Sitä mieltä että myyntiin ainakin aluksi sillä hinnalla minkä romu-ukkokin siitä maksaisi. Sitte jos ei mene sillä hinnalla niin osina myymään ja jos ei nekään mene kaupaksi niin sitten vasta paaliin.p33l0x kirjoitti:Mitä olette mieltä, kannattaako tuota vielä tyrkyttää kenellekkään, vai joutaako suoraan paaliin? Taitaa tuo kaasaritekniikkakin olla sellainen, ettei sille liene kellään tarvetta, jos purkaisi auton osiksi?
Pelastakaa satkuja!
Re: Pelastakaa satkuja!
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Pelastakaa satkuja!
Hienon mutta ison työn olet tehnyt.. Huhu..jt kirjoitti:Ei ole mitään syytä pelotella, mutta nuo vetarin tunnelit kannattaa ronkkia kunnolla auki, että näkee todellisen tilanteen. Myös koneen alla kulkevat henkselit ja niiden kiinnitys pohjaan + tunneleihin voivat olla ruosteen heikentämät.
Tuosta linkin kuvasta alkaen jokunen kuva, siitä, mitä voi olla edessä:
https://picasaweb.google.com/1002517674 ... 0043092978
Ei tuokaan alkuun kovin pahalta näyttänyt, oli jopa alle kahta vuotta aiemmin katsastettu. Edelleen uupuu n. 10...20 tuntia hitsaustyötä
Vähän ajetuilla kaasuttimilla luulisi olevan jo kysyntää. Väljäksi kuluneita kun on vaikea saada päästömittauksista läpi.
Ei näyttänyt tolta oma 375tkm uudellamaalla ajettu -89...
Mutta kaasarithan on hyvin helppoja katsastaa, sen kun vääntää 8mm hylsyllä kaasarista laihemmalle asemalla ellei meinaa mennä päästöistä läpi.. Ruiskukatti vehkeet vasta hankalia on..
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face?
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pelastakaa satkuja!
nettiauton ainoa 2 ovinen sedan 88-90 sarjassa.
silti ei myy. ois pitäny varmaan vaihtaa alkuperäinen rikkinäinen mittaristo 128tkm paikoilleen ja pyytää tonni.
silti ei myy. ois pitäny varmaan vaihtaa alkuperäinen rikkinäinen mittaristo 128tkm paikoilleen ja pyytää tonni.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Pelastakaa satkuja!
Mulla oli kanssa vaikeuksia -88 kaasarisatkun myynnissä. Muistaakseni parisataa euroa oli hintana. No, vein sen sitten vaihdossa autoliikkeeseen ja sain 2000e.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Pelastakaa satkuja!
Kiitos, pahimmat paikat tosin teetätin osaavammalla hitsarilla. Itsellä kun ei ole tallia.fforslund kirjoitti:Hienon mutta ison työn olet tehnyt.. Huhu..jt kirjoitti:Ei tuokaan alkuun kovin pahalta näyttänyt, oli jopa alle kahta vuotta aiemmin katsastettu. Edelleen uupuu n. 10...20 tuntia hitsaustyötä
Vähän ajetuilla kaasuttimilla luulisi olevan jo kysyntää. Väljäksi kuluneita kun on vaikea saada päästömittauksista läpi.
Ei näyttänyt tolta oma 375tkm uudellamaalla ajettu -89...
Veikkaan että tuossa Turun seudulla pahenemaan päästetyssä 3d kolariprojektissa ei oltu koskaan putsattu vetarin tunneleita suolaroinasta. Eikä huolehdittu koteloiden viemäröinnin auki pysymisestä - oisko ruostesuojaajan moka.
Olen säädättänyt korjaamolla etukäteen, kaikilla katsastusasemilla kun ei säätöjä voi tehdä katsastuksen aikana. Korjaamolla on sekin etu, että kun rajat läpäisevä printti on saatu käteen, kaasarin / ruiskun voi säätää takaisin sellaisiin arvoihin, joilla auto toimii. "Laillisilla" säädöillä viimeisin kaasarisatkuni (C'89) kulki max 60 km/h, ja samanvuotinen ruisku ei lähtenyt edes käyntiin. Monesta kohtaa kulahtaneet järjestelmät eivät aina toimi loogisesti.fforslund kirjoitti: Mutta kaasarithan on hyvin helppoja katsastaa, sen kun vääntää 8mm hylsyllä kaasarista laihemmalle asemalla ellei meinaa mennä päästöistä läpi.. Ruiskukatti vehkeet vasta hankalia on..
Kiitos vinkeistä ja huolenpidosta.kimmoa kirjoitti:Ja jos et noihin hitsattuihin kohtiin pistä mitään muuta kuin tuota kotelovahaa taikka massaa niin saat projektin uusia vuoden päästä...
