Pelastakaa satkuja!
Re: Pelastakaa satkuja!
Ostiko joku Oulusta valakian 2d sedanin? Kaasari, sininen sisusta. Vai menikö amisautoksi. Toivottavasti ei, oli nimittäin niin siisti. Ilmotus oli nettiautossa yhen päivän.
Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Re: Pelastakaa satkuja!
mikkoimp kirjoitti:http://www.nettiauto.com/saab/900/5750207
tuota kävin trailerin kanssa katsomassa, 1300km vaan tuli aivan turhaan ajettua, ihan täysin läpimättä pohjasta vaikka ulos näyttää siistiltä ja sammui heti melkein kun käyntiin sai.
Olen nähnyt näitä kymmeniä ja ei ne kyllä ikinä oo suorasta pellistä lahonneet. Saumat sitten kyllä senkin edestä. Mistä tuo tarkemmin ottain oli mätä?
Re: Pelastakaa satkuja!
Allekirjoittanut sen kävi hakemassa Vantaalle.Jorppe kirjoitti:Ostiko joku Oulusta valakian 2d sedanin? Kaasari, sininen sisusta. Vai menikö amisautoksi. Toivottavasti ei, oli nimittäin niin siisti. Ilmotus oli nettiautossa yhen päivän.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
No ostopäätös oli varma kun totesin verhoiluiden, kojelaudan ja kattoverhoilun olevan täysin ehjiä. Seuraavaksi keula kohti Vantaata. Auto tuli ajamalla kotiin, vaikka muutama vikakin tuli esille.
- latauksen merkkivalo alkoi palamaan Heinolan kohdalla
- etuvaimennin helisee ja siinä on reikä
- nykii kiihdytyksissä ja laiska
- takapyörän laakeri ääntää
Kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen ostokseen.
Tero | SW
900c 2d -89 (semi käyttis)
Re: Pelastakaa satkuja!
Kattoluukku on muuten mukava varuste mutta jos se vuotaa, voi seuraukset ajan mittaan olla ikäviä. Tässä luultavasti syy pohjan lahouteen. Harmi, koska tosi kivan näköinen og turbo.mikkoimp kirjoitti:http://www.nettiauto.com/saab/900/5750207
tuota kävin trailerin kanssa katsomassa, 1300km vaan tuli aivan turhaan ajettua, ihan täysin läpimättä pohjasta vaikka ulos näyttää siistiltä ja sammui heti melkein kun käyntiin sai.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Pelastakaa satkuja!
Mahtaako muut luukut juuri vuotaa, kuin jälkiasenteiset lasiluukut 80-luvulla?Juha96 kirjoitti:Kattoluukku on muuten mukava varuste mutta jos se vuotaa, voi seuraukset ajan mittaan olla ikäviä. Tässä luultavasti syy pohjan lahouteen. Harmi, koska tosi kivan näköinen og turbo.mikkoimp kirjoitti:http://www.nettiauto.com/saab/900/5750207
tuota kävin trailerin kanssa katsomassa, 1300km vaan tuli aivan turhaan ajettua, ihan täysin läpimättä pohjasta vaikka ulos näyttää siistiltä ja sammui heti melkein kun käyntiin sai.
Ainakaan minun T16 ei vuoda luukku, eikä tuskin tuossakaan koska luulisi sisustan olevan vähintään homeessa ja pilalla.
Re: Pelastakaa satkuja!
Usein viemäröintien tukkeutuminen, esim. neulasista tai lehtiroskasta, aiheuttaa vuotoa. Tuosta nimenomaisesta tapauksesta en tiedä, kunhan spekuloin.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Pelastakaa satkuja!
No jos sen takia vuotaa, niin johtuu kyllä auton ylläpidon laiminlyömisestä enemmän kuin kattoluukusta itsestään.
Re: Pelastakaa satkuja!
