t8 oireilee...

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
-bandit-
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: La Syys 18, 2004 05:55
Paikkakunta: Pirkanmaa

t8 oireilee...

Viesti Kirjoittaja -bandit- »

Tuo syksyllä ostama satku alkoi taasen kiukkuttelemaan...
Ensimmäinen oire perin kiusallinnen pysähtymisen kannalta. Tuppasivat nuo alipaineletkut ;kaikki; ampumaan irti imusarjasta kun hetken piti ahtoja korkealla. Perin muistettava kokemus kun alat harkitsemaan pysähtymistä ilman että jarrutehostin on avittamassa. Vauhtikin kun oli lain sallimissa rajoissa yrittäessäni päästä seuraavasta liittymästä ehjänä pois.
No, tuli sitten suutuspäiten liimattua letkut imusarjaan kiinni, ei p*rkele :twisted: lähde enään irti ahtopaineen liiallisen määrän vuoksi.

Mutta se varsinainen vika on se että apc alkaa availemaan portti aina kun kierrokset ylittävä 4000rpm, ajoi sitten millä vaihteella tahansa. Tai sitten paukuttaa porttia kiinni ja auki kun kunnolla polkaisee.

Kun olisi edes jonkinlainen idea mistä alkaisi setvimään tuota oiretta. :?
9-3 -08 sc 1,9tids at
9-3 -98 2,0 T
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Paljonko ahtoja? Varmaan aika reippaasti jos kerran paukkuu alipaineletkutkin irti.. Jos on kovinkin reilusti niin alkaa varmaan mennä laihalle varsinkin yläkierroksilla tuon k-jetin kanssa. Sitten nakuttaa ja APC alkaa laskemaan paineita?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-bandit-
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: La Syys 18, 2004 05:55
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja -bandit- »

Ahtoja en ole mitannut, pitäisi olla "alkuperäiset asetukset".

Asiasta toiseen, onko Treen lähistöllä muuta paikkaa kuin Harisen "verstas" missä pääsisi mittauttamaan "tehottomuuskäyrän"?
9-3 -08 sc 1,9tids at
9-3 -98 2,0 T
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: t8 oireilee...

Viesti Kirjoittaja jus »

-bandit- kirjoitti:Ensimmäinen oire perin kiusallinnen pysähtymisen kannalta. Tuppasivat nuo alipaineletkut ;kaikki; ampumaan irti imusarjasta kun hetken piti ahtoja korkealla.
Onko autossa bypass-venttiili? Onko se kunnossa vai kalvo rikki, pikkuletkun liitännästä ei kuulu ilma virrata kun yrität puhaltaa/imeä.

http://www.900aero.com/main/diy_main_bov_move.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

8-venttiilisessä ei ole bypassia, ellei ole jälkikäteen joku asentanut. Mihin kohtaan orggismittaria paineet nousee? Vakiossa t8ic:ssä pitäisi jäädä keltaisen ja punaisen rajalle.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

siinähän on vaan se hidastus systeemi, ettei kaasu mene heti nollille..?
-bandit-
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: La Syys 18, 2004 05:55
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja -bandit- »

jcarlson kirjoitti:8-venttiilisessä ei ole bypassia, ellei ole jälkikäteen joku asentanut. Mihin kohtaan orggismittaria paineet nousee? Vakiossa t8ic:ssä pitäisi jäädä keltaisen ja punaisen rajalle.

Paineet nousevat punaisen puoleenväliin aluksi (sille rajalle missä kohtaa katkeaa polttoaineen syöttö) :? ja laskevat sitten karvan verran punaisen puolelle.

By-passin asennus käynyt muutaman kerran mielessä mutta jäänyt toistaiseksi. Työt kun haittaavat harrastusta.... :x
9-3 -08 sc 1,9tids at
9-3 -98 2,0 T
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

No on kyllä aika hurjat paineet jos on muutoin vakio t8. APC:ta modattu? Minulla oli tuollainen t8ic ja vakiocoolerilla pystyi yhden vedon kiihdyttämään niin että pysyi ahdot 1 baarissa, eli jonkinverran punaisen puolella. Sen jälkeen alkoi jo nakuttamaan ja ahdot seilasi 0.8-1bar välillä. Punaisen puolessavälissä paineita on varmaan jo jotain 1.2-1.3bar.. ei varmasti riitä vakio k-jetissä bensa yläkierroksilla enää.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
turbojake
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 06:41
Paikkakunta: Klaukkala

vakio t8 APC:n paineet

Viesti Kirjoittaja turbojake »

Joo ei vakio t8 ahda kuin hetkellisesti punaiselle.

Joku on joko roplannut APC:ta TAI (tyhmyyksissään) säätänyt hukkaporttia ohjaavaa vipua TAI ottanut mankkuvenan letkun irti.

Eihän sulla puolanjohto mene mankkuvenan vierestä? Se nimittäin aiheuttaa tommosta epämääräistä toimintaa kun tsydeemi luulee koneen nakuttavan niin se aukaisee hukkaporttia.
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.
Vastaa Viestiin