Pelastakaa satkuja!
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pelastakaa satkuja!
kukaan ei ole tarjonnu euroakaan.
suunnitelma on se että perjantaina otan renkaat alta ja uudet jarrusatulat talteet romu-ukko lupas 70e
suunnitelma on se että perjantaina otan renkaat alta ja uudet jarrusatulat talteet romu-ukko lupas 70e
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Pelastakaa satkuja!
Oispa nelijä ovvee. Värit miellyttäis sisältä ja ulkoo nalleoluen autossa. Ja se kaasari myös. Vaan hallitukselta tuli toive ettei uusia autoja pihaan ja päälle käskylause, että jos kuitenki tulee niin pitää olla takaovetki
Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Re: Pelastakaa satkuja!
Ja kannattaneisko käyttää sijaintia hyväksi - Lapin läänin vähempiruosteiset autot on sinulla kadehtittavan lähellä. Alkaa tuo ruosteen määrä ja sijainti (kantavissa rakenteissa) olla merkittävä seikka 80-luvun autoa hankkiessa.
Re: Pelastakaa satkuja!
Oma vanha 900C 4-ov 5v -89vm Scan-auton juhlamalli ei myöskään kelvannut kenellekkään.
Pari hassua soittoa,mutta ei kukaan vaivautunut paikalle.
Pari pikku vikaa ja leima ummessa, niin ei kukaan huolinut sitä edes uudehkojen renkaiden hinnalla...
Isäni oli kuitenkin maksanut siitä yli 130 000 markkaa, joten päätin pitää auton suvussa 3v pojalleni leikkimökiksi
On kuitenkin ihan edustavan näköinen, hyvässä kunnossa ja hyvin vähäruosteinen ilman ylimääräisiä reikiä...
Pari hassua soittoa,mutta ei kukaan vaivautunut paikalle.
Pari pikku vikaa ja leima ummessa, niin ei kukaan huolinut sitä edes uudehkojen renkaiden hinnalla...
Isäni oli kuitenkin maksanut siitä yli 130 000 markkaa, joten päätin pitää auton suvussa 3v pojalleni leikkimökiksi
On kuitenkin ihan edustavan näköinen, hyvässä kunnossa ja hyvin vähäruosteinen ilman ylimääräisiä reikiä...
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face?
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
Re: Pelastakaa satkuja!
Keisarit ja porrasperäiset ei oikein sytytä
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pelastakaa satkuja!
2ovinen sedanhan on SE turbokori jota kaikki haluaa heh.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Viggen"
- Viestit: 597
- Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Pelastakaa satkuja!
Samoin harvinaisin korimalli Og900:ssa. Tehty reilu 10 000 kpl vähemmän kuin cabbejakin. Laita Yv, millä möisit kesärenkailla varustettuna. Uudet talviset GY:t jäi tonnarista.
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
Re: Pelastakaa satkuja!
Empä olisi arvannutkaan, minkä harvinaisuuden pelastin kun tuon c specialin takaisin ostin.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Pelastakaa satkuja!
kyllä aika hyvän tavaran kaupitsee, pätee myös vanhoihin saabeihin.
Aina on ostaja löytynyt, eli ei kannata hätäillä jos ei ekan kahden viikon sisällä kysellä. ei tarvita kuin se yksi joka tarvitsee katsastettua halpaa autoa.
Aina on ostaja löytynyt, eli ei kannata hätäillä jos ei ekan kahden viikon sisällä kysellä. ei tarvita kuin se yksi joka tarvitsee katsastettua halpaa autoa.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pelastakaa satkuja!
hintaa tiputettu nettiautossa.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Pelastakaa satkuja!
Itse paalasin viimeisen saappini ( ) jo useampi vuosi sitten, ja sen jälkeen olen ajanut vähemmän kuluttavilla merkeillä .
Mutta mutta.. velimiehellä on ollut käyttöpelinä -89 vuoden 900c. Mittarissa 140tkm. Leima alkaa hapantua, ja intoa investoida autoon hirveästi ei ole. Päällepäin auto on suht siisti, jopa ovien alareunoista ruostetta saa etsiä lähes kissojen ja koirien kanssa. Alusta sen sijaan on huonompi, niveliä (alapallot) , vetarin suojakumit ym. osaa pitäisi vaihtaa, ja lisäksi vetareiden tunnelit ovat ikävästi päässeet ruostumaan.
Mitä olette mieltä, kannattaako tuota vielä tyrkyttää kenellekkään, vai joutaako suoraan paaliin? Taitaa tuo kaasaritekniikkakin olla sellainen, ettei sille liene kellään tarvetta, jos purkaisi auton osiksi?
Mutta mutta.. velimiehellä on ollut käyttöpelinä -89 vuoden 900c. Mittarissa 140tkm. Leima alkaa hapantua, ja intoa investoida autoon hirveästi ei ole. Päällepäin auto on suht siisti, jopa ovien alareunoista ruostetta saa etsiä lähes kissojen ja koirien kanssa. Alusta sen sijaan on huonompi, niveliä (alapallot) , vetarin suojakumit ym. osaa pitäisi vaihtaa, ja lisäksi vetareiden tunnelit ovat ikävästi päässeet ruostumaan.
