Mistähän johtuu käsijarrun löystyminen. Säädi käsijarrun lokakuussa
katsastukseen Nyt kässäri ottaa Ylhäällä tosi huonosti onko kuusiokolo
ruuvi pois otettavissa jos vaikka laittais ruuvilukitetta Palat on vaihdettu
ennen katsastusta
900I 88 Käsijarru
kässäri
Kun vaihtaa palat kannattaa ajaa lenkki ja jarrutella,sitten säätämään.
Nyt on palat vähän kulunut ja hakeneet paikkansa,tee nyt uusi säätö ja tarpeeksi lähelle.
Vaijerit irti, ruuvista niin tiukalle että ei pyöri ja sitten löysää niin että ei laahaa liikaa.Älä mitään lukitteita laita voi olla seuraava säätö muuten hankala.
Nyt on palat vähän kulunut ja hakeneet paikkansa,tee nyt uusi säätö ja tarpeeksi lähelle.
Vaijerit irti, ruuvista niin tiukalle että ei pyöri ja sitten löysää niin että ei laahaa liikaa.Älä mitään lukitteita laita voi olla seuraava säätö muuten hankala.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Onko jarrulevyt minkä kuntoiset?
-Jos meinaa levyt on kieros tai kuluneet pääsee käsiharru luistamaan.
-Jos meinaa levyt on kieros tai kuluneet pääsee käsiharru luistamaan.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Jos satulan automaattisäätö lopettaa toimimasta, niin silloin se säätö menee jarrupalojen kulumisen takia pieleen. Mun satkussa toisen jarrusatulan käsijarrun säätö on semmonen vakio toimenpide kesä ja talvirenkaiden vaihdon yhteydessä ja ennen katsastusta. Jostain syystä automaattisäätö ei vaan toimi...
Meikäläinen säätää käsijarrun esim. palojen vaihdon yhteydessä näin. Ekaksi säädetään käsijarruvaijerit sieltä kahvan luota. Jarrusatulan vivun ja stopparin (pyöreä tappi, johon vipu nojaa, kun vaijerin säätö on löysällä) väliin 1mm rakotulkki. Lattialle joku pelti tms. jotta rakotulkin tippumisen kuulee. Sitten vaan kabiiniin säätämään vaijeria kireämmälle, kunnes tulkki putoaa lattialle. Seuraavaksi säädetään jarrusatulan säädöstä jarru jumiin (kuusiokolo ruuvi) ja siitä kohtaa, missä jarru ottaa kiinni, eli laikkaa ei jaksa kääntää käsin, käännetään 1/4 kierrosta takaisin päin.
Sama homma molemmin puolin. Vaijereiden säätöä voi joutua tekemään, jos vaijereita on vaihtanut, mutta ajanoloon niiden löystyminen hidastuu.
karimylly: älä laita lukitetta...
Meikäläinen säätää käsijarrun esim. palojen vaihdon yhteydessä näin. Ekaksi säädetään käsijarruvaijerit sieltä kahvan luota. Jarrusatulan vivun ja stopparin (pyöreä tappi, johon vipu nojaa, kun vaijerin säätö on löysällä) väliin 1mm rakotulkki. Lattialle joku pelti tms. jotta rakotulkin tippumisen kuulee. Sitten vaan kabiiniin säätämään vaijeria kireämmälle, kunnes tulkki putoaa lattialle. Seuraavaksi säädetään jarrusatulan säädöstä jarru jumiin (kuusiokolo ruuvi) ja siitä kohtaa, missä jarru ottaa kiinni, eli laikkaa ei jaksa kääntää käsin, käännetään 1/4 kierrosta takaisin päin.
Sama homma molemmin puolin. Vaijereiden säätöä voi joutua tekemään, jos vaijereita on vaihtanut, mutta ajanoloon niiden löystyminen hidastuu.
karimylly: älä laita lukitetta...

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01