i16:sta Bensapumpun rele missä ?
i16:sta Bensapumpun rele missä ?
Jaahas missäköhän mahtaa sijaita tollanen i16:sta 1988-1989 bensapumpun rele kun sulake rasiassa lukee sen kohdassa "Not in i16" täh
Kiinnostaa vaan sen pohjalta kun on ollut jo pitkään tarkoituksena jäykempien venannostimien ja parin muun jutun takia nostaa rajotinta tai viimoisena mahdollisuutena poistaa kierroksen rajoitin ja muutenkin kiinnostaa kun eikös noissa Aeroissakin ole tuo rajotin about 7000rpm ??.
Kiinnostaa vaan sen pohjalta kun on ollut jo pitkään tarkoituksena jäykempien venannostimien ja parin muun jutun takia nostaa rajotinta tai viimoisena mahdollisuutena poistaa kierroksen rajoitin ja muutenkin kiinnostaa kun eikös noissa Aeroissakin ole tuo rajotin about 7000rpm ??.
9-5 Aero -00 Wagon
16-tappisessa rajoitin on ECU:ssa, ei releessä. Rele sijaitsee ainakin lucas-ruiskuissa (T16, S) siellä pelkääjän jalkatilassa ECU boksin vierellä. LH-jetillä taisi olla samoilla tienoilla, ellen väärin muista..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
jaahas jotain tollasta muistelinkin perhana ku alkaa oleen niin paljon elektroniikkaa näis uudemmis vermeis... No onkohan tuohon rajottimen poistoon/säätöön minkaan laisia mahiksia kotikonstein joku sano kerran et katkasis jonku johon mikä lähtee virran jakajasta Jaa a... ei oo kiva kun on toistaseks vapari ja tiukempaa osaa heitetty ja rajotin iskee jo vastaan kun auto alkaa vasta kunnolla menemään
9-5 Aero -00 Wagon
viimein malttoi kädet irrottaa remontista.
voi olls että siihen rajottimen nostoon jokin konsti on
minulla kun on tuommonen T16 niin siinä pätkäsee vasta 7000, mitä muut ovat sanoneet niin pätkäsee jo 6000 tai 6200. ja mitä itsekin rajoittimellisia muita olen ajanut niin on 6000 loppunut.
tuossa silti on luukkaan ruisku, ja se on alkuperäinen täyspaine..
voi olls että siihen rajottimen nostoon jokin konsti on
minulla kun on tuommonen T16 niin siinä pätkäsee vasta 7000, mitä muut ovat sanoneet niin pätkäsee jo 6000 tai 6200. ja mitä itsekin rajoittimellisia muita olen ajanut niin on 6000 loppunut.
tuossa silti on luukkaan ruisku, ja se on alkuperäinen täyspaine..
Hei,
Miten se apukuskin jalkatilassa oleva bensapumpun rele vaihdetaan? Kyseessä on vapari 16v vm.-89, eli varmaankin LH-ruisku? Yritin sitä hyppylanka testiä, mutta homma hyytyi siihen etten päässyt kunnolla releeseen käsiksi. Miten sen hansikaslokeron alla olevan verhousosan saa irti? Releet (2kpl) on sytytysboksin yläpuolella, eikä niitä mahdu hippelöimään verhouksen raosta sen enempää.
Rele kyllä naksuu, mutta pumppu (takakontissa) ei hyrise kun laittaa virrat. Kun pumppuun kytkee suoraan virtaa napoihin,niin pyörii.
Ongelmana on siis ettei auto lähde lainkaan käyntiin. Kipinää tulee tulpille ja bensa pöllähtää tulppien reijistä startatessa...jatkan kenttäkokeita huomenna.
Terv. Marko
Miten se apukuskin jalkatilassa oleva bensapumpun rele vaihdetaan? Kyseessä on vapari 16v vm.-89, eli varmaankin LH-ruisku? Yritin sitä hyppylanka testiä, mutta homma hyytyi siihen etten päässyt kunnolla releeseen käsiksi. Miten sen hansikaslokeron alla olevan verhousosan saa irti? Releet (2kpl) on sytytysboksin yläpuolella, eikä niitä mahdu hippelöimään verhouksen raosta sen enempää.
Rele kyllä naksuu, mutta pumppu (takakontissa) ei hyrise kun laittaa virrat. Kun pumppuun kytkee suoraan virtaa napoihin,niin pyörii.
Ongelmana on siis ettei auto lähde lainkaan käyntiin. Kipinää tulee tulpille ja bensa pöllähtää tulppien reijistä startatessa...jatkan kenttäkokeita huomenna.
Terv. Marko
# 2237
Täysin ongelmitta sain i16v -89 vaihdettua releen ja juurikin oikealla jalkatilassa.Eikä tarvi polvisuojaa pois ottaa. Millasilla työkaluilla on pojat asialla. Siellä on sitten 2kpl niitä releitä vierekkäin.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Polvisuoja on tiellä. Releet tuntee sormenpäällä, joita tosiaan on 2 kpl. Ovat ruiskuboksin yläpuolella. Siellä on niin ahdasta, ettei releitä saa irti. Selvitin, että rele toimii kun bensapumppu pyörii startatessa ja virtaa tulee takaluukkuun. Joten releisiin ei tarvitse koskea. Vaihdettua niitä ei ilman polvisuojan purkua onnistu.
Marko
Marko
# 2237
Mulla olisi kanssa tarve saada kierroksenrajoitin pois käytöstä (-89 16v 2.0) tai siirrettyä reippaasti suuremmille kierroksille. Vielä en ole haulla löytänyt vastausta. Pumpulle oma rele -systeemi ei toimi, koska rajoitin on ECU:ssa. Saako tämän ohitettua, vai löytyykö jostain piiri, jossa hommaa on muokattu?
900C -86