'84 900 GliA "Rune" [MUSEOLEIMAUS KÄYNNISSÄ]

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: '84 900 GliA "Rune" [KAIKEN KARVAISET KOKEMUKSET]

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

C 124 320 kirjoitti:Eiks tuo tarjoo Saab 900 79-93 Guld numerolla 105217038

105217004 Silver, 105217012 Blå, 105217020 Röd, 105217038 Guld. 200:-/st
Passar till: Saab 900 79-93
Niin tekeekin kun vaan jaksaa skrollata alas asti. :) Kiitos jälleen.
ahietalahti
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Ti Helmi 23, 2010 14:48
Paikkakunta: Laihia, SF

Re: '84 900 GliA "Rune" [KAIKEN KARVAISET KOKEMUKSET]

Viesti Kirjoittaja ahietalahti »

Ruune pääse kohta taas hieman ajoon. Pitäähän sitä nyt kesälläkin päästä kokeilemaan luxuskyytiä :D Laitos on siis ollut seisonnassa helmikuun lopulta asti.

Hommasin RST kalupöpselit, tulee kummasti ulkonäköä lisää :) Vielä tarttis kesänakit, kaveri tossa on jo kaupitellu jotain mis on 3mm pintaa. Saa kuulemma kaffipaketilla, pitää varmaan käydä kattomassa :D Vanteethan on, mutta ei renkaita.

Onko kellään muuten kokemuksia tästä: http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=80-2041 Katossa kun on ikävä lommo ja se tekis mieli oikasta. Sehän oli jo ostettaessa.
Kaikenlaisia Saabbeja prutkuista timantteihin jo vuodesta 2010

Jäsen #5517
tmerila
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: La Kesä 03, 2006 00:49
Paikkakunta: Oulu

Re: '84 900 GliA "Rune" [KAIKEN KARVAISET KOKEMUKSET]

Viesti Kirjoittaja tmerila »

ahietalahti kirjoitti: Onko kellään muuten kokemuksia tästä: http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=80-2041 Katossa kun on ikävä lommo ja se tekis mieli oikasta. Sehän oli jo ostettaessa.
Pari viikkoa takaperin moisen hommasin, kun Renault-merkkisestä kulkineesta halusin poistaa jäljet kontaktista parkkikatoksen pylvään kanssa.

Parisenkymmentä kertaa itse liimasin nupin kylkeen kiinni ennen kuin totesin, että jo saa riittää. Lommo oikeni jonkin verran mutta ei täysin, maalipinta kyllä säilyi ehjänä lukuisista liimauskerroista huolimatta.

Kovin laajaan lommoon tuo laite ei välttämättä sovellu, koska mukana tulevan ulosvetoruuvin halkaisija on alle 10cm ja sen sisälle jäävää nuppia tuolla vedetään... tietysti tuota voi koettaa jotenkin soveltaa käytäntöön isompiinkin vaikka vetämällä koko vekotinta.

Itselläni iso osa lommosta hävisi mutta lommossa ollut terävä vekki jäi osin oikenematta. Ihan puhtaasti kuoppamaisiin lommoihin luultavasti tehoaa paremmin. Halvempaa tuo nyt silti oli, kuin oikaisutyön teettäminen ammattilaisella, joten mielestäni kannattaa kokeilla.

--Tuomas
ahietalahti
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Ti Helmi 23, 2010 14:48
Paikkakunta: Laihia, SF

Re: '84 900 GliA "Rune" [KAIKEN KARVAISET KOKEMUKSET]

Viesti Kirjoittaja ahietalahti »

Maanantaina oli aika museotarkastukselle. Muuta huomautettavaa ei museomies löytänyt kuin aikanaan kattoon tulleet lommot. Säilytyksen aikana kattoverhoilu oli kanssa hieman alkanut roikkua, joten otin sekä sen että C pilarien verhoukset pois ja vein verhoiltavaksi. Lommat sain myös oikaistua mielestäni melko hyvin puupalan ja muovivasaran avulla.