Kiitos kun et kyseistä helmeä huolinut. Sillä on nyt uusi, onnellinen omistaja. Turhaan täällä jauhat asiatonta sontaa autosta, olosuhteisiin ja hintaan nähden se oli hyväkuntoinen. By the way, ei ollut pohjasta läpimätä. Helmat menee vaihtoon. TODELLAKIN korjattavissa. Ei kannata odottaa liikoja alle 400e autosta? Myyjä oli rehellinen ja asiallinen, kertoi missä vikaa ja muutenkin perehdytti tällaisen noviisisaabistin ysisatkun saloihin.mikkoimp kirjoitti:http://www.nettiauto.com/saab/900/5750207
tuota kävin trailerin kanssa katsomassa, 1300km vaan tuli aivan turhaan ajettua, ihan täysin läpimättä pohjasta vaikka ulos näyttää siistiltä ja sammui heti melkein kun käyntiin sai.
Satku pelastettu!
Re: Pelastakaa satkuja!
Ei millään pahalla uutta saabistia kohtaan, mutta helmojen hapatessa puhki alkaa 99/90/900 olla vähän jokapaikasta laho. Tuli huomattua yhden 99 combin kanssa taannoin. Löytyy projekti-puolelta. ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Pelastakaa satkuja!
Hyvä että turbo pääsi uuteen kotiin. Sitähän minäkin ettei pohja voi olla läpimätä koska se suora pelti, mitä sieltä löytyy, ei kyllä ruostu. Kotelot ja saumat sitäkin enemmän.
Olen huomannut että täällä kirjoittelevasta väestä enemmistö on sellaista, että ovat ehkä nähneet hitsauskoneen valokuvassa ja siksi auton väitetään olevan läpimätä vaikka siinä ei olisi vikaa paljoakaan.
Totuus kuitenkin on että 20v vanha auto on taatusti ruosteessa sieltä sun täältä oli se mitä merkkiä tahansa. Jokainen muistaa varmastikin muutama vuosi sitten kohun kun 3-5v vanhat fordit ja mersut mätäni puhki. Meillä oli aikoinaan isällä Mitsubishi Lancer joka 4v vanhana meni vaihdossa Saabiin. Mitsua piti ennen autokauppaa käyttää hitsattavana kun se oli puhki jo useammasta kohtaa eikä tuohon aikaan kotona itsellä ollut korjausmahdollisuuksia.
Saabin korisuunnittelu on lisäksi aivan peestä ja se lisää ruostumista. Parhaillaan löytynyt 3 tai 4 päällekkäin pistehitsattua peltiä eikähän semmoista liitosta voi kukaan saada kestämään.
Nyt työn alla olevaan 900S:ään on menny jo toista neliötä peltiä, pullo hitsauskaasua ja rulla lankaa. Perälosterin pohja täysin uusiksi ja sitä rataa. Mutta asia on vaan pakko hyväksyä jos näitä mielii säilöä tai ajaa.![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Olen huomannut että täällä kirjoittelevasta väestä enemmistö on sellaista, että ovat ehkä nähneet hitsauskoneen valokuvassa ja siksi auton väitetään olevan läpimätä vaikka siinä ei olisi vikaa paljoakaan.
Totuus kuitenkin on että 20v vanha auto on taatusti ruosteessa sieltä sun täältä oli se mitä merkkiä tahansa. Jokainen muistaa varmastikin muutama vuosi sitten kohun kun 3-5v vanhat fordit ja mersut mätäni puhki. Meillä oli aikoinaan isällä Mitsubishi Lancer joka 4v vanhana meni vaihdossa Saabiin. Mitsua piti ennen autokauppaa käyttää hitsattavana kun se oli puhki jo useammasta kohtaa eikä tuohon aikaan kotona itsellä ollut korjausmahdollisuuksia.
Saabin korisuunnittelu on lisäksi aivan peestä ja se lisää ruostumista. Parhaillaan löytynyt 3 tai 4 päällekkäin pistehitsattua peltiä eikähän semmoista liitosta voi kukaan saada kestämään.
