Bilteman bleed venttiili
Bilteman bleed venttiili
Uusin biltema mainostaa 16.95 maksavaa bleed venttiiliä asennustarvikkeineen.Lieköhän ostamisen arvonen setti? Ajattelin väsätä bleedin lisäjousen tilalle kun elää jonkunverran tuo jousipatentti.Tarviaako mitenpaljoa purkaa ja vinkkejäkin otetaan.Itseasiassa en tiedä ees minkä letkun väliin tuo asennetaan...Ilman lisäjousta ahtaa KOKONAISET 0.3 ja jousella 0.5-0.6. Tuohon 0.6 tähtään.Fuelcuttiahan iskeekin just tossa 0.6. Testattu.Autona 900s vm.90
Saab 900S-91 Autom
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
Re: Bilteman bleed venttiili
Mä kyllä heitin omastani paineita humppaavan bleederin mäkeen ja ostin kunnon rajapainevenan tilalle. Toimii kunnolla kun ahtopainesäätö tarkka.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Bilteman bleed venttiili
Mitäs eroa rajapaineventtiilillä ja bleederillä? Asennuksen ja hinnan suhteen.Ei vielä järin tuttuja kapineita...
Saab 900S-91 Autom
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
Re: Bilteman bleed venttiili
Nyt mennään täysin mutupohjalta, joten toivottavasti kohta joku asioista jotain ymmärtävä antaa kunnon vastauksen. Mutta pakko kokeilla kun viimepäivinä näitä tullu googletettua. Bleederillä ahtopainetta nostetaan vuotamalla osa hukkaportille menevästä paineesta ulos, rajapaineventtiilillä rajoitetaan hukkaportille menevää painetta ja näin saadaan ahtopaine nousemaan. Rajapaineventtiilillä ahtopaineiden nousu on nopeampaa ja ohjaaminen tarkempaa. Bleederillä sitten nousu hitaampaa ja paineiden aaltoilu todennäköisempää. Asentamisen vaiva ja hinta on molemmissa sama.
Bleederi on tietysti halvimmillaan on kupariputki johon porataan sopiva reikä, mutta sitä ei säädetä kuin yhteen suuntaan. Kun samaan aikaan voi hankkia rajapaineventtiilin parillakympillä ei liene mitään syytä hankkia minkäänlaista bleederiä?
Bleederi on tietysti halvimmillaan on kupariputki johon porataan sopiva reikä, mutta sitä ei säädetä kuin yhteen suuntaan. Kun samaan aikaan voi hankkia rajapaineventtiilin parillakympillä ei liene mitään syytä hankkia minkäänlaista bleederiä?
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
Re: Bilteman bleed venttiili
Noin minäkin sen ymmärtänyt.marvi kirjoitti:Nyt mennään täysin mutupohjalta, joten toivottavasti kohta joku asioista jotain ymmärtävä antaa kunnon vastauksen. Mutta pakko kokeilla kun viimepäivinä näitä tullu googletettua. Bleederillä ahtopainetta nostetaan vuotamalla osa hukkaportille menevästä paineesta ulos, rajapaineventtiilillä rajoitetaan hukkaportille menevää painetta ja näin saadaan ahtopaine nousemaan. Rajapaineventtiilillä ahtopaineiden nousu on nopeampaa ja ohjaaminen tarkempaa. Bleederillä sitten nousu hitaampaa ja paineiden aaltoilu todennäköisempää. Asentamisen vaiva ja hinta on molemmissa sama.
Bleederi on tietysti halvimmillaan on kupariputki johon porataan sopiva reikä, mutta sitä ei säädetä kuin yhteen suuntaan. Kun samaan aikaan voi hankkia rajapaineventtiilin parillakympillä ei liene mitään syytä hankkia minkäänlaista bleederiä?
Omassa ainakin rajapainevena parempi eli kiihdytyksessä selvä ero ahtojen nousun nopeudessa bleederiin nähden, tasainen ahtopaine ja max raja tarkka.
Sulla jos max rajoitin vielä boxissa niin bleederillä humpannee välillä siihenkin vaikka säätäsit 0,55bar mutta rajapainevenalla yli sen et saa menemään.
