Pelastakaa satkuja!

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Uitukki
"Hölösuu"
Viestit: 1591
Liittynyt: Su Huhti 26, 2009 15:28
Paikkakunta: Ii

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

p33l0x kirjoitti:Mitä olette mieltä, kannattaako tuota vielä tyrkyttää kenellekkään, vai joutaako suoraan paaliin? Taitaa tuo kaasaritekniikkakin olla sellainen, ettei sille liene kellään tarvetta, jos purkaisi auton osiksi?
Sitä mieltä että myyntiin ainakin aluksi sillä hinnalla minkä romu-ukkokin siitä maksaisi. Sitte jos ei mene sillä hinnalla niin osina myymään ja jos ei nekään mene kaupaksi niin sitten vasta paaliin.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
fforslund
"Aero"
Viestit: 338
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 10:33
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja fforslund »

jt kirjoitti:Ei ole mitään syytä pelotella, mutta nuo vetarin tunnelit kannattaa ronkkia kunnolla auki, että näkee todellisen tilanteen. Myös koneen alla kulkevat henkselit ja niiden kiinnitys pohjaan + tunneleihin voivat olla ruosteen heikentämät.

Tuosta linkin kuvasta alkaen jokunen kuva, siitä, mitä voi olla edessä:
https://picasaweb.google.com/1002517674 ... 0043092978
Ei tuokaan alkuun kovin pahalta näyttänyt, oli jopa alle kahta vuotta aiemmin katsastettu. Edelleen uupuu n. 10...20 tuntia hitsaustyötä :?

Vähän ajetuilla kaasuttimilla luulisi olevan jo kysyntää. Väljäksi kuluneita kun on vaikea saada päästömittauksista läpi.
Hienon mutta ison työn olet tehnyt.. Huhu..
Ei näyttänyt tolta oma 375tkm uudellamaalla ajettu -89...
Mutta kaasarithan on hyvin helppoja katsastaa, sen kun vääntää 8mm hylsyllä kaasarista laihemmalle asemalla ellei meinaa mennä päästöistä läpi.. Ruiskukatti vehkeet vasta hankalia on..
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? :)
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

nettiauton ainoa 2 ovinen sedan 88-90 sarjassa.

silti ei myy. ois pitäny varmaan vaihtaa alkuperäinen rikkinäinen mittaristo 128tkm paikoilleen ja pyytää tonni.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Mulla oli kanssa vaikeuksia -88 kaasarisatkun myynnissä. Muistaakseni parisataa euroa oli hintana. No, vein sen sitten vaihdossa autoliikkeeseen ja sain 2000e. :mrgreen:
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Avatar
jt
"vanha pieru"
Viestit: 2215
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 13:03
Paikkakunta: Porvoon seutu

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja jt »

fforslund kirjoitti:
jt kirjoitti:Ei tuokaan alkuun kovin pahalta näyttänyt, oli jopa alle kahta vuotta aiemmin katsastettu. Edelleen uupuu n. 10...20 tuntia hitsaustyötä :?

Vähän ajetuilla kaasuttimilla luulisi olevan jo kysyntää. Väljäksi kuluneita kun on vaikea saada päästömittauksista läpi.
Hienon mutta ison työn olet tehnyt.. Huhu..
Ei näyttänyt tolta oma 375tkm uudellamaalla ajettu -89...
Kiitos, pahimmat paikat tosin teetätin osaavammalla hitsarilla. Itsellä kun ei ole tallia.
Veikkaan että tuossa Turun seudulla pahenemaan päästetyssä 3d kolariprojektissa ei oltu koskaan putsattu vetarin tunneleita suolaroinasta. Eikä huolehdittu koteloiden viemäröinnin auki pysymisestä - oisko ruostesuojaajan moka.
fforslund kirjoitti: Mutta kaasarithan on hyvin helppoja katsastaa, sen kun vääntää 8mm hylsyllä kaasarista laihemmalle asemalla ellei meinaa mennä päästöistä läpi.. Ruiskukatti vehkeet vasta hankalia on..
Olen säädättänyt korjaamolla etukäteen, kaikilla katsastusasemilla kun ei säätöjä voi tehdä katsastuksen aikana. Korjaamolla on sekin etu, että kun rajat läpäisevä printti on saatu käteen, kaasarin / ruiskun voi säätää takaisin sellaisiin arvoihin, joilla auto toimii. "Laillisilla" säädöillä viimeisin kaasarisatkuni (C'89) kulki max 60 km/h, ja samanvuotinen ruisku ei lähtenyt edes käyntiin. Monesta kohtaa kulahtaneet järjestelmät eivät aina toimi loogisesti.

kimmoa kirjoitti:Ja jos et noihin hitsattuihin kohtiin pistä mitään muuta kuin tuota kotelovahaa taikka massaa niin saat projektin uusia vuoden päästä...

