dimebak kirjoitti:
Ja ohjauksesta. EMS:ssä oli tuo nopeampi ohjaus, mutta se oli tehostamaton. 99 turbossa on tehostettu ohjaus.
Tuota minä hainkin, että tehostamaton mutta nopea ohjaus..
En oikein pidä suuremmissa nopeuksissa ohjaustehostimesta ja sitten tuo nopea ohjaus helpottaa ohjaus hitailla nopeuksilla..
dimebak kirjoitti:Ja ohjauksesta. EMS:ssä oli tuo nopeampi ohjaus, mutta se oli tehostamaton. 99 turbossa on tehostettu ohjaus.
99 turbossa on tehostamaton ohjaus, kierroksia laidasta laitaan 4,1 kuten kaasarimalleissakin. EMS:ssä alkaen alustanumeroista 99762018780 ja 99766007925 on nopeampi tehostamaton ohjaus 3,4 kierrosta laidasta laitaan. GLE:ssä ja lisävarusteena joissakin jenkkimalleissa on tehostettu ohjaus 3,6 kierrosta laidasta laitaan.
Tutulla oli joskus 99 turbo vuosimallia -80,viininpunainen.osti sen aine oy:ltä oulusta.siinä oli sähkö peilit.Itselläni on myös samanlainen.kaksi vuotta sitten purin yhden helmiäis valkoisen ruotsista muuttoautona tuodun -80 sedanin.oli mätä,siinä oli ollut vesiruiskut.tyyppikilpi ois tallessa jos jotakuta kiinnostaa.viime kesänä purin myös yhden viininpunaisen yksilön varaosiksi
SAAB 99 TURBO
1980 års m 15700 mil
Ram nr 966 en av 1099st tillverkade
Färg. Gro/metalic
Pris ide 12000 €
Bilen fins i Finland
Kuultua:
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
Jaa. Ettei 9 turbossa ole tehostettua ohjausta? No helvetti. Kävin kerran katsomassa yhtä 99 turboa ja siinä muistaisin tehostuksen olleen. Pumppu oli siellä laturin ja jarrupääsylinterin alla piilossa, kuten 99:ssä näin on. Ja luottoasentajakin kertoi kerran yhteen 99:iin Roissa tehdyn muutoksen, jossa pumppu oli siirretty laturin alta pois pakosarjan puolelle kuten 900:ssa. Onko se sitten ollut lisävarusteena?
dimebak kirjoitti:Jaa. Ettei 9 turbossa ole tehostettua ohjausta? No helvetti. Kävin kerran katsomassa yhtä 99 turboa ja siinä muistaisin tehostuksen olleen. Pumppu oli siellä laturin ja jarrupääsylinterin alla piilossa, kuten 99:ssä näin on. Ja luottoasentajakin kertoi kerran yhteen 99:iin Roissa tehdyn muutoksen, jossa pumppu oli siirretty laturin alta pois pakosarjan puolelle kuten 900:ssa. Onko se sitten ollut lisävarusteena?
Ko. pumppu lienee b-moottoreissa aina laturin kupeessa, ainakin ysisatasissa. Ja varmasti vm.-80 turbo. Kuten myös säiliö => suunnittelun kukkanen!
No eipä tuolla ainakaan rasitteeksi asti ole ajettu.Pikkumainen entisöinti jossa joutuu teettämään hommia maksaa saman verran.Kyllä toi esimerkiksi saksalaisille tohon hintaan kelpaa.Suomalainenhan on valmis tuollaisesta maksamaan "pari tonnii".