Hankin tuommoisen ja kysyisin kun kylmänä joutuu startti kierrättämään muutaman kierroksen ennen kuin käynnistyy, lämpimänä lähtee kyllä heti. Onko vika vai ominaisuus?
Uudet ohjekirjan mukaiset tulpat vaihdettu, ei vaikutusta.
Itestä tuntunut että bensa katoaa seisonnan aikana mutta sähköinen pumppu siinä kuitenkin on.
Saab 900 -92 2.1 kylmäkäynnistys
Saab 900 -92 2.1 kylmäkäynnistys
9-5 2,0t 2004 B205E
Re: Saab 900 -92 2.1 kylmäkäynnistys
Vanhemmilla ollut tuollainen uudesta asti ja koko ajan sen on sekä kylmänä että lämpimänä pitänyt mennä startilla muutaman työtahdin yli ennenkuin käynnistyy. En tiedä miksi. Jos lähtee lämpimänä ihan ilman viivettä sekunnin murto-osassa niin luulisin pikemminkin että silloin on jotain vikaa. Vuotava suutin tms., joka tekee syttymiskelpoisen seoksen imusarjaan jo valmiiksi?
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Saab 900 -92 2.1 kylmäkäynnistys
alennusvaihteellinen startti ja sinne ajansaatossa kertyny öljy+muu lika tekee sen.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Saab 900 -92 2.1 kylmäkäynnistys
http://www.youtube.com/watch?v=aWa2Dkn_vdw
Tuolta mun 2.1 kuulostaa kylmänä startatessa nyt kun on uusi (peruskorjattu) startti. Lämpimänä pyörittää vähän nopeammin mutta yhtä monta kierrosta. Vanhalla startilla pyöritti aina hitaammin, tai siis loppuvaiheessa ei sitten aina edes pyörittänyt.
Tasan kerran on lähtenyt täysin välittömästi, mutta silloin olin aiemmin ajanut melko kylmällä koneella kadulta pihaan ja sammuttanut saman tien, jolloin oli vissiin jäänyt bensaa järjestelmään sopivasti tms... Kaasari puolestaan lähtee vaikka viikon seisonnasta melkein ensimmäisellä pyörähdyksellä mutta siinä onkin bensaa koko ajan tarjolla.
Tuolta mun 2.1 kuulostaa kylmänä startatessa nyt kun on uusi (peruskorjattu) startti. Lämpimänä pyörittää vähän nopeammin mutta yhtä monta kierrosta. Vanhalla startilla pyöritti aina hitaammin, tai siis loppuvaiheessa ei sitten aina edes pyörittänyt.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Tasan kerran on lähtenyt täysin välittömästi, mutta silloin olin aiemmin ajanut melko kylmällä koneella kadulta pihaan ja sammuttanut saman tien, jolloin oli vissiin jäänyt bensaa järjestelmään sopivasti tms... Kaasari puolestaan lähtee vaikka viikon seisonnasta melkein ensimmäisellä pyörähdyksellä mutta siinä onkin bensaa koko ajan tarjolla.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Saab 900 -92 2.1 kylmäkäynnistys
Joo, kiitokset vastauksista.
Pittää vähän tarkentaa että se mun lämpimänä heti käyntiin tarkoittaisi tuota videon kaltaista starttia ja pikkupakkasella jotain tuplat tuohon.
Akku on kans uusi joten pitää kattoa se startti seuraavaksi.
Pittää vähän tarkentaa että se mun lämpimänä heti käyntiin tarkoittaisi tuota videon kaltaista starttia ja pikkupakkasella jotain tuplat tuohon.
Akku on kans uusi joten pitää kattoa se startti seuraavaksi.
9-5 2,0t 2004 B205E