Pelastakaa satkuja!

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Soakki
"Tuplakaasari"
Viestit: 100
Liittynyt: Ma Touko 07, 2012 18:05

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Soakki »

haffu kirjoitti:http://www.nettiauto.com/saab/900/6048462
Kuinkakohan mätä mahtaa olla pohjastaan ja vakipaikoista. :lol: Olisi kuitenkin huokea, "naapurissa" ja vieläpä 2-ovinen! Eli näiltä osin olisi juurikin sopiva aihio. Se vaan, että säilytystilaa ei ole ja rakentelukin täytyy tehdä taivasalla. :(
Onhan sillä hintaa toki huimat 380 euroo että kannattaakin jo vähä miettiä.

Sillä minua vaan naurattaa nämä pohdinnat et onko ehjä pohjasta, että hinta on n. 1.5% mitä tuokin satku on uutena maksanut. Kai siinä nyt sen verran vielä autoa on jäljellä?
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja haffu »

Ei sitä romuraudasta viitsisi moninkertaista hintaa sentään maksaa. :roll:
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
Soakki
"Tuplakaasari"
Viestit: 100
Liittynyt: Ma Touko 07, 2012 18:05

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Soakki »

haffu kirjoitti:Ei sitä romuraudasta viitsisi moninkertaista hintaa sentään maksaa. :roll:
Ohan siinä toisaalta puoli vuotta vielä leimaa ja tekniikkakin vielä kilsojen puolesta luulis että kunnossa.

Liekkö niin valtavan mätä jos leimattu 6kk sitte kuitenkin :).
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja haffu »

Niin. Katsomassa pitäis käydä, mutta varmasti ehyempi kuin nuo omat satkut. :lol: Pohjaa tosin vaikea nähdä nostamatta. Ääh, se satku olisi mukava vain nyt saada harrasteeksi. Tonnari ja tuo BMW ei oikein harrasteeksi itselleni sovellu.

Aluksihan tuosta kyllä lähtisi "kaikki" ylimääräinen pois, eli sisusta bitumejaan myöten ja myös se kone keulilta. Itselläni ei näille mitään tarvetta kuitenkaan ole. 100% ruosteeton satku taitaa kuitenkin olla sen verran harvinainen, että hitsata tuotakin varmasti saisi. Itse en vain kyseistä taitoa osaa, joten jonnekin pitäisi sekin ulkoistaa.
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja sarka »

haffu kirjoitti:100% ruosteeton satku taitaa kuitenkin olla sen verran harvinainen, että hitsata tuotakin varmasti saisi. Itse en vain kyseistä taitoa osaa, joten jonnekin pitäisi sekin ulkoistaa.
Harjoittelemalla :wink: Itsekään en osannut hitsata, ennenkuin näitä pohjasta mätiä satkuja rupesi parsimaan ajoon...
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
ruohonet80
"Hölösuu"
Viestit: 1032
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja ruohonet80 »

Itse olen pelastanut yhden "makuuhaavoilta". Vm 83 kaasari satku "Sininen" jatkaa toisen käyttöauton tehtävissä ässän koneella piristettynä. Tämän itsekkään, mutta auton liikenteessä pitävän teon uhriksi joutui kuitenkin uudempi vm.90 punainen ässä. Ässän kori oli niin ruosteinen, ettei kannattanut pelastaa. Sinsen kori on täysin ruosteeton. Koetan pitää sen myös ruosteettomana. Joulukuussa ois toiveta saada satku taas liikenteeseen koneen vaihto projektin valmistuttua.
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja haffu »

sarka kirjoitti:Harjoittelemalla :wink: Itsekään en osannut hitsata, ennenkuin näitä pohjasta mätiä satkuja rupesi parsimaan ajoon...
Ei tällainen puoliperfektionisti suostuisi katsomaan sitä räpellystä mitä tuosta tulisi. Helpommalla pääsee kun antaa asian osaavien hoitaa tuo. Ja eipä sitä myöskään riittäisi hermot tuohon touhuun.
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
Mr_Who
"Hölösuu"
Viestit: 1915
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 10:17
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Yllättävän heleppo sillä migillä on hitsailla, kunhanvain säädöt on kohdallaan. :) Äänestä ja palamisesta tietää millonka suhisee oikeella tavalla.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Kimm-o
"Viggen"
Viestit: 602
Liittynyt: To Huhti 22, 2010 08:39
Paikkakunta: Pori

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Kimm-o »