Jos et tiennyt, ja muillekin tiedoksi, niin noihin vetaritunneleihin sai ainakin vielä viime talvena valmiita korjauspaloja, joissa pellin muodot on tehty oikein. Jos tekee vetaritunnelin pohjan suorasta pellistä, kuten sinun autossasi on thty, voi käydä siten että joko vetari lyö peltiin kiinni ulosjoustossa taikka tukivarsi lyö koriin sisäänjoustossa.
Kiitos vinkeistä ja huolenpidosta.
Valmiit pellit ovat sen verran hintavia, ettei niihin ole varaa. Metritavarastakin teettäminen meni yli kipurajan.
Pitääpä seurata, tuleeko tunnelin pohjiin hiertymiä. Punsselia sitten perään niihin kohtiin :)
kärkkäinen
"Hirsch"
Viestit: 708
Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja kärkkäinen »

http://www.auto1.fi/saab/90/139230 Kukaan huomannut äärimmäisen siistiä noppaa ja vielä hiton hyvällä väriyhdistelmällä? Hinta ei sinäänsä ole edes paha.
pela
"Turbo"
Viestit: 238
Liittynyt: Ti Marras 15, 2011 10:44

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja pela »

Joo, siistin näköin noppa on. Toisessa kuvassa moottorin lämpö näyttää olevan vähän pystyssä,onko syytä huoleen?

On vaan itsellä karvaita kokemuksia näistä 8v koneista joissa yhteinen nimittäjä on ollut jäähdytysnesteen lämpöjen (melko pieni) nostelu.
OG 900i 16v 1989
Noppa 90 1987
OG 900i 8v 1988
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

menee nyt kyllä ihan ot. mut satku osasto.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
jara
"Viggen"
Viestit: 651
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 14:37
Paikkakunta: Leppävirta

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja jara »

pela kirjoitti:Joo, siistin näköin noppa on. Toisessa kuvassa moottorin lämpö näyttää olevan vähän pystyssä,onko syytä huoleen?

On vaan itsellä karvaita kokemuksia näistä 8v koneista joissa yhteinen nimittäjä on ollut jäähdytysnesteen lämpöjen (melko pieni) nostelu.

Eikös se ole 8v saabismin perusjuttu: Lämmöt ylhäällä ja polttoainemittari punasella.. :wink:
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja lucaf »

pela kirjoitti:Joo, siistin näköin noppa on. Toisessa kuvassa moottorin lämpö näyttää olevan vähän pystyssä,onko syytä huoleen?

On vaan itsellä karvaita kokemuksia näistä 8v koneista joissa yhteinen nimittäjä on ollut jäähdytysnesteen lämpöjen (melko pieni) nostelu.
tyhjäkäynnillä lämpöjen nousu: herää kysymys toimiiko flektin termostaattianturi. seuraavaksi tietty tarkistettaisiin jäähdytysnesteen määrä ja koostumus. tuon ikäisessä autossa mitä tahansa on odotettavissa. huolletussa saabissa ei mielestäni nouse noin ylös tyhjäkäynnilläkään mutta voihan tuos olla esim jäähdytin tukkoinen
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Avatar
jt
"vanha pieru"
Viestit: 2215
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 13:03
Paikkakunta: Porvoon seutu

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja jt »

Peesaisin tätä kommenttia -jos orkkissyyläri vielä pelissä, pientä oireilua esiintyy melko varmasti.
Nimim. 5...7:stä H-moottorisesta kokemusta.
Mvs
"Turbo"
Viestit: 291
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 19:53
Paikkakunta: Kuopio

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Mvs »

Mielestäni taltioimisen arvoinen 8)

http://www.nettiauto.com/saab/900/5899510
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

22h päästä alkaa purkaminen

yv muodossa voi lähestyä jos kiinnostaa vuoden vanha jarrusetti 108 jakoiset aluvanteet / muu osa 2d korista.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Jimo
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 20:17
Paikkakunta: Varkaus

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Jimo »

Paras keino myydä vanhaa autoa?
-
No romutuksella uhkaaminen tietenkin. Mahdollisesti CAPS LOCKILLA vieläpä.

http://www.nettiauto.com/saab/900/5777214
1983 SAAB 900 GL 3-door
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

su illan tarjous

300e ilman renkaita eli omat renkaat tuotava
nettiauto.
ID 5882363
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Vastaa Viestiin