900c ei käynnisty

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
lahtinen1
"Ruisku"
Viestit: 102
Liittynyt: La Loka 22, 2005 17:06
Paikkakunta: Suolahti

Re: 900c ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja lahtinen1 »

Joskus kauan sitten oli nopassa samoja oireita....
Jos en ihan pieleen muista niin jakajasta oli hall anturi rikki...
Kannattais kokeilla varmasti ehjällä jakajalla.
#2666
karihai
"Aero"
Viestit: 494
Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 14:13
Paikkakunta: Oulu

Re: 900c ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja karihai »

Kannattais katsoa myös missä kunnossa on nokka-akselin pää, eli se hahlo johon virranjakajan "kynnet" tulee. Mulla oli aikoinaan ysiysissä sama juttu, eli bensaa tuli ja kipinää tuli, mutta ei käynnistynyt, esiintyi ainoastaan satunnaista pauketta imusarjassa. Vaihdoin siihen kaikki sähköosat virranjakajaa myöten, kaasarin kalvon ja bensapumpun, mutta ei mitään vaikutusta. Sitä kävi useampi saabisti ihmettelemässä, mutta vikaa ei löytynyt. Sitten minulla paloi käämit ja soitin romu-ukon hakemaan mokoman romun. Viikon verran siitä, minulla välähti: Vika oli satavarmasti siinä, että nokka-akselin päässä oleva hahlo oli niin kulunut, että jakajan kynnet ei enää pysyneet siinä, vaan pääsivät hyppimään, jolloin sytytys meni sekaisin. Jälkikäteen on kyllä harmittanut, koska se oli todella hyväkoppainen ja siisti auto, mutta myöhäistä oli katua, kun auto oli jo paalissa.
gona204
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ti Loka 13, 2009 12:23
Paikkakunta: Kotka

Re: 900c ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja gona204 »

Hmm..toi nokka-akselin ja jakajan välinen yhteys kuulostaa kyllä todennäköiseltä vialta. tänään nimittäin irroitin jakajan ja venttiilikopan myös, kun olin laittanut kasaan kokeilin käynnistää ja antoi ekalla elon merkkejä muttei vaan jaksanut pysyä käynnissä, sitten ei mitään. en tietenkään älynyt katsoa missä kunnossa hahlo ja kynnet olivat mutta katon heti kun pääsen taas käsiksi saabiin. katsotaan mitä löytyy, kiitos.
Saab 900c, Saab 900i 16v, Saab 9000 Aero
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24012
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: 900c ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Onko kipinä kunnollinen?
Saako varmasti bensaa? Neulaventtiili?
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7534
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: 900c ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja mestari »

onko ventkop päällyksen läpivkumi johon tulee paksu letku, kunto katsottu ja se että olisi edes paikallaan
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
MrG
"Aero"
Viestit: 409
Liittynyt: Su Elo 07, 2005 16:23

Re: 900c ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja MrG »

oisko Virranjakajan alipainesäätimen tanko irronnut jakajan pohjalevystä ja sytkä pyörähtänyt liian aikaselle, niin mulle kävi.
Kävi vaivalloisesti ja paukku kaasariin.
Vastaa Viestiin