^ Näimpä. Olisin jo varmaan hakenut tuon talveksi käyttöön jos vaan sattuisi olemaan noinkin suuri summa tilillä. :roll:
kimmoa
"Aero"
Viestit: 435
Liittynyt: Su Helmi 04, 2007 13:26
Paikkakunta: Sievi

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

Mistähän johtuu, että nuo punaiset on yleensä täysin läpimätiä? Onkohan maali ollut huonompaa kuin jonkin muun värinen maali?


ruohonet80 kirjoitti:Itse olen pelastanut yhden "makuuhaavoilta". Vm 83 kaasari satku "Sininen" jatkaa toisen käyttöauton tehtävissä ässän koneella piristettynä. Tämän itsekkään, mutta auton liikenteessä pitävän teon uhriksi joutui kuitenkin uudempi vm.90 punainen ässä. Ässän kori oli niin ruosteinen, ettei kannattanut pelastaa. Sinsen kori on täysin ruosteeton. Koetan pitää sen myös ruosteettomana. Joulukuussa ois toiveta saada satku taas liikenteeseen koneen vaihto projektin valmistuttua.
LeKe96
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: To Tammi 31, 2013 16:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja LeKe96 »

Eiköhän ne samaa massaa noihin yleisimpiin ruostepaikkoihin ole vetäneet kaikissa. Ettei olisi vain punaisia määrällisesti enemmän jolloin mukaan mahtuu niitä mätiäkin. Varaosa-autoa (punainen luisukeula) purkaessa ihmeteltiin kun auto seissyt pihalla kymmenen vuotta ja vajonnut siten että pohja maata vasten, mutta siltikään pohjassa ei ensimmäistäkään reikää. Kaaret puolestaan aika rapsakat.

Emmä mistään mitään tiiä, kuhan pohdin.
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
ValmistettuSuomessa
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Pe Syys 27, 2013 21:14

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja ValmistettuSuomessa »

Mulla ois myynnissä -89 900. Vaikka mitä siihen olen korjannut mutta korjausta odottaa sisävalot, takarontin lukko, joku anturi jarrupolkimessa (jarruvalot jää päälle välillä. lähtee pois hipaisemalla poljinta), jäähdytysnesteen kenno vuotaa.
Ajettu sillä on 462tkm ja leimaa on jäljellä tammikuuhun. Ostin tossa vähän aikaa sit 90 saabin niin mielenkiinto siirtyi autosta toiseen ja tästä 900 pitäis nyt päästä eroon.
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4071
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

EOEA:
http://www.blocket.se/vasterbotten/Saab ... ?ca=11&w=3

Todella houkutteleva -79 turbo

Halpa ja vaikuttaa suht ehjältä.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

http://www.nettiauto.com/saab/900/6013315
ja niin vaan on SA edelleen myynnissä. Katsojamääristä ja yhteydenotoista päätellen myyjä ei ole kovin helpolla taipumassa halvempaan hintaan eivätkä ostajat nykyiseen...
...tai vaihtoehtoisesti ei ole niin hyvä yksilö kuin annetaan ymmärtää. Veikkaan ensinmainittua.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5180
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Risto »

Risto kirjoitti:
Risto kirjoitti:Tänään tuli pelastettua 131 tkm ajettu 16V 5d kombi vm -90
Huoltoja on tehty aika kivasti:
20.11.89 Scan-Auto Olari luovutushuolto
29.12.89 Scan-Auto Espoon piiri ensihuolto 957 km
05.06.90 Scan-Auto Espoon piiri 10000 huolto 9852 km
27.12.90 Torek-Auto 20000 huolto 18903 km
28.10.93 LänsiAuto 30000 huolto 30500 km
30.10.95 Metroauto 40000 huolto 40100 km
29.10.97 LänsiAuto 50000 huolto 48500 km
25.11.99 LänsiAuto välihuolto 56300 km
29.10.01 LänsiAuto 60000 huolto 61483 km
10.10-03 LänsiAuto 70000 huolto 69200 km
01.11.05 LänsiAuto 80000 huolto 78786 km
25.11.08 LänsiAuto 90000 huolto 88789 km
04.09.10 nyrkkipaja 100000 huolto 96746 km
31.08.11 nyrkkipaja 110000 huolto 109572 km
17.09.12 nyrkkipaja 120000 huolto 123535 km
21.11.13 keskikokoinen korjaamo 130000 huolto 136905 km
Vastaa Viestiin