Muuten pirssi on samassa kunnossa kuin edellisten kirjoitusten aikaan, mutta alle löysin erittäin hyväkuntoiset sunburst vanteet joilla on 195/60R15 renkaat. Lopullinen museoleima tulee 12.10. Well done! :saab:
Kaikenlaisia Saabbeja prutkuista timantteihin jo vuodesta 2010

Jäsen #5517
Avatar
jt
"vanha pieru"
Viestit: 2215
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 13:03
Paikkakunta: Porvoon seutu

Re: '84 900 GliA "Rune" [KAIKEN KARVAISET KOKEMUKSET]

Viesti Kirjoittaja jt »

Juha96 kirjoitti:"Sisätilojen tyylikkyyttä korostavista yksityiskohdista" en nyt saa päähäni mitä ne voisivat olla? Uusi vaihdekepin nuppi kenties? Keskikonsolikin taisi muuttua jo mv. 83:een. :D
Olisko penkkien tikkaukset muuttuneet, useampia rivejä?

terv. 620 tkm ajetun GLi '84 3d:n hitsailuja suunnitteleva jt

O.T.
Tuota... olis ollu tietty mukava, jos tämä topicci olis ollut tuolla projektiosiossa..? Olisin ainakin itse huomannut sen helpommin. Kun ei tällä lohkolla tule asioitua, koska joka paikkaan ei ehdi.
Uitukki
"Hölösuu"
Viestit: 1591
Liittynyt: Su Huhti 26, 2009 15:28
Paikkakunta: Ii

Re: '84 900 GliA "Rune" [KAIKEN KARVAISET KOKEMUKSET]

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

ahietalahti kirjoitti:Lopullinen museoleima tulee 12.10. Well done! :saab:
Komiaa!!! Joko on museoautokiintiö täynnä? :)
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
ahietalahti
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Ti Helmi 23, 2010 14:48
Paikkakunta: Laihia, SF

Re: '84 900 GliA "Rune" [MUSEOLEIMAUS KÄYNNISSÄ]

Viesti Kirjoittaja ahietalahti »

Eiköhän nuo kaksi mulle piisaa ;)
Kaikenlaisia Saabbeja prutkuista timantteihin jo vuodesta 2010

Jäsen #5517
ahietalahti
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Ti Helmi 23, 2010 14:48
Paikkakunta: Laihia, SF

Re: '84 900 GliA "Rune" [MUSEOLEIMAUS KÄYNNISSÄ]

Viesti Kirjoittaja ahietalahti »

Vakioleimaa yritin tässä välissä, mutta ei tullut laakista. Toisen jarrulevyn paksuus edessä 5,9mm ja alaraja 11,7mm. Miten tuo on voinut kulahtaa noin pahasti? Vaihdoin sitten molemmat levyt ja uudet palat. Toinen satula piti myös räjäyttää paloiksi kun mäntämysteerio ei meinnannutkaan osoittaa elon merkkejä. Tiivistesarjalla tuli hyvä, mutta vaati se taas ajatusta, että sai satulan kasan kaikkine osineen.

Huomenna sitten jälkinäytölle.
Kaikenlaisia Saabbeja prutkuista timantteihin jo vuodesta 2010

Jäsen #5517
ahietalahti
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Ti Helmi 23, 2010 14:48
Paikkakunta: Laihia, SF

Re: '84 900 GliA "Rune" [MUSEOLEIMAUS KÄYNNISSÄ]

Viesti Kirjoittaja ahietalahti »

Jälkikäteen meni puhtaasti läpi ja tänään tuli sitten rekisteriotteeseen merkintä museoajoneuvo. Katon ja c-pilarien verhoilu onnistui mallikkaasti kuten myös katon oikominen puunpalalla ja vasaralla.
Kaikenlaisia Saabbeja prutkuista timantteihin jo vuodesta 2010

Jäsen #5517
Vastaa Viestiin