haffu kirjoitti:http://www.nettiauto.com/saab/900/6048462
Kuinkakohan mätä mahtaa olla pohjastaan ja vakipaikoista. Olisi kuitenkin huokea, "naapurissa" ja vieläpä 2-ovinen! Eli näiltä osin olisi juurikin sopiva aihio. Se vaan, että säilytystilaa ei ole ja rakentelukin täytyy tehdä taivasalla.
Onhan sillä hintaa toki huimat 380 euroo että kannattaakin jo vähä miettiä.
Sillä minua vaan naurattaa nämä pohdinnat et onko ehjä pohjasta, että hinta on n. 1.5% mitä tuokin satku on uutena maksanut. Kai siinä nyt sen verran vielä autoa on jäljellä?
Niin. Katsomassa pitäis käydä, mutta varmasti ehyempi kuin nuo omat satkut. Pohjaa tosin vaikea nähdä nostamatta. Ääh, se satku olisi mukava vain nyt saada harrasteeksi. Tonnari ja tuo BMW ei oikein harrasteeksi itselleni sovellu.
Aluksihan tuosta kyllä lähtisi "kaikki" ylimääräinen pois, eli sisusta bitumejaan myöten ja myös se kone keulilta. Itselläni ei näille mitään tarvetta kuitenkaan ole. 100% ruosteeton satku taitaa kuitenkin olla sen verran harvinainen, että hitsata tuotakin varmasti saisi. Itse en vain kyseistä taitoa osaa, joten jonnekin pitäisi sekin ulkoistaa.
haffu kirjoitti:100% ruosteeton satku taitaa kuitenkin olla sen verran harvinainen, että hitsata tuotakin varmasti saisi. Itse en vain kyseistä taitoa osaa, joten jonnekin pitäisi sekin ulkoistaa.
Harjoittelemalla Itsekään en osannut hitsata, ennenkuin näitä pohjasta mätiä satkuja rupesi parsimaan ajoon...
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Itse olen pelastanut yhden "makuuhaavoilta". Vm 83 kaasari satku "Sininen" jatkaa toisen käyttöauton tehtävissä ässän koneella piristettynä. Tämän itsekkään, mutta auton liikenteessä pitävän teon uhriksi joutui kuitenkin uudempi vm.90 punainen ässä. Ässän kori oli niin ruosteinen, ettei kannattanut pelastaa. Sinsen kori on täysin ruosteeton. Koetan pitää sen myös ruosteettomana. Joulukuussa ois toiveta saada satku taas liikenteeseen koneen vaihto projektin valmistuttua.
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
sarka kirjoitti:Harjoittelemalla Itsekään en osannut hitsata, ennenkuin näitä pohjasta mätiä satkuja rupesi parsimaan ajoon...
Ei tällainen puoliperfektionisti suostuisi katsomaan sitä räpellystä mitä tuosta tulisi. Helpommalla pääsee kun antaa asian osaavien hoitaa tuo. Ja eipä sitä myöskään riittäisi hermot tuohon touhuun.
Mistähän johtuu, että nuo punaiset on yleensä täysin läpimätiä? Onkohan maali ollut huonompaa kuin jonkin muun värinen maali?
ruohonet80 kirjoitti:Itse olen pelastanut yhden "makuuhaavoilta". Vm 83 kaasari satku "Sininen" jatkaa toisen käyttöauton tehtävissä ässän koneella piristettynä. Tämän itsekkään, mutta auton liikenteessä pitävän teon uhriksi joutui kuitenkin uudempi vm.90 punainen ässä. Ässän kori oli niin ruosteinen, ettei kannattanut pelastaa. Sinsen kori on täysin ruosteeton. Koetan pitää sen myös ruosteettomana. Joulukuussa ois toiveta saada satku taas liikenteeseen koneen vaihto projektin valmistuttua.
Eiköhän ne samaa massaa noihin yleisimpiin ruostepaikkoihin ole vetäneet kaikissa. Ettei olisi vain punaisia määrällisesti enemmän jolloin mukaan mahtuu niitä mätiäkin. Varaosa-autoa (punainen luisukeula) purkaessa ihmeteltiin kun auto seissyt pihalla kymmenen vuotta ja vajonnut siten että pohja maata vasten, mutta siltikään pohjassa ei ensimmäistäkään reikää. Kaaret puolestaan aika rapsakat.
Emmä mistään mitään tiiä, kuhan pohdin.
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
Mulla ois myynnissä -89 900. Vaikka mitä siihen olen korjannut mutta korjausta odottaa sisävalot, takarontin lukko, joku anturi jarrupolkimessa (jarruvalot jää päälle välillä. lähtee pois hipaisemalla poljinta), jäähdytysnesteen kenno vuotaa.
Ajettu sillä on 462tkm ja leimaa on jäljellä tammikuuhun. Ostin tossa vähän aikaa sit 90 saabin niin mielenkiinto siirtyi autosta toiseen ja tästä 900 pitäis nyt päästä eroon.
http://www.nettiauto.com/saab/900/6013315
ja niin vaan on SA edelleen myynnissä. Katsojamääristä ja yhteydenotoista päätellen myyjä ei ole kovin helpolla taipumassa halvempaan hintaan eivätkä ostajat nykyiseen...
...tai vaihtoehtoisesti ei ole niin hyvä yksilö kuin annetaan ymmärtää. Veikkaan ensinmainittua.
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Risto kirjoitti:Tänään tuli pelastettua 131 tkm ajettu 16V 5d kombi vm -90
Huoltoja on tehty aika kivasti:
20.11.89 Scan-Auto Olari luovutushuolto
29.12.89 Scan-Auto Espoon piiri ensihuolto 957 km
05.06.90 Scan-Auto Espoon piiri 10000 huolto 9852 km
27.12.90 Torek-Auto 20000 huolto 18903 km
28.10.93 LänsiAuto 30000 huolto 30500 km
30.10.95 Metroauto 40000 huolto 40100 km
29.10.97 LänsiAuto 50000 huolto 48500 km
25.11.99 LänsiAuto välihuolto 56300 km
29.10.01 LänsiAuto 60000 huolto 61483 km
10.10-03 LänsiAuto 70000 huolto 69200 km
01.11.05 LänsiAuto 80000 huolto 78786 km
25.11.08 LänsiAuto 90000 huolto 88789 km
04.09.10 nyrkkipaja 100000 huolto 96746 km
31.08.11 nyrkkipaja 110000 huolto 109572 km
17.09.12 nyrkkipaja 120000 huolto 123535 km
21.11.13 keskikokoinen korjaamo 130000 huolto 136905 km