Jos se palikka mitä nyt tarkoitetaan on siinä virranjakajan vieressä lukkopellissä kiinni niin se ei ole nakutuksen tunnistin, se osa on magneettiventtiili. Se vaikuttaa ahtopaineen säätöön eli johto irti siitä mötikästä meinaa sitä, että autosi nostaa paineet vain peruspaineelle.
Nakutuksen tunnistin sijaitsee sylinterilohkossa, 2-3 sylinterin välissä, näkyy imusarjan välistä. Muistaakseni sellainen sininen palikka mikä on palikan kokoon nähden helv***n isolla pultilla kiinni
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ja on toiminnaltaan eräänlainen mikrofoni, eli ei siis pidä ääntä.
---
Huoltovinkki naputtavaan magneettiventtiilin jos se edes jollain tavalla toimii. Pari letkua irti ja sen jälkeen puhdistussprayta venttiilin läpi. Jos venttiili vielä on pelastettavissa niin se menee mykäksi ko. käsittelyn aikana. Mutta ei muuta ku käyttää liittimen irti muutaman kerran niin kyllä se alkaa taas räpättään. Sen jälkeen crc:tä reilusti eli hukutat mykäksi. Itse toistin tämän muutaman kerran eli niin monta kertaa, että liittimen kytkemisen jälkeen venttiili napsautti muutaman kerran ja lopetti.
Tämä siis toimii venttiilille joka on likainen ja siitä syystä pätkii. Venttiili jonka kela on rikki ei tällä konstilla herää henkiin. Yksi mikä on kans josta ahtopaineen säätö/magneettiventtiili koirii on huono maadoitus (maadoituspiste akun vasemmalla puolella keulapalkissa, melko yleinen vika satkuissa).