Turbosaabit

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

dimebak kirjoitti: Ja ohjauksesta. EMS:ssä oli tuo nopeampi ohjaus, mutta se oli tehostamaton. 99 turbossa on tehostettu ohjaus.
Tuota minä hainkin, että tehostamaton mutta nopea ohjaus..
En oikein pidä suuremmissa nopeuksissa ohjaustehostimesta ja sitten tuo nopea ohjaus helpottaa ohjaus hitailla nopeuksilla..
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

dimebak kirjoitti: Muutamia 99 turboja on tehty, joissa on ollut vakiona EMS-varusteet (sähköpeilit jne.).
EMS mallissa ei ollut sähköpeilejä. sekoitatko GLE varustukseen? jenkkeihin vietyissä 99 turboissa oli luultavati sähköpeilit sekä myös ilmastointi?

sen sijaan GLE:tä muistuttava 99 turbo on se 77/78 vuoden sedan-korinen jalkapallovanteilla oleva yksilö joka on siinä yhdessä esitteen kuvassakin.

ja ihan aitoja GLE turboja on ne kaksi pidennettyä tehdasturbolla varustettua 5-ovisat 78 GLE finlandiaa :)
dimebak kirjoitti: Ja ohjauksesta. EMS:ssä oli tuo nopeampi ohjaus, mutta se oli tehostamaton. 99 turbossa on tehostettu ohjaus.
99 turbossa ei ollut tehostettua ohjausta ainakaan suomen markkinoille myydyissä, tietääkseni??
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
turbojake
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 06:41
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja turbojake »

dimebak kirjoitti:Olin tuossa ostattelemassa pari kolme vuotta sitten 99 turboa.
Eihän olliut roviskossa ja punainen väriltään?
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.
Aeronomi
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: La Tammi 31, 2004 19:53
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aeronomi »

dimebak kirjoitti:Ja ohjauksesta. EMS:ssä oli tuo nopeampi ohjaus, mutta se oli tehostamaton. 99 turbossa on tehostettu ohjaus.
99 turbossa on tehostamaton ohjaus, kierroksia laidasta laitaan 4,1 kuten kaasarimalleissakin. EMS:ssä alkaen alustanumeroista 99762018780 ja 99766007925 on nopeampi tehostamaton ohjaus 3,4 kierrosta laidasta laitaan. GLE:ssä ja lisävarusteena joissakin jenkkimalleissa on tehostettu ohjaus 3,6 kierrosta laidasta laitaan.

Pena
multivalve
"Tuplakaasari"
Viestit: 82
Liittynyt: Pe Loka 22, 2004 16:29
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja multivalve »

:evil:
Viimeksi muokannut multivalve, To Joulu 07, 2006 14:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
multivalve
"Tuplakaasari"
Viestit: 82
Liittynyt: Pe Loka 22, 2004 16:29
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja multivalve »

:mrgreen:
Viimeksi muokannut multivalve, To Joulu 07, 2006 14:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
cab93
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: Pe Loka 24, 2003 09:00

99 turbot

Viesti Kirjoittaja cab93 »

Tutulla oli joskus 99 turbo vuosimallia -80,viininpunainen.osti sen aine oy:ltä oulusta.siinä oli sähkö peilit.Itselläni on myös samanlainen.kaksi vuotta sitten purin yhden helmiäis valkoisen ruotsista muuttoautona tuodun -80 sedanin.oli mätä,siinä oli ollut vesiruiskut.tyyppikilpi ois tallessa jos jotakuta kiinnostaa.viime kesänä purin myös yhden viininpunaisen yksilön varaosiksi
Atte Sirén
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 00:44
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Atte Sirén »

.
Viimeksi muokannut Atte Sirén, Su Joulu 20, 2015 21:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Atte Sirén, Kerava-city
9-5 Aero Combi -01, 9-5 2.3t -98, 9000 CSE 2.3t -93
Saabsick
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 08:50
Paikkakunta: TUUSULA

Viesti Kirjoittaja Saabsick »

99 Turboja on mukavaa metsästää "teoriassa" eihän niihin asuntovelallisella varaa ole.... :lol:

Tälläinen löytyi tänään netistä ( http://www.bilbanken.se)

ORGINAL SAAB 99 TURBO
Säljes -> Mauno Määttälä

SAAB 99 TURBO
1980 års m 15700 mil
Ram nr 966 en av 1099st tillverkade
Färg. Gro/metalic
Pris ide 12000 €
Bilen fins i Finland
Kuultua:
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Jaa. Ettei 9 turbossa ole tehostettua ohjausta? No helvetti. Kävin kerran katsomassa yhtä 99 turboa ja siinä muistaisin tehostuksen olleen. Pumppu oli siellä laturin ja jarrupääsylinterin alla piilossa, kuten 99:ssä näin on. Ja luottoasentajakin kertoi kerran yhteen 99:iin Roissa tehdyn muutoksen, jossa pumppu oli siirretty laturin alta pois pakosarjan puolelle kuten 900:ssa. Onko se sitten ollut lisävarusteena?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
jokke
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Pe Elo 29, 2003 22:49

ohjaustehostimen pumppu

Viesti Kirjoittaja jokke »

dimebak kirjoitti:Jaa. Ettei 9 turbossa ole tehostettua ohjausta? No helvetti. Kävin kerran katsomassa yhtä 99 turboa ja siinä muistaisin tehostuksen olleen. Pumppu oli siellä laturin ja jarrupääsylinterin alla piilossa, kuten 99:ssä näin on. Ja luottoasentajakin kertoi kerran yhteen 99:iin Roissa tehdyn muutoksen, jossa pumppu oli siirretty laturin alta pois pakosarjan puolelle kuten 900:ssa. Onko se sitten ollut lisävarusteena?
Ko. pumppu lienee b-moottoreissa aina laturin kupeessa, ainakin ysisatasissa. Ja varmasti vm.-80 turbo. Kuten myös säiliö => suunnittelun kukkanen!
Jipo
"Viggen"
Viestit: 554
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 21:49
Paikkakunta: Maalahti

Viesti Kirjoittaja Jipo »

Saabsick kirjoitti:99 Turboja on mukavaa metsästää "teoriassa" eihän niihin asuntovelallisella varaa ole.... :lol:

Tälläinen löytyi tänään netistä ( http://www.bilbanken.se)

ORGINAL SAAB 99 TURBO
Säljes -> Mauno Määttälä

SAAB 99 TURBO
1980 års m 15700 mil
Ram nr 966 en av 1099st tillverkade
Färg. Gro/metalic
Pris ide 12000 €
Bilen fins i Finland

Siis 12000€
:?
Jens Hall, 1661
272 on voittajien akseliväli! - Jope
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

No eipä tuolla ainakaan rasitteeksi asti ole ajettu.Pikkumainen entisöinti jossa joutuu teettämään hommia maksaa saman verran.Kyllä toi esimerkiksi saksalaisille tohon hintaan kelpaa.Suomalainenhan on valmis tuollaisesta maksamaan "pari tonnii". :oops:
Vastaa Viestiin