Nyt työn alla olevaan 900S:ään on menny jo toista neliötä peltiä, pullo hitsauskaasua ja rulla lankaa. Perälosterin pohja täysin uusiksi ja sitä rataa. Mutta asia on vaan pakko hyväksyä jos näitä mielii säilöä tai ajaa.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Pelastakaa satkuja!
kyl tuo korisuunnittelu taitaa olla kompromissi huollettavuuden ja käytettävyyden ja painon suhteen. kyl 115 mersustakin löytyy superlonia pellin välistäkimmoa kirjoitti:
Saabin korisuunnittelu on lisäksi aivan peestä ja se lisää ruostumista. Parhaillaan löytynyt 3 tai 4 päällekkäin pistehitsattua peltiä eikähän semmoista liitosta voi kukaan saada kestämään.
Nyt työn alla olevaan 900S:ään on menny jo toista neliötä peltiä, pullo hitsauskaasua ja rulla lankaa. Perälosterin pohja täysin uusiksi ja sitä rataa. Mutta asia on vaan pakko hyväksyä jos näitä mielii säilöä tai ajaa.
jos saabismi on sairaus niin se on mieli sairauteni
b202+b212 5d bj92, b202 bj88 3d+2d, bj89 202 3d + 5d kjetkat, bj83 gli, pobeda, volga22+24u,scottsdale,lada 2107i,vagoneer73,mb123td,isuzukb4wd,kawa100g7,fo-dexta
b202+b212 5d bj92, b202 bj88 3d+2d, bj89 202 3d + 5d kjetkat, bj83 gli, pobeda, volga22+24u,scottsdale,lada 2107i,vagoneer73,mb123td,isuzukb4wd,kawa100g7,fo-dexta
Re: Pelastakaa satkuja!
no siis juu, käytännössä helmoja ei ollut ollenkaan ja samaten oli pyöränkotelot aika pahasti joka saumasta mädät, itse näin liian isona projektina ja jätin ostamatta kun ei trailerille saanut ajettua...
hyvä että joku sen projektiksi otti, on ylivoimaisesti ainakin omaan silmään satkuista hienoin juuri tuo musta 2d.
veikkaisin että on säilytyksen syystä lahonnut, varmaan ollut pressu päällä ja kerännyt kosteutta sen alla ja ruostunut.
hyvä että joku sen projektiksi otti, on ylivoimaisesti ainakin omaan silmään satkuista hienoin juuri tuo musta 2d.
veikkaisin että on säilytyksen syystä lahonnut, varmaan ollut pressu päällä ja kerännyt kosteutta sen alla ja ruostunut.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: Pelastakaa satkuja!
Nojoo, vähän komppaan. Ei tuolla hintaan voi kyllä liikoja odottaa. Ja kun ottaa huomioon, että löytyy spoikkaa, Contour penkkiä, kirkasta vilkkua, cuuleria, niin autosta ei varmastikkaan jää tappiolla, kun miettii osien arvoa.mamma kirjoitti:Kiitos kun et kyseistä helmeä huolinut. Sillä on nyt uusi, onnellinen omistaja. Turhaan täällä jauhat asiatonta sontaa autosta, olosuhteisiin ja hintaan nähden se oli hyväkuntoinen. By the way, ei ollut pohjasta läpimätä. Helmat menee vaihtoon. TODELLAKIN korjattavissa. Ei kannata odottaa liikoja alle 400e autosta? Myyjä oli rehellinen ja asiallinen, kertoi missä vikaa ja muutenkin perehdytti tällaisen noviisisaabistin ysisatkun saloihin.mikkoimp kirjoitti:http://www.nettiauto.com/saab/900/5750207
tuota kävin trailerin kanssa katsomassa, 1300km vaan tuli aivan turhaan ajettua, ihan täysin läpimättä pohjasta vaikka ulos näyttää siistiltä ja sammui heti melkein kun käyntiin sai.