Noitahan on vielä yhdistelmiäkin rajapaine+bleederi samassa venassa ja niiden hinta muistaakseni noin 50e.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Bilteman bleed venttiili
Luotan teihin ja taidan päätyä rajapainevenaan..Mistä kannattas ostaa? Jos esim on laatueroja tms.Ja kyllä ylipainekatkasin toimii 0.6 rajana.APC-boxia ei oo ässässä,onko mitään merkitystä rajapainevenan asennukseen?
Saab 900S-91 Autom
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
Re: Bilteman bleed venttiili
jpstyling omani hommasin, löytyy muitakin googlettamalla rajapaineventtiili.
Tarttet lisäksi lämmönkestävää letkua ja 4kpl klemmareita.
Lähtö ahtimen kompuralta, pujotellaan näkösälle (voi vaikka narulla miettiä niin saa pituuden koko letkulle), venttiili väliin ja meno hukkikselle.
Tarttet lisäksi lämmönkestävää letkua ja 4kpl klemmareita.
Lähtö ahtimen kompuralta, pujotellaan näkösälle (voi vaikka narulla miettiä niin saa pituuden koko letkulle), venttiili väliin ja meno hukkikselle.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Bilteman bleed venttiili
Kahtelin jp styling sivuilta...Eli tuo 39e maksava ois passeli saabbiin? Näyttäs ohjeetkin tulevan mukaan...
Saab 900S-91 Autom
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Bilteman bleed venttiili
Sehän käy siihen..pisteet rajapaine venalle.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Bilteman bleed venttiili
Älkää vain ostako tuota Bilteman rajapainevena bleedi yhdistelmää. Pitihän se arvata, ettei tuolla hinnalla mitään kunnollista saa. Säädetyn paineen ja piikkauksen ero on ollut parhaillaan yli puoli baria. Eli välttäkää kiinalaisia ja ostakaa suosiolla kunnollinen..
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Re: Bilteman bleed venttiili
Tainnu sattua maanantaiyksilö..
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Bilteman bleed venttiili
Sekin voi kyllä olla.. Joku kovasti väitti että nuo kiinaversiot ja aidot ovat ulkoisesti tismalleen samannäköisiä. Ja niin ne kyllä kuvan perusteella kaikki ovatkin... Täytynee laittaa Biltemalle sähköpostia tai vaikka videota99 GL kirjoitti:Tainnu sattua maanantaiyksilö..
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Bilteman bleed venttiili
Turbosmart ollu jo useamman vuoden käytössä erilaisten halpisversioiden ja lisäjousien jälkeen. Paras kaikista tähän mennessä. Paineet helppo säätää ja pysyvät säädetyssä ilman huojumista tai humppaamista, Tuotahan ne monet halppis kiinalaiset yrittää matkia, mutta onnistuminen taitaa olla vähintääkin vaihtelevaa...
Lisäksi mulla on Pro Turbon hukkaportin kello, joka on Mitsun alkuperäistä huomattavasti jäykempi ja pitää jo yksinäänkin paineet melko tarkasti halutussa. Näin mutu-tuntumalla voisi arvella kovemmilla ahtopainaineilla (ja pakopaineilla) orkkis hukkaportin kellon alkavan antamaan periksi ennen aikojaan oli ahtopaineen säädin mikä tahansa.
Lisäksi mulla on Pro Turbon hukkaportin kello, joka on Mitsun alkuperäistä huomattavasti jäykempi ja pitää jo yksinäänkin paineet melko tarkasti halutussa. Näin mutu-tuntumalla voisi arvella kovemmilla ahtopainaineilla (ja pakopaineilla) orkkis hukkaportin kellon alkavan antamaan periksi ennen aikojaan oli ahtopaineen säädin mikä tahansa.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Re: Bilteman bleed venttiili
Rajapaineventtiili asennettu. Kylläpä oli iso muutos! En ois uskonu että pelkkä venttiili näin muuttaa vaikka en ahtoja ruuvannut kuin kuin 0.1-0.15 isompaan eli missä oli ennen mystistä ahtojen laskua putken vaihdon jälkeen. Ahdot nousee huomattavasti nopeemmin mikä tuntuu kuluissa hyvin. Märällä asfaltilla sutii puolellakin kaasulla kun ennen sai runtata tallan pohjaan. Ihan kivasti borgwarnerin laatikolla ylipitkine vaihteineen
Saab 900S-91 Autom
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316