nyt ei ainakaan tyhjäkäynnillä seilannu.
Maantielle en kehannu lähteä, kun iskari tuli läpi tuossa pihalla kääntäessä
Pitää tutkia sähköliitoksia..
EDIT: Oli massamittarin ja suuttimien liittimet aika valkean näköset...putsailin ja laittelin CRC:tä. Nyt ei ainakaan tyhjäkäynnillä seilannu.
Maantielle en kehannu lähteä, kun iskari tuli läpi tuossa pihalla kääntäessä

96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
- Gouldenwind
- "Hirsch"
- Viestit: 906
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2003 11:39
- Paikkakunta: PORI
Re: Pakkilukko=korjattu, nyt vikana pätkiminen ja nykiminen i16v
täällä kans 900 16v 2,1 joka nykii ja käynnistyy huonosti. Sytkä-osat vaihdettu sen jälkeen ajettu: EI tuhattakaan.
se on ajossa pätkinyt jo jonkin aikaa lievästi.
ja se kuuluisa VALO (chekengine..) palaa...
autolla ajettu paljon lyhyttä pätkää ja km 220 000
se on ajossa pätkinyt jo jonkin aikaa lievästi.
ja se kuuluisa VALO (chekengine..) palaa...

autolla ajettu paljon lyhyttä pätkää ja km 220 000
jäsen no: 1328 (2001-
900i 1993 X 3 KPL .9-5 2005
900i 1993 X 3 KPL .9-5 2005
Re: Pakkilukko=korjattu, nyt vikana pätkiminen ja nykiminen i16v
Oisko vikakoodien luku hyvä?
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
- Gouldenwind
- "Hirsch"
- Viestit: 906
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2003 11:39
- Paikkakunta: PORI
Re: Pakkilukko=korjattu, nyt vikana pätkiminen ja nykiminen i16v
niin ja maksaa siitä lystistä 90€ ja sitäpaitsi löytyi vika: ILmamassamittari joka oli aikas musta kuulemma. Onneksi oli ostettuna valmiiksi kun noita näis menee.
jäsen no: 1328 (2001-
900i 1993 X 3 KPL .9-5 2005
900i 1993 X 3 KPL .9-5 2005
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24620
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pakkilukko=korjattu, nyt vikana pätkiminen ja nykiminen i16v
Vikakoodit voi lukea nolla budjetillakin.