Tuplis-threadin aika

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Onko kenelläkään asennettuna ja käytössä 99:issä satkun ohjaustehostajaa? Mertmin WRC-petro -hammastankoasennuksen jo tiedänkin (ja paljon kiitoksia Mertmille hyvistä neuvoista :) ), mutta lähinnä tehostinpumpun sijainti kiinnostaisi, jotta osaisi leikata rintapeltiä oikein sen pumpun sovittamikseksi.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Millä olette saaneet kuurattua 99:in paisuntasäiliön puhtaaksi? Omani on sisältä ihan ruosteenvärinen, ei meinaa läpi nähdä.
Kotoa löytyvillä aineilla ei puhdistunut (kokeiltu mm. Tolua, Wurhin tehopesua, astianpesuainetta, kidesoodaa, WC-ankkaa, asetonia, jne.)
Ja säiliössä oli pesuaineen lisäksi myös kivituhkaa, eli olisi pitänyt mekaanisestikin puhdistua kun sitä ravistelin. Olisikohan muovi vuosien saatossa lähes läpivärjäytynyt, kun ei tunnu puhdistuvan ollenkaan?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja toms »

Oksaalihappoa + kuumaa vettä + pikkuhilua esi. 3 mm muttereita , rikkoja tms. ja lähdöt tukkoon ja ravi ravi , heli heli riittävä aika.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

toms kirjoitti:Oksaalihappoa + kuumaa vettä + pikkuhilua esi. 3 mm muttereita , rikkoja tms. ja lähdöt tukkoon ja ravi ravi , heli heli riittävä aika.

Kiitos neuvosta. Millainen seussouhde tuossa oksaalihapossa pitäisi olla jotta tehoaa? Ilmeisesti sitä saa apteeksita ihan jauhemaisena, mutta tarvittava määrä kiinnostaisi myös.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mitäs kautta 99:in lämmityslaitteen kotelo purkautuu oikeaoppisesti? Pitäisi saada pois hitsauksien tieltä, muttei viitsisi rikkoa eristyksiä jne.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

matkustamo puolella näkyy neljä pitkää ruuvia ja mutterit. Mutterit veke ja sitten vaan hivuttelemaan koteloa liikkeelle konetilan puolelta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 783
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

ng900aero kirjoitti:Mitäs kautta 99:in lämmityslaitteen kotelo purkautuu oikeaoppisesti? Pitäisi saada pois hitsauksien tieltä, muttei viitsisi rikkoa eristyksiä jne.
kuvia kiitos :-)
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Miten korjaamokäsikirjassa on ilmoitettu jakoketjun vaihtoraja? Eli paljonko siinä kiristäjässä pitäisi olla hampaita näkyvissä?
Ja kuinka jakopään ajoitus tehdään 8-venttiilisessä koneessa (H-kone), vauhtipyöräkö 0-kohtaan, ja nokka johonkin merkin kohtaan?
Kiristintä varmaankin pidetään esim ruuvimeisselillä painettuna pohjaan jaon paikallelaiton ajan?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Siis yksikään saab-klubin jäsenistä ei ole koskaan elämässään vaihtanut 8-venttiiliseen H-koneeseen jakoketjua? Ihme juttu kun porukalla on varaa käyttää aina autot korjaamolla ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Joo niin tosiaan, onhan tuo tullut tehtyä mutta kun ei meinaa enää muistaa. Suurimmaksi osaksi tulee kuitenkin 16v koneiden kanssa oltua tekemisissä. Löytyy sieltä kuitenkin sekä jakopäästä että vauhtipyörästä merkit, ne vain kohdalleen niin se on siinä. Helpompi siis kuin 16v:ssa kun on vain yksi nokka..

En muista sitäkään mikä se vaihtoraja oli kiristimestä päätellen, mutta hämärästi muistelen kyllä jotain ruuvimeisselillä painamista. :)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Haa! Tänään se tapahtui, kohta 6kk pihassa lojunut GL Super Tomaatti (tm) pärähti tulille, satkusta lainatun akun, bensaa täynnä olevan viinapullon ja letkun avulla.

On se upea käynti terveessä B-koneessa, ei rallatuksia, ei vuotoja (paitsi tuo koskenkorva-polttoaineratkaisu), automaattikin liikautti autoa eteen ja taakse (eikä sekään paukkunut, todella pehmeästi vain liikautti koria eteenpäin).

Nyt kyllä hymyilyttää, toivottavasti ähellyksen aikana ei makaroonilaatikko kärähtänyt pohjaan. :twisted: :arrow:
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 783
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

lefa42 kirjoitti:Haa! Tänään se tapahtui, kohta 6kk pihassa lojunut GL Super Tomaatti (tm) pärähti tulille, satkusta lainatun akun, bensaa täynnä olevan viinapullon ja letkun avulla.

On se upea käynti terveessä B-koneessa, ei rallatuksia, ei vuotoja (paitsi tuo koskenkorva-polttoaineratkaisu), automaattikin liikautti autoa eteen ja taakse (eikä sekään paukkunut, todella pehmeästi vain liikautti koria eteenpäin).

Nyt kyllä hymyilyttää, toivottavasti ähellyksen aikana ei makaroonilaatikko kärähtänyt pohjaan. :twisted: :arrow:
onnea, kiertääkö jopa jäähdytysvesi :-)
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Kiertää, vuodoitta, eikä edes lämpömittarin viisari ailahtele (elikäs 1-2mm puolivälistä alaspäin pysyy lämmöt).

Ainoa oikku on nuo 10v seisseet kaasarit, tukehtuu, kun koittaa kaasua antaa, pitänee ihan vallan purkaa ja putsata.. mieli kuitenkin piristyi huomattavasti, kun pihassa pitkään seissyt "koriste" alkoi paukuttaa :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Henri S
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja Henri S »

Meinaa iteläki syyhyttää tuo tuplis. Katoksessa nököttää ja oottaa että pääsis baanale. Suvirattaatki ollu koko talven alla valmiina :D . Pari pikku jopia ko jaksais/joutais tekemään jossaki välisä: uus akku, takaiskarin yläpään kiinnitys-korjaus ja aavistuksen myöhästyvä (n. 6kk) katsastus :oops:
Tuunausideoitaki olis jo vaikka mitä alkaen madalluksesta päättyen T16 pannuun..
Taitaa vaan jäädä tuunaamatta aika-raha-jatkumon syystä..
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2955
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Itekkin kaivoin ysiysin tänään esille, hyvin lähti käymään ja ajossakaan ei mitään normaalista poikkeavaa vaikka auto on seissyt joulusta asti ulkona.

Mielessä on tosin käynyt jo auton paalaaminenkin, mutta oli kyllä pirun kiva ajella tuota pihatietä eestaas että pakko tuo on laittaa kuntoon ja kilpiin takasin vielä joskus 8)
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Vastaa Viestiin