ajovalojen pyyhkijän moottori
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24239
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
ajovalojen pyyhkijän moottori
tämä voi olla vanha juttu mutta mistä tunnistan pystärin ja vinokeulan pesurin moottorit??? autoha on og900
toisessa on lyhyt akseli ja toisessa pitkä mutta kummassa????
myös varaosanumeroita voi tarjota.........
toisessa on lyhyt akseli ja toisessa pitkä mutta kummassa????
myös varaosanumeroita voi tarjota.........
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Enpä ole koskaan päässyt vertaamaan noita moottoreita, mutta seuraavassa ainakin varaosanumerot.
Pystykeulan:
vasen: 8596207
oikea: 8596215
Viistokeulan:
vasen: 9556200 (korvaava osanumero:4095790)
oikea: 9556218 (korvaava osanumero:4095816)
Matti
Pystykeulan:
vasen: 8596207
oikea: 8596215
Viistokeulan:
vasen: 9556200 (korvaava osanumero:4095790)
oikea: 9556218 (korvaava osanumero:4095816)
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3984
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: ajovalojen pyyhkijän moottori
Moottorin saa muuten auki. Korjasin tonnarin moottorin vaihtamalla sen varsinaisen sähkömoottorin siihen tonnarin koneistoon. Eli ei väliä, jos saa vain ehjän moottorin.nalleolut kirjoitti:tämä voi olla vanha juttu mutta mistä tunnistan pystärin ja vinokeulan pesurin moottorit??? autoha on og900
toisessa on lyhyt akseli ja toisessa pitkä mutta kummassa????
myös varaosanumeroita voi tarjota.........
Valistunut arvaus:
Pitkä varsi vinokeulaan ja lyhyt pystykeulaan, olisi ainakin looginen, kun keulan rakenne on sama peltien osalta.
Juu, miekin korjasin yhden, joka halusi aina pukata takakannen auki väkisin. Siinä oli vaan hammastangon ja pyyhkijän akselin hammaspyörän hammastuksissa ruostetta ja muuta kovettunutta likaa, joka esti koneistoa liikkumasta, jolloin takakansi poksahti auki. Puhdistin hiomapaperila hammastukset ja kokosin härvelin. Yllättävän vahva se sähkömoottori siellä sisällä on.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24239
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
villejä veikkauksia 2 : onnistuukohan tuo jos otan pystärin moottorin -puran sen ja vaihdan vinokeulan moottorista sen pyyhkijä akselin siihen? ei luulis muuta eroa olevan ku pituus........................
yksi moottori takakansi irrotettuna edessä pöydällä merkinnät moottorissa L 0390206709 ELI EI MIKÄÄN EDELLÄ MAINITUISTA!!!!!!!
kumpaa kautta helpompi irrottaa puskuri pois vai pelkästään ajovalo??
kyseessä vänkärin puolen moottori
yksi moottori takakansi irrotettuna edessä pöydällä merkinnät moottorissa L 0390206709 ELI EI MIKÄÄN EDELLÄ MAINITUISTA!!!!!!!
kumpaa kautta helpompi irrottaa puskuri pois vai pelkästään ajovalo??
kyseessä vänkärin puolen moottori
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24239
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
kirkkaat sivuvilkut ollu jo 1,5vuotta........joo no pitää tutkia !
jos tyhmästi ajattelee umpio + vilkku 3 ruuvia ja puskuri vaan 2 pulttia hehe
no joo ilta aikaa ihmetellä
ulko muodollisestihan noissa moottoreissa ei muuta eroa ole kuin liitäntä ja akselin pituus...............
jos tyhmästi ajattelee umpio + vilkku 3 ruuvia ja puskuri vaan 2 pulttia hehe
no joo ilta aikaa ihmetellä
ulko muodollisestihan noissa moottoreissa ei muuta eroa ole kuin liitäntä ja akselin pituus...............
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Muuten, mikä noissa on yleisin syy toimimattomuuteen?
Itse tuossa juuri avasin kaksi semmosta jotka oli lopettaneet toiminnan
täysin. Sisältä ei oikeastaan löytynyt mitään selvää syytä.
Sähköllä en ole vielä toimintaa testannut.
Epäilen tässä tapauksessa pyyhkimen akselin jumiutumista
kotelon löpiviennin paikkeilta. Kunnolla vaseliinia väliin
niin eiköhän niistä toimivat tule.
Ilmeisesti sama osa satkuissa ja tonnareissa, ainoastaan akselin
kiinnityskulma ja toiminta suunta eroaa eri osanumeroiden välillä.
Toki kiinnitys tilpehöörit ja akselit on erilaisia/mittasia.