Satku pelastettu!
Halvan ja hyvin varustellut Satkun/Tonnarin kanssa ei ikään jää ainakaan rahallisesti tappiolle.
Ja kyllähän tuollaista harvinaisuutta kannattaa vähän hitsatakkin. Kuitenkin porukka laitteleen karvalakki kaasareisia Satkuja ja noppia, niin miksei sitten original 2d Turboakin
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: Pelastakaa satkuja!
Näin juuri. Olisipa ollut omissakin projekteissa niin että se suora pelti olisi läpimätää, meinaa se on kaikkein helpoin vaihtaa muotojen puolesta kuin myös että on aika hyvin hollilla siinä keskellä pohjaa. Mutta kun ei se ikinä ole se suora pelti vaan kaikki nurkat ja kotelot.kimmoa kirjoitti:Hyvä että turbo pääsi uuteen kotiin. Sitähän minäkin ettei pohja voi olla läpimätä koska se suora pelti, mitä sieltä löytyy, ei kyllä ruostu. Kotelot ja saumat sitäkin enemmän.
Olen huomannut että täällä kirjoittelevasta väestä enemmistö on sellaista, että ovat ehkä nähneet hitsauskoneen valokuvassa ja siksi auton väitetään olevan läpimätä vaikka siinä ei olisi vikaa paljoakaan.
Totuus kuitenkin on että 20v vanha auto on taatusti ruosteessa sieltä sun täältä oli se mitä merkkiä tahansa. Jokainen muistaa varmastikin muutama vuosi sitten kohun kun 3-5v vanhat fordit ja mersut mätäni puhki. Meillä oli aikoinaan isällä Mitsubishi Lancer joka 4v vanhana meni vaihdossa Saabiin. Mitsua piti ennen autokauppaa käyttää hitsattavana kun se oli puhki jo useammasta kohtaa eikä tuohon aikaan kotona itsellä ollut korjausmahdollisuuksia.
Saabin korisuunnittelu on lisäksi aivan peestä ja se lisää ruostumista. Parhaillaan löytynyt 3 tai 4 päällekkäin pistehitsattua peltiä eikähän semmoista liitosta voi kukaan saada kestämään.
Nyt työn alla olevaan 900S:ään on menny jo toista neliötä peltiä, pullo hitsauskaasua ja rulla lankaa. Perälosterin pohja täysin uusiksi ja sitä rataa. Mutta asia on vaan pakko hyväksyä jos näitä mielii säilöä tai ajaa.
Tässä omista autoistani korjaamani mätäpaikat mitkä tuli mieleen:
- vetaritunnelit
- takaiskarin yläpäät
- etu- ja takajousien yläpäät
- kaikki lokasuojien sisäalanurkat (8kpl)
- varapyöräkotelo
- ovien alareunat
- tuulilasin alanurkka (tämä vielä korjaamatta
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
- kylkilistojen reiät.
Valitettavasti noissa missään ei juurkaan suoraa peltiä ollut, melkein kaikissa kahden tai useamman pellin saumat/kerrosta.
Re: Pelastakaa satkuja!
Niitä osia mistä puhuin:
https://plus.google.com/photos/10924277 ... dnf6ceY7gE
Tässä ei vielä kaikki. Kokonaisuudessaan enemmän osia mitä yksi ihminen ehtii käyttämään. Pitää tehdä reality check kuinka monta konetta meinaan tehdä, yhden nyt ainakin, loput joutaa myyntiin tai kiertoon, mielellään käyttöön ja tarpeeseen.
https://plus.google.com/photos/10924277 ... dnf6ceY7gE
Tässä ei vielä kaikki. Kokonaisuudessaan enemmän osia mitä yksi ihminen ehtii käyttämään. Pitää tehdä reality check kuinka monta konetta meinaan tehdä, yhden nyt ainakin, loput joutaa myyntiin tai kiertoon, mielellään käyttöön ja tarpeeseen.