Refuel

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Soakki
"Tuplakaasari"
Viestit: 100
Liittynyt: Ma Touko 07, 2012 18:05

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja Soakki »

Laittelin ennakot myös 20 -> 22 asteeseen, tuntuis pelaavan :)
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

Soakki kirjoitti:Taisi todella olla käytön puutetta kun tänää aamusti läks -10c lämmöstä ihan komeesti pelkällä RE85:llä. Pari kertaa aluksi sammui, mut varmaa ois saanu jo ekasta pidettyä käynnissä kun ois vähä kaasua painanu.

omaa ei ainakaan saa pidettyä, tai no varmaan siten että kaasun pohjaan runttaisisi muttei saa konetta kylmänä säälien pidettyä käynnissä, tuon muutaman uusinnan se kaipaa... lucas aina portaittain nostaa kylmäkäynnistys rikastusta..
josko sitä täksi talveksi saisi lisättyä vielä kk-suuttimen niin voisi saada laakista käyntiin..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Henri S
"Hölösuu"
Viestit: 1062
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja Henri S »

Eipä alkanu kaasarisatku pelaamaan kunnolla re85:lla. Ysivitosta tankissa ja toiminta tavallisen luotettavaa ja jouhevaa. Ilmeisesti Pierburg ja mekaaninen bensapumppu ei vaan riitä kun mennään ns. isoakovaa. Männänvaimennus toimi puutteellisesti koska öljyä ei ollut riittävästi, tähän vikaan kiinnitin huomiota vasta kun oli jo bensaa tankissa ja sehän juuri aiheuttaa puutumista kun polkassaan kaasua reilummin mutta mielestäni tämä yksistään ei riitä selittämään ongelmia retanolilla ajettaessa. Toisaalta tekis mieli kokeilla nyt uudestaan että mielipide on oikea :D . Tyhjäkäynti ja käynnistyvyys esilämmitettynä pikkupakkasissa aivan normaalia mutta se ajettavuus...
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Soakki
"Tuplakaasari"
Viestit: 100
Liittynyt: Ma Touko 07, 2012 18:05

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja Soakki »

Miten Lucas ohjaa sitä siellä paikallaan jo olevaa kylmäkäynnistyssuutinta? Voisiko sen pulssia pidentää tai laittaa että on kokoajan auki käynnistäessä (ellei ole jo vakiona)?

Voisiko siihen samalle paikalle saada isompaa suutinta laitettua?
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja JuHem »

Lucaksessa ei ole kylmäkäynnistyssuutinta erikseen. Boschin LH-järjestelmissä se on (tai ainakin 2.1 vaparissa on). Kaasuläppäkotelosta löytyy toki levyllä peitetty paikka sille.

Kunnon pelle peloton toki laittaisi suuttimen paikoilleen ja rakentelisi sille itse ohjauksen.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Soakki
"Tuplakaasari"
Viestit: 100
Liittynyt: Ma Touko 07, 2012 18:05

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja Soakki »

Aijaa, okei. En oo tarkemmin perehtynyt.

Tuossa kuva minun autosta, niin mikäs tuo sininen suuttimen näköinen aparaatti tuossa imusarjassa on?

https://lh6.googleusercontent.com/-rubE ... 220820.jpg
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11502
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja jus »

Ruiskun lämpöanturi.
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja JuHem »

Näin on. Kylmäkäynnistyssuuttimen paikka on kaasuläppäkotelossa. Yläpinnalla on kahdella ruuvilla kiinni oleva lätkä johon se tulisi.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

mikkoimp kirjoitti:
Soakki kirjoitti:Taisi todella olla käytön puutetta kun tänää aamusti läks -10c lämmöstä ihan komeesti pelkällä RE85:llä. Pari kertaa aluksi sammui, mut varmaa ois saanu jo ekasta pidettyä käynnissä kun ois vähä kaasua painanu.

omaa ei ainakaan saa pidettyä, tai no varmaan siten että kaasun pohjaan runttaisisi muttei saa konetta kylmänä säälien pidettyä käynnissä, tuon muutaman uusinnan se kaipaa... lucas aina portaittain nostaa kylmäkäynnistys rikastusta..
josko sitä täksi talveksi saisi lisättyä vielä kk-suuttimen niin voisi saada laakista käyntiin..
Ettei olisi puola ehtoopuolella? E85:n kanssa hyvä kipinä on tärkeä juttu.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

Mertmi kirjoitti:
mikkoimp kirjoitti:
Soakki kirjoitti:Taisi todella olla käytön puutetta kun tänää aamusti läks -10c lämmöstä ihan komeesti pelkällä RE85:llä. Pari kertaa aluksi sammui, mut varmaa ois saanu jo ekasta pidettyä käynnissä kun ois vähä kaasua painanu.