Itse tuossa juuri avasin kaksi semmosta jotka oli lopettaneet toiminnan
täysin. Sisältä ei oikeastaan löytynyt mitään selvää syytä.
Sähköllä en ole vielä toimintaa testannut.
Epäilen tässä tapauksessa pyyhkimen akselin jumiutumista
kotelon löpiviennin paikkeilta. Kunnolla vaseliinia väliin
niin eiköhän niistä toimivat tule.
Ilmeisesti sama osa satkuissa ja tonnareissa, ainoastaan akselin
kiinnityskulma ja toiminta suunta eroaa eri osanumeroiden välillä.
Toki kiinnitys tilpehöörit ja akselit on erilaisia/mittasia.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24239
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
joo vaikea mennä sanomaan ku oireet ovat että lähtee liikkeelle joskus ja jouluna ja sit jää johonkin asentoon......................aina silloin tällöin ei mitään säännöllistä joskus ei liiku ollenkaan !!! noh mie raportoin tänne ku illan puran ja kasailen moottoreita tallissa!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Toimimattomuuden syynä on kertoman mukaan "turpoavat" muoviosat. Motti jumittuu ja lämpörele laukeaa.
Vovitelemalla ne saa taas toimimaan. Itse tyhmänä olen yhden moottorin hajottanut varresta väkisin vääntämällä. Moottorin akselista irtos kaikki hampaat
Vovitelemalla ne saa taas toimimaan. Itse tyhmänä olen yhden moottorin hajottanut varresta väkisin vääntämällä. Moottorin akselista irtos kaikki hampaat
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Kuvia vielä tonnarin moottorista, lieko kuitenkin sama kuin satkussa:
http://www.saab9000.com/procedures/elec ... epair.html
http://www.hut.fi/~jus/saab/9000/uudet/valonpesuri2.jpg (lainaan jus:n linkkiä ilman lupaa)
http://www.saab9000.com/procedures/elec ... epair.html
http://www.hut.fi/~jus/saab/9000/uudet/valonpesuri2.jpg (lainaan jus:n linkkiä ilman lupaa)
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Ai jaa...
Nuo mitkä minä avasin olivat hieman erilaiset. Ovat peräisin m-90 satkusta.
Niisää tuo kuvan "arm" on erinäköinen. Semmonen 2-osainen, jossa erillinen hammastettu liukuvarsin ja sen "pesä". Vaikea taas selittää.
Mutta toiminta lienee just sama.
Nuo mitkä minä avasin olivat hieman erilaiset. Ovat peräisin m-90 satkusta.
Niisää tuo kuvan "arm" on erinäköinen. Semmonen 2-osainen, jossa erillinen hammastettu liukuvarsin ja sen "pesä". Vaikea taas selittää.
Mutta toiminta lienee just sama.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24239
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
jees ja tallilta takasin molemmat toimii oli jumissa crc:tä ja akkulaturia pakko käytin jonkun aikaa ni johan toimii!!!
joo tuossa kuvassa tuo tonnarin moottori on erillainen kuin satkuissa.
sen verran katselin nuita moottoreita mitkä ovat keulalla ja 3 kpl irtonaista laatikossa niin yhteenkään ei sopinut nuo ylhäällä mainitun numerot..............?
pystärin moottorissa o kierteet akselin juuressa ja vinokeulan moottorissa ei! ja vinokeulan moottorissa on se pelti kiinni 4 kpl pieniä peltiruuveja jotka näyttävät olevan hel........in jumissa!!!
vaikka moottorit ovat ulkomuodoltaan samanlaisia niin en usko että yhdistelemällä saataisiin jompaan kumpaan ehjää moottoria..joku vois tietenkin kokeilla ja kertoa kaikille onnistuuko........
p.s. jos jostakin löytyy tohon purku/korjaus ohjeet eli 900 malliin niin vois tänne pistää
joo tuossa kuvassa tuo tonnarin moottori on erillainen kuin satkuissa.
sen verran katselin nuita moottoreita mitkä ovat keulalla ja 3 kpl irtonaista laatikossa niin yhteenkään ei sopinut nuo ylhäällä mainitun numerot..............?
pystärin moottorissa o kierteet akselin juuressa ja vinokeulan moottorissa ei! ja vinokeulan moottorissa on se pelti kiinni 4 kpl pieniä peltiruuveja jotka näyttävät olevan hel........in jumissa!!!
vaikka moottorit ovat ulkomuodoltaan samanlaisia niin en usko että yhdistelemällä saataisiin jompaan kumpaan ehjää moottoria..joku vois tietenkin kokeilla ja kertoa kaikille onnistuuko........
p.s. jos jostakin löytyy tohon purku/korjaus ohjeet eli 900 malliin niin vois tänne pistää
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659