Jos et tiennyt, ja muillekin tiedoksi, niin noihin vetaritunneleihin sai ainakin vielä viime talvena valmiita korjauspaloja, joissa pellin muodot on tehty oikein. Jos tekee vetaritunnelin pohjan suorasta pellistä, kuten sinun autossasi on thty, voi käydä siten että joko vetari lyö peltiin kiinni ulosjoustossa taikka tukivarsi lyö koriin sisäänjoustossa.
Valmiit pellit ovat sen verran hintavia, ettei niihin ole varaa. Metritavarastakin teettäminen meni yli kipurajan.
Pitääpä seurata, tuleeko tunnelin pohjiin hiertymiä. Punsselia sitten perään niihin kohtiin
-
- "Hirsch"
- Viestit: 708
- Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54
Re: Pelastakaa satkuja!
http://www.auto1.fi/saab/90/139230 Kukaan huomannut äärimmäisen siistiä noppaa ja vielä hiton hyvällä väriyhdistelmällä? Hinta ei sinäänsä ole edes paha.
Re: Pelastakaa satkuja!
Joo, siistin näköin noppa on. Toisessa kuvassa moottorin lämpö näyttää olevan vähän pystyssä,onko syytä huoleen?
On vaan itsellä karvaita kokemuksia näistä 8v koneista joissa yhteinen nimittäjä on ollut jäähdytysnesteen lämpöjen (melko pieni) nostelu.
On vaan itsellä karvaita kokemuksia näistä 8v koneista joissa yhteinen nimittäjä on ollut jäähdytysnesteen lämpöjen (melko pieni) nostelu.
OG 900i 16v 1989
Noppa 90 1987
OG 900i 8v 1988
Noppa 90 1987
OG 900i 8v 1988
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pelastakaa satkuja!
menee nyt kyllä ihan ot. mut satku osasto.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Pelastakaa satkuja!
pela kirjoitti:Joo, siistin näköin noppa on. Toisessa kuvassa moottorin lämpö näyttää olevan vähän pystyssä,onko syytä huoleen?
On vaan itsellä karvaita kokemuksia näistä 8v koneista joissa yhteinen nimittäjä on ollut jäähdytysnesteen lämpöjen (melko pieni) nostelu.
Eikös se ole 8v saabismin perusjuttu: Lämmöt ylhäällä ja polttoainemittari punasella..
Re: Pelastakaa satkuja!
tyhjäkäynnillä lämpöjen nousu: herää kysymys toimiiko flektin termostaattianturi. seuraavaksi tietty tarkistettaisiin jäähdytysnesteen määrä ja koostumus. tuon ikäisessä autossa mitä tahansa on odotettavissa. huolletussa saabissa ei mielestäni nouse noin ylös tyhjäkäynnilläkään mutta voihan tuos olla esim jäähdytin tukkoinenpela kirjoitti:Joo, siistin näköin noppa on. Toisessa kuvassa moottorin lämpö näyttää olevan vähän pystyssä,onko syytä huoleen?
On vaan itsellä karvaita kokemuksia näistä 8v koneista joissa yhteinen nimittäjä on ollut jäähdytysnesteen lämpöjen (melko pieni) nostelu.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: Pelastakaa satkuja!
Peesaisin tätä kommenttia -jos orkkissyyläri vielä pelissä, pientä oireilua esiintyy melko varmasti.
Nimim. 5...7:stä H-moottorisesta kokemusta.
Nimim. 5...7:stä H-moottorisesta kokemusta.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pelastakaa satkuja!
22h päästä alkaa purkaminen
yv muodossa voi lähestyä jos kiinnostaa vuoden vanha jarrusetti 108 jakoiset aluvanteet / muu osa 2d korista.
yv muodossa voi lähestyä jos kiinnostaa vuoden vanha jarrusetti 108 jakoiset aluvanteet / muu osa 2d korista.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Pelastakaa satkuja!
Paras keino myydä vanhaa autoa?
-
No romutuksella uhkaaminen tietenkin. Mahdollisesti CAPS LOCKILLA vieläpä.
http://www.nettiauto.com/saab/900/5777214
-
No romutuksella uhkaaminen tietenkin. Mahdollisesti CAPS LOCKILLA vieläpä.
http://www.nettiauto.com/saab/900/5777214
1983 SAAB 900 GL 3-door
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pelastakaa satkuja!
su illan tarjous
300e ilman renkaita eli omat renkaat tuotava
nettiauto.
ID 5882363
300e ilman renkaita eli omat renkaat tuotava
nettiauto.
ID 5882363
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659