B.vs.H
B.vs.H
Onkohan tämä ns.perstuntumaa mutta jotenkin tämä eka B-moottorinen on ajoltaan ja pirteydeltään parempi kuin H-moottorinen? noita H.99.sejä on ollut 5.kpl eräs niistä 90.t ajettu eli ei mitään loppuun kaluttuja toki Hoossa ei vesipumppu propleemos 5.pykälää kestävä kone jne..mutta silti.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: B.vs.H
et ole väärässä kyllä b-motti oli pirteempi.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: B.vs.H
Yksi tekijä ainakin on se , että kaasutinmallin H-koneisiin tuli venttiiliseeteihin kuristusrenkaat. En käsitä miksi. Kuitenkin, nämä pois jyrsimällä saa kivasti vetoa. B-koneissa näitä ei ollut. Muutenhan kansissa ei virtauskanavien puolesta ole eroa.
H-moottori oli muistaakseni 17kg kevyempi kuin B. Näin ollen H-koneisen pitäisi itse asiassa liikkua aavistuksen paremmin kuin B-moottorisen.
2-kaasuttiminen B-moottori 0.98 ensiövälityksellä tuntui jopa vahvalta.
H-moottori oli muistaakseni 17kg kevyempi kuin B. Näin ollen H-koneisen pitäisi itse asiassa liikkua aavistuksen paremmin kuin B-moottorisen.
2-kaasuttiminen B-moottori 0.98 ensiövälityksellä tuntui jopa vahvalta.
Re: B.vs.H
Juu H.kevyempi siksi vähän ihmettelinkin B-koneen rakettimaisuutta eihän hoo huono esitys sekään oisko saaste.tms normit tiukentuneet jo hoon kohdalla?
Re: B.vs.H
Entä välitykset? Ainakin H-moottorisissa 4-vaihteisissa oli epäonnistuttu ja aikaansaatu laiskahko perusauto.
Re: B.vs.H
Kyllä tuplakaasareilla oleva B-kone oli paljon pirteempi kuin yksikaasarinen h-kone, vaikka siihen oli laitettu kuristamaton ruiskun kansi.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: B.vs.H
ei voi edes verrata tuplakaasaria ns. yks kaasariin.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: B.vs.H
Kyllähän toi B-kone on pirteämpi verrattuna H-moottoriin, mun mielestä ottaa kierroksiakin paljon nopeemmin. Vesipumppukaan nyt ei niin paha ongelmainen ole; kerran olen sen riemun kokenut mutta onneksi löytyi vanha Saab-paja mistä löytyi apua (=tietoa, taitoa ja osia ).
Tuolla vuoden '80 ekovälityksillä oleva 4-vaihteinen on vielä ajettavuudeltaan mahtava, kun esim. 3. vaihde vetää sieltä 30-40km/h tuntumalta aina 120km/h asti Ainakin tuo oma missä on PerTronixin sytkä. Itse asiassa kaasuttimen täyshuolto ja sytkän vaihtaminen oli niitä joilla tuota jenganottoa tuli palautettua.
Enolta kuulin muuan vuosi sitten, että pienellä kannen avartamisella, kunnon peltisarjalla ja pakoputkella saa B-koneesta vielä enemmän iloa irti. Ja vieläpä ihan Strömberg-kaasarilla ja orkkis imusarjalla Niin, ei siitä mitään nykyauton kyykyttäjää saa mutta ikäisekseen reipasliikkeisen, plussana vielä se et konehuone pysyy about originaalissa ilmeessä.
Tuolla vuoden '80 ekovälityksillä oleva 4-vaihteinen on vielä ajettavuudeltaan mahtava, kun esim. 3. vaihde vetää sieltä 30-40km/h tuntumalta aina 120km/h asti Ainakin tuo oma missä on PerTronixin sytkä. Itse asiassa kaasuttimen täyshuolto ja sytkän vaihtaminen oli niitä joilla tuota jenganottoa tuli palautettua.
Enolta kuulin muuan vuosi sitten, että pienellä kannen avartamisella, kunnon peltisarjalla ja pakoputkella saa B-koneesta vielä enemmän iloa irti. Ja vieläpä ihan Strömberg-kaasarilla ja orkkis imusarjalla Niin, ei siitä mitään nykyauton kyykyttäjää saa mutta ikäisekseen reipasliikkeisen, plussana vielä se et konehuone pysyy about originaalissa ilmeessä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001