Mitä olette mieltä, kannattaako tuota vielä tyrkyttää kenellekkään, vai joutaako suoraan paaliin? Taitaa tuo kaasaritekniikkakin olla sellainen, ettei sille liene kellään tarvetta, jos purkaisi auton osiksi?
saab 90 -85
Re: Pelastakaa satkuja!
Ei ole mitään syytä pelotella, mutta nuo vetarin tunnelit kannattaa ronkkia kunnolla auki, että näkee todellisen tilanteen. Myös koneen alla kulkevat henkselit ja niiden kiinnitys pohjaan + tunneleihin voivat olla ruosteen heikentämät.
Tuosta linkin kuvasta alkaen jokunen kuva, siitä, mitä voi olla edessä:
https://picasaweb.google.com/1002517674 ... 0043092978
Ei tuokaan alkuun kovin pahalta näyttänyt, oli jopa alle kahta vuotta aiemmin katsastettu. Edelleen uupuu n. 10...20 tuntia hitsaustyötä
Vähän ajetuilla kaasuttimilla luulisi olevan jo kysyntää. Väljäksi kuluneita kun on vaikea saada päästömittauksista läpi.
Tuosta linkin kuvasta alkaen jokunen kuva, siitä, mitä voi olla edessä:
https://picasaweb.google.com/1002517674 ... 0043092978
Ei tuokaan alkuun kovin pahalta näyttänyt, oli jopa alle kahta vuotta aiemmin katsastettu. Edelleen uupuu n. 10...20 tuntia hitsaustyötä
Vähän ajetuilla kaasuttimilla luulisi olevan jo kysyntää. Väljäksi kuluneita kun on vaikea saada päästömittauksista läpi.
Re: Pelastakaa satkuja!
Jos ei oo mitään pakottavaa tarvetta hankkiutua eroon (kuten allekirjoittaneella esim. naapurit, jotka valittavat jo suurin piirtein siitä jos auto seisoo viikonlopun yli parkkipaikalla) niin näkisin, että niin huonoa yksilöä ei olekaan, että ainakaan kokonaisena kannattaisi paaliin ajaa. Esim. ehjät ovet saattavat hyvinkin olla jolle kulle tarpeelliset ja aika äkkiä löytää jo pelkkiä pisteosia sen verran, että niistäkin saa enemmän kuin romutrokareilta.p33l0x kirjoitti:Mitä olette mieltä, kannattaako tuota vielä tyrkyttää kenellekkään, vai joutaako suoraan paaliin? Taitaa tuo kaasaritekniikkakin olla sellainen, ettei sille liene kellään tarvetta, jos purkaisi auton osiksi?
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Re: Pelastakaa satkuja!
Ja jos et noihin hitsattuihin kohtiin pistä mitään muuta kuin tuota kotelovahaa taikka massaa niin saat projektin uusia vuoden päästä...
Jos et tiennyt, ja muillekin tiedoksi, niin noihin vetaritunneleihin sai ainakin vielä viime talvena valmiita korjauspaloja, joissa pellin muodot on tehty oikein. Jos tekee vetaritunnelin pohjan suorasta pellistä, kuten sinun autossasi on thty, voi käydä siten että joko vetari lyö peltiin kiinni ulosjoustossa taikka tukivarsi lyö koriin sisäänjoustossa.
Jos et tiennyt, ja muillekin tiedoksi, niin noihin vetaritunneleihin sai ainakin vielä viime talvena valmiita korjauspaloja, joissa pellin muodot on tehty oikein. Jos tekee vetaritunnelin pohjan suorasta pellistä, kuten sinun autossasi on thty, voi käydä siten että joko vetari lyö peltiin kiinni ulosjoustossa taikka tukivarsi lyö koriin sisäänjoustossa.
jt kirjoitti:Ei ole mitään syytä pelotella, mutta nuo vetarin tunnelit kannattaa ronkkia kunnolla auki, että näkee todellisen tilanteen. Myös koneen alla kulkevat henkselit ja niiden kiinnitys pohjaan + tunneleihin voivat olla ruosteen heikentämät.
Tuosta linkin kuvasta alkaen jokunen kuva, siitä, mitä voi olla edessä:
https://picasaweb.google.com/1002517674 ... 0043092978
Ei tuokaan alkuun kovin pahalta näyttänyt, oli jopa alle kahta vuotta aiemmin katsastettu. Edelleen uupuu n. 10...20 tuntia hitsaustyötä
Vähän ajetuilla kaasuttimilla luulisi olevan jo kysyntää. Väljäksi kuluneita kun on vaikea saada päästömittauksista läpi.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pelastakaa satkuja!
vieläkin myynnissä.
varaosia runsaasti mukaan.
varaosia runsaasti mukaan.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659