Minkämerkkiset vetareiden suojakumit (ulommat + sisemmät) kannattaisi hankkia?
Nyt kun tekniikkapaketti on pois paikaltaan niin saisi vaihdettua ne molemmat (eli ottaa ainoastaan tripodit irti), ei tekisi mieli ostaa mitään maks. yhden pakkastalven kestäviä vinkusaksalaisia halpistuotteita, laittakaahan ihmeessä tietoa siitä mitkä kestää, ja mitkä ei
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Paluu ruotuun on tapahtunut osaltani. Saa nämä hörhöilyt muiden mallien, ja jopa merkkien, kanssa jo luvan loppua. Ei oo tupliksen voittanutta fiilistä missään
Iltahämyssä tämä komeus näyttää tältä...
Klubitarrat oli kahta puolta jo valmiina, joten tuttu auto jollekin, myös nettiautosta. Eikä tuosta pahaa sanottavaa keksi, pientä laittoa toki tämän ikäisessä aina, jos viittii tehdä...
Jope kirjoitti:Ei muuta ku turbokonetta, sävylaseja, 108-jakoa kehiin.
Höpö höpö, eipä kosketa liian rankalla kädellä hyvään ja toimivaan autoon. Takalasinritilä, takaniskatyynyt ja jalkapallovanteet on harkinnassa, kesemmällä sitten pesu ja vahaus
Takalasinritilä , harmaat OG 900 ;n niskatyynyt löytyy jos kiinnostaa....
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä-- ----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm --- ---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Eikös 8-venaisen H-koneen jaon tarkistamiseen ole muuta keinoa, kuin laittaa kytkin kasaan, ja tsekata kytkinkopan muovireiästä koska vauhtipyörä on ykkössylinterin kohdassa?
Edit: minkävuoksi tuosta kaasari-h -koneestani puuttuu ne paljonpuhutut seetikuristukset imuaukoista, ja miksi pakoventtiilit on varreltaan ihmeen ohuet (ei ontot, kait)?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Just ne paksuvartiset ei ole ontot eli natrium-venttiilit eli turbosta.
Se paksu pötikkä -pakoventtiili on stelliittivena ja käytössä kaasareissa ja ruiskusissa.. Imukanavassa tuntuu olevan niitä kuristuksiaseetirenkaissa etupäässä 900 malleissa ja niissäkin viimeisissä kaasari vuosimalleissa.
-89 kaasari satkussa oon tavannut niitä yleisemmin.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä-- ----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm --- ---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
toms kirjoitti:Just ne paksuvartiset ei ole ontot eli natrium-venttiilit eli turbosta.
Se paksu pötikkä -pakoventtiili on stelliittivena ja käytössä kaasareissa ja ruiskusissa.. Imukanavassa tuntuu olevan niitä kuristuksiaseetirenkaissa etupäässä 900 malleissa ja niissäkin viimeisissä kaasari vuosimalleissa.
-89 kaasari satkussa oon tavannut niitä yleisemmin.
Eli kannelle ei tarvinne tehdä muuta kuin putsata, läpätä venttiilit, ja kasata nippuun? Siis kansihan on kaasarimallisesta -83 99:istä, ja se tulee T8-koneeseen kiinni (tai siis samaan koneeseen jossa se olikin, männät vain vaihtuivat ).
Nokka-akseli mahtanee olla noissa H-koneissa sama niin kaasarimallissa, ruiskumallissa, ja turboahdetussa?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Kaikenmoisia kummallisia yhdistelmiä on tullut meikäläiselle vastaan. Yhdessä 99:n kaasarikoneessa oli kansi, jossa ei ollut kuristuksia, eikä paksuja pakovenoja. Sitten eräässä t8 koneessa oli paksut pakovenat ja kuristukset imukanavissa. Useita kaasari 900-malleja on purettu, joissa paksut pakovenat ja kuristukset imukanavissa.
Voisin vetää tämän yhteen sillätapaa, että mitä enempi ajettu auto, niin sitä suuremmalla todennäköisyydellä siihen on vaihdettu kansi joka on läjätty milläsattuu osilla.
Vihje H-koneen kannen laittajille. Kannattaa testata ne venttiilinjouset. Ite haalin omaan autooni tasavahvat jouset neljästä eri kannesta. Ei meinannut järjissään olevia jousia löytyä kohtuuvaivalla. Ehkä jopa kannattaisi harkita uusien ostoa, jos ei ole itellä reservissä purkuosia...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Mertmi kirjoitti:Kaikenmoisia kummallisia yhdistelmiä on tullut meikäläiselle vastaan. Yhdessä 99:n kaasarikoneessa oli kansi, jossa ei ollut kuristuksia, eikä paksuja pakovenoja. Sitten eräässä t8 koneessa oli paksut pakovenat ja kuristukset imukanavissa. Useita kaasari 900-malleja on purettu, joissa paksut pakovenat ja kuristukset imukanavissa.
Voisin vetää tämän yhteen sillätapaa, että mitä enempi ajettu auto, niin sitä suuremmalla todennäköisyydellä siihen on vaihdettu kansi joka on läjätty milläsattuu osilla.
Vihje H-koneen kannen laittajille. Kannattaa testata ne venttiilinjouset. Ite haalin omaan autooni tasavahvat jouset neljästä eri kannesta. Ei meinannut järjissään olevia jousia löytyä kohtuuvaivalla. Ehkä jopa kannattaisi harkita uusien ostoa, jos ei ole itellä reservissä purkuosia...
No tuon konetta ei satavarmana ole koskaan aukaistu, ilmeisesti noita sekasikiöitä on tupsahdellut tehtaalta silloin tällöin.
Sopisikohan H-koneeseen 16-tappisen hydrauliset venanpainimet?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Mitäs eroa t8:in ja i8:in imusarjoissa, tai ruiskuissa on? Määräjakaja tietty pitää ottaa t8:ista, mutta eikös K-jetin muut rojut pitäisi käydä suoraan i8:ista t8:iin?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98