Tuplis-threadin aika
Re: Tuplis-threadin aika
Onko kenelläkään asennettuna ja käytössä 99:issä satkun ohjaustehostajaa? Mertmin WRC-petro -hammastankoasennuksen jo tiedänkin (ja paljon kiitoksia Mertmille hyvistä neuvoista ), mutta lähinnä tehostinpumpun sijainti kiinnostaisi, jotta osaisi leikata rintapeltiä oikein sen pumpun sovittamikseksi.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Tuplis-threadin aika
Millä olette saaneet kuurattua 99:in paisuntasäiliön puhtaaksi? Omani on sisältä ihan ruosteenvärinen, ei meinaa läpi nähdä.
Kotoa löytyvillä aineilla ei puhdistunut (kokeiltu mm. Tolua, Wurhin tehopesua, astianpesuainetta, kidesoodaa, WC-ankkaa, asetonia, jne.)
Ja säiliössä oli pesuaineen lisäksi myös kivituhkaa, eli olisi pitänyt mekaanisestikin puhdistua kun sitä ravistelin. Olisikohan muovi vuosien saatossa lähes läpivärjäytynyt, kun ei tunnu puhdistuvan ollenkaan?
Kotoa löytyvillä aineilla ei puhdistunut (kokeiltu mm. Tolua, Wurhin tehopesua, astianpesuainetta, kidesoodaa, WC-ankkaa, asetonia, jne.)
Ja säiliössä oli pesuaineen lisäksi myös kivituhkaa, eli olisi pitänyt mekaanisestikin puhdistua kun sitä ravistelin. Olisikohan muovi vuosien saatossa lähes läpivärjäytynyt, kun ei tunnu puhdistuvan ollenkaan?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Tuplis-threadin aika
Oksaalihappoa + kuumaa vettä + pikkuhilua esi. 3 mm muttereita , rikkoja tms. ja lähdöt tukkoon ja ravi ravi , heli heli riittävä aika.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Re: Tuplis-threadin aika
toms kirjoitti:Oksaalihappoa + kuumaa vettä + pikkuhilua esi. 3 mm muttereita , rikkoja tms. ja lähdöt tukkoon ja ravi ravi , heli heli riittävä aika.
Kiitos neuvosta. Millainen seussouhde tuossa oksaalihapossa pitäisi olla jotta tehoaa? Ilmeisesti sitä saa apteeksita ihan jauhemaisena, mutta tarvittava määrä kiinnostaisi myös.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Tuplis-threadin aika
Mitäs kautta 99:in lämmityslaitteen kotelo purkautuu oikeaoppisesti? Pitäisi saada pois hitsauksien tieltä, muttei viitsisi rikkoa eristyksiä jne.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Tuplis-threadin aika
matkustamo puolella näkyy neljä pitkää ruuvia ja mutterit. Mutterit veke ja sitten vaan hivuttelemaan koteloa liikkeelle konetilan puolelta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hirsch"
- Viestit: 783
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
Re: Tuplis-threadin aika
kuvia kiitosng900aero kirjoitti:Mitäs kautta 99:in lämmityslaitteen kotelo purkautuu oikeaoppisesti? Pitäisi saada pois hitsauksien tieltä, muttei viitsisi rikkoa eristyksiä jne.
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
99 -71 ke, vaimokkeen 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Re: Tuplis-threadin aika
Miten korjaamokäsikirjassa on ilmoitettu jakoketjun vaihtoraja? Eli paljonko siinä kiristäjässä pitäisi olla hampaita näkyvissä?
Ja kuinka jakopään ajoitus tehdään 8-venttiilisessä koneessa (H-kone), vauhtipyöräkö 0-kohtaan, ja nokka johonkin merkin kohtaan?
Kiristintä varmaankin pidetään esim ruuvimeisselillä painettuna pohjaan jaon paikallelaiton ajan?
Ja kuinka jakopään ajoitus tehdään 8-venttiilisessä koneessa (H-kone), vauhtipyöräkö 0-kohtaan, ja nokka johonkin merkin kohtaan?
Kiristintä varmaankin pidetään esim ruuvimeisselillä painettuna pohjaan jaon paikallelaiton ajan?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Tuplis-threadin aika
Siis yksikään saab-klubin jäsenistä ei ole koskaan elämässään vaihtanut 8-venttiiliseen H-koneeseen jakoketjua? Ihme juttu kun porukalla on varaa käyttää aina autot korjaamolla
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Tuplis-threadin aika
Joo niin tosiaan, onhan tuo tullut tehtyä mutta kun ei meinaa enää muistaa. Suurimmaksi osaksi tulee kuitenkin 16v koneiden kanssa oltua tekemisissä. Löytyy sieltä kuitenkin sekä jakopäästä että vauhtipyörästä merkit, ne vain kohdalleen niin se on siinä. Helpompi siis kuin 16v:ssa kun on vain yksi nokka..