omaa ei ainakaan saa pidettyä, tai no varmaan siten että kaasun pohjaan runttaisisi muttei saa konetta kylmänä säälien pidettyä käynnissä, tuon muutaman uusinnan se kaipaa... lucas aina portaittain nostaa kylmäkäynnistys rikastusta..
josko sitä täksi talveksi saisi lisättyä vielä kk-suuttimen niin voisi saada laakista käyntiin..
Ettei olisi puola ehtoopuolella? E85:n kanssa hyvä kipinä on tärkeä juttu.

en usko että on kipunasta johtuvaa kun käyntiin kumminkin lähtee mutta lucas varmaan poistaa rikastuksen lähes heti kun auto käynnistyy ja näin se muutaman kerran sammuu kylmillä keleillä.

ihan olisi tarkoitus manuaalinen kk-suutin lisätä. kokeilemalla haen oikean kokoisen, petrooli saabista kun on jäänyt niitä muutamaa kokoa ja sitten vielä on noita lh:n suuttimia.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Soakki
"Tuplakaasari"
Viestit: 100
Liittynyt: Ma Touko 07, 2012 18:05

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja Soakki »

Joo no jos kk-suuttimen asennus noinkin helppo toimenpide, niin voishan tuota kokeilla. Mites tuo "bensaputki" sille kk-suuttimelle ois järkevin laitella?

Sopiiko sellainen LH:n suutin suorilta siihen paikalle? Oransseja itellä on mitä vois kokeilla.

Nimimerkki Viltzu tuossa pari sivua taakkepäin kirjoitteli että hänellä on LH:n suutin ja sille nappiohjaus, joten ilmeisesti ei tarvi mitään sen hienompia ohjaussysteemejä :)
Viltzu
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: Ti Joulu 23, 2003 23:42
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja Viltzu »

Kyllä hyvin yksinkertainen homma sen kk-suuttimen asennus, se kun on hiukan yksinkertaisempaa tekoa kuin "oikea"ruiskusuutin niin ei ole niin väliä millä sitä ohjaa.

Kyseessä siis tämännäköinen kapistus: http://www.autohausaz.com/secure/PartIm ... 170434.jpg
Löytyy -90luvun vaihteen saabeista Lh2.4 ja joistakin vanhemmista audeistakin yms.

Virran ryöstin startin herätteeltä joten suutin ei toimi kuin ainoastaan käynnistettäessä ja varmuudeksi vielä nappi/kytkin kojetaulussa ettei ole aina startatessa päällä koska jos koittaa lämpimällä koneella startata ton kanssa niin seurauksena voi olla hiukan kosteat tulpat "tulipahan sekin kokeiltua".

Tuossa olen katsellut että pitäiskö koittaa saada toi toimimaan moottorin lämmön mukaan niin ei tarvitsisi tota nappiakaan, mutta homma on jäänyt enemmän suunnittelu vaiheeseen kun on Trionic konversio jo mielessä.

Tässä on siis hiukan ollut mukana sellaista kokeilua että kuinka pitkälle tuolla normi LH2.2 + EZK järjestelmällä pääsee kun mukana on hiukan tee se itse henkeä :lol:
9-5 Aero -00 Wagon
Soakki
"Tuplakaasari"
Viestit: 100
Liittynyt: Ma Touko 07, 2012 18:05

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja Soakki »

Alkoi satkussa tällä viikolla leimauskausi, niin mites jengillä päästöt näiden diy e85 vermeitten kanssa konttorilla?
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

Soakki kirjoitti:Alkoi satkussa tällä viikolla leimauskausi, niin mites jengillä päästöt näiden diy e85 vermeitten kanssa konttorilla?
Hyvin on mennyt läpi..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Soakki
"Tuplakaasari"
Viestit: 100
Liittynyt: Ma Touko 07, 2012 18:05

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja Soakki »

Tässä nyt 2 tkm ajan heitellyt taulukkoon kulutuksia, ja keskikulutus ollut tällä matkalla 11,67 litraa / 100km. Mitattu siis trippimittarilla ja tankki täyteen metodilla. Pienin kulutus ollut 10,61l kun tullut melkein pelkkää maantietä ajettua ja korkein ollut 13,05 kun tullut vähän tavallista enemmän keskustassa pyörittyä.

Mites muilla?

Tuosta käynnistymisestä nyt vielä vähän kylmemmällä kelillä, niin sahata saa melko kauan ja saattaa sammua ekalla yrittämällä. Minulla kyllä auttaa kun tempasee pikkusen kaasua niin, että kierrokset nousee johkin alle 2k rpm niin pysyy käynnissä. Alkanut vähän miettiä et onkohan mulla se takaiskuventtiili sulanut sinne tankkiin kun sahata saa.
Vastaa Viestiin