Tuplis-threadin aika

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Minkämerkkiset vetareiden suojakumit (ulommat + sisemmät) kannattaisi hankkia?
Nyt kun tekniikkapaketti on pois paikaltaan niin saisi vaihdettua ne molemmat (eli ottaa ainoastaan tripodit irti), ei tekisi mieli ostaa mitään maks. yhden pakkastalven kestäviä vinkusaksalaisia halpistuotteita, laittakaahan ihmeessä tietoa siitä mitkä kestää, ja mitkä ei :)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8221
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja dimebak »

99:ssä mulla on alkuperäiset (maksoivat 2002/2003 aikaan 13€/kpl) ja ex-turbossa oli Löbrot, eli molemmissa on/oli Löbrot.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja jariha »

Paluu ruotuun on tapahtunut osaltani. Saa nämä hörhöilyt muiden mallien, ja jopa merkkien, kanssa jo luvan loppua. Ei oo tupliksen voittanutta fiilistä missään :D

Iltahämyssä tämä komeus näyttää tältä...
Kuva

Klubitarrat oli kahta puolta jo valmiina, joten tuttu auto jollekin, myös nettiautosta. Eikä tuosta pahaa sanottavaa keksi, pientä laittoa toki tämän ikäisessä aina, jos viittii tehdä...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja Jope »

Ei muuta ku turbokonetta, sävylaseja, 108-jakoa kehiin. ;-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja jariha »

Jope kirjoitti:Ei muuta ku turbokonetta, sävylaseja, 108-jakoa kehiin. ;-)
Höpö höpö, eipä kosketa liian rankalla kädellä hyvään ja toimivaan autoon. Takalasinritilä, takaniskatyynyt ja jalkapallovanteet on harkinnassa, kesemmällä sitten pesu ja vahaus ;)
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja toms »

Takalasinritilä , harmaat OG 900 ;n niskatyynyt löytyy jos kiinnostaa....
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Komea tuplis Jarilla (taas kerran :)). Onkohan klubitarra asennettu takasivuikkunan ollessa hiukan auki? :)
Multa löytyisi tuohon siistit jalkapalloalut.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja Jope »

Täällä vois olla Incat kaupan, jos sopiva tarjous tulee.

Laippamutujakin löytyy kaks kieppiä! :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Eikös 8-venaisen H-koneen jaon tarkistamiseen ole muuta keinoa, kuin laittaa kytkin kasaan, ja tsekata kytkinkopan muovireiästä koska vauhtipyörä on ykkössylinterin kohdassa?
Edit: minkävuoksi tuosta kaasari-h -koneestani puuttuu ne paljonpuhutut seetikuristukset imuaukoista, ja miksi pakoventtiilit on varreltaan ihmeen ohuet (ei ontot, kait)?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja toms »

Just ne paksuvartiset ei ole ontot eli natrium-venttiilit eli turbosta.
Se paksu pötikkä -pakoventtiili on stelliittivena ja käytössä kaasareissa ja ruiskusissa.. Imukanavassa tuntuu olevan niitä kuristuksiaseetirenkaissa etupäässä 900 malleissa ja niissäkin viimeisissä kaasari vuosimalleissa.
-89 kaasari satkussa oon tavannut niitä yleisemmin.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

toms kirjoitti:Just ne paksuvartiset ei ole ontot eli natrium-venttiilit eli turbosta.
Se paksu pötikkä -pakoventtiili on stelliittivena ja käytössä kaasareissa ja ruiskusissa.. Imukanavassa tuntuu olevan niitä kuristuksiaseetirenkaissa etupäässä 900 malleissa ja niissäