Kojelaudan alaosa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
arnoldi
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Ma Huhti 05, 2004 12:27
Paikkakunta: Tampere

Kojelaudan alaosa

Viesti Kirjoittaja arnoldi »

Olen purkanut useampaan kertaan kojelaudan yläosan, mutta miten lähtee alaosa irti. Joka on esim. kennon edessä. Missä alaosan kiinnikkeet sijaitsevat?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Konehuoneen puolella, lähellä läpivientejä, eli siis toisella puolella sulakeboksin lähellä ja toisella puolella alipainepullon lähellä. Niiden pulttien päällä on yleensä semmoista jotain sinitarramaista suojatöhkää, jos ei ole itse avattu aiemmin.

Tuhkakupin alla on sitten vielä yksi iso pultti, jonka kanssa kannattaa olla varovainen ettei pyöristy (kerran kävi näin).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
arnoldi
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Ma Huhti 05, 2004 12:27
Paikkakunta: Tampere

Hyvä

Viesti Kirjoittaja arnoldi »

Kiitti vinkistä.Enpä arvannut konehuoneen puolelle vilkaistakkaan. Pitää ens kesänä avata tuo.
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Takaisin laittaminen onkin sitten mielenkiintoinen proseduuri. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Hmm... mikäs siitä tekee mielenkiintoisen? Mulla edessä sama homma, alaosan irroitus. Pitää löytää ratin vasemalta puolen yksi liitinrasia ja ympätä siihen parit johdot. Löytyy helposti, kun irrottaa alapaneelin.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

G-mies kirjoitti:Hmm... mikäs siitä tekee mielenkiintoisen?

Matti

yksin ainakin hivenen hankala kun pitäisi saada molempien puolien pultit samaan aikaan ja vielä vähän painettua sitä sieltä sisältä....
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Kannattaa laitta laudan pätkät pitämään asennuksen ajaksi , ellei ole kaveria.
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Kas, enpä edes ennättänyt ajatella nuin pitkälle :lol: Eiköhän kasausvaiheessa joku patentti kehitellä(a'la Reijo) tai sitten soitetaan kaveri apuun :D

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7379
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Mitäs jos alottais siitä tuhkakupin pultista, saa kannateltua yksin kun kiristää ja päädytkin pysyy paikoillaan.

Ja mitä itse noita olen muutaman purkanu, niin kaikki ovat olleet niin tiukkoja että ovat pysyneet hyvin ylhäällä niin kauan että on saanu pultit paikoilleen.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Alaosan kun laittaa paikalleen oikein, eli niin että se tulee kojelaudan rungon koukkuihin kiinni, se pysyy kyllä ihan hyvin paikallaan että saa ruuvattua pultit kiinni.

Ja tässä kohtaa varmaan hyvä muistuttaa että kun nuo 3 pulttia on auki, niin alaosa lähtee _suoraan_ alaspäin, niistä koukuista johtuen.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Vastaa Viestiin