En muista sitäkään mikä se vaihtoraja oli kiristimestä päätellen, mutta hämärästi muistelen kyllä jotain ruuvimeisselillä painamista.
En muista sitäkään mikä se vaihtoraja oli kiristimestä päätellen, mutta hämärästi muistelen kyllä jotain ruuvimeisselillä painamista.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Tuplis-threadin aika
Haa! Tänään se tapahtui, kohta 6kk pihassa lojunut GL Super Tomaatti (tm) pärähti tulille, satkusta lainatun akun, bensaa täynnä olevan viinapullon ja letkun avulla.
On se upea käynti terveessä B-koneessa, ei rallatuksia, ei vuotoja (paitsi tuo koskenkorva-polttoaineratkaisu), automaattikin liikautti autoa eteen ja taakse (eikä sekään paukkunut, todella pehmeästi vain liikautti koria eteenpäin).
Nyt kyllä hymyilyttää, toivottavasti ähellyksen aikana ei makaroonilaatikko kärähtänyt pohjaan.
On se upea käynti terveessä B-koneessa, ei rallatuksia, ei vuotoja (paitsi tuo koskenkorva-polttoaineratkaisu), automaattikin liikautti autoa eteen ja taakse (eikä sekään paukkunut, todella pehmeästi vain liikautti koria eteenpäin).
Nyt kyllä hymyilyttää, toivottavasti ähellyksen aikana ei makaroonilaatikko kärähtänyt pohjaan.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
-
- "Hirsch"
- Viestit: 783
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
Re: Tuplis-threadin aika
onnea, kiertääkö jopa jäähdytysvesilefa42 kirjoitti:Haa! Tänään se tapahtui, kohta 6kk pihassa lojunut GL Super Tomaatti (tm) pärähti tulille, satkusta lainatun akun, bensaa täynnä olevan viinapullon ja letkun avulla.
On se upea käynti terveessä B-koneessa, ei rallatuksia, ei vuotoja (paitsi tuo koskenkorva-polttoaineratkaisu), automaattikin liikautti autoa eteen ja taakse (eikä sekään paukkunut, todella pehmeästi vain liikautti koria eteenpäin).
Nyt kyllä hymyilyttää, toivottavasti ähellyksen aikana ei makaroonilaatikko kärähtänyt pohjaan.
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
99 -71 ke, vaimokkeen 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Re: Tuplis-threadin aika
Kiertää, vuodoitta, eikä edes lämpömittarin viisari ailahtele (elikäs 1-2mm puolivälistä alaspäin pysyy lämmöt).
Ainoa oikku on nuo 10v seisseet kaasarit, tukehtuu, kun koittaa kaasua antaa, pitänee ihan vallan purkaa ja putsata.. mieli kuitenkin piristyi huomattavasti, kun pihassa pitkään seissyt "koriste" alkoi paukuttaa
Ainoa oikku on nuo 10v seisseet kaasarit, tukehtuu, kun koittaa kaasua antaa, pitänee ihan vallan purkaa ja putsata.. mieli kuitenkin piristyi huomattavasti, kun pihassa pitkään seissyt "koriste" alkoi paukuttaa
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Re: Tuplis-threadin aika
Meinaa iteläki syyhyttää tuo tuplis. Katoksessa nököttää ja oottaa että pääsis baanale. Suvirattaatki ollu koko talven alla valmiina . Pari pikku jopia ko jaksais/joutais tekemään jossaki välisä: uus akku, takaiskarin yläpään kiinnitys-korjaus ja aavistuksen myöhästyvä (n. 6kk) katsastus
Tuunausideoitaki olis jo vaikka mitä alkaen madalluksesta päättyen T16 pannuun..
Taitaa vaan jäädä tuunaamatta aika-raha-jatkumon syystä..
Tuunausideoitaki olis jo vaikka mitä alkaen madalluksesta päättyen T16 pannuun..
Taitaa vaan jäädä tuunaamatta aika-raha-jatkumon syystä..
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Re: Tuplis-threadin aika
Itekkin kaivoin ysiysin tänään esille, hyvin lähti käymään ja ajossakaan ei mitään normaalista poikkeavaa vaikka auto on seissyt joulusta asti ulkona.
Mielessä on tosin käynyt jo auton paalaaminenkin, mutta oli kyllä pirun kiva ajella tuota pihatietä eestaas että pakko tuo on laittaa kuntoon ja kilpiin takasin vielä joskus
Mielessä on tosin käynyt jo auton paalaaminenkin, mutta oli kyllä pirun kiva ajella tuota pihatietä eestaas että pakko tuo on laittaa kuntoon ja kilpiin takasin vielä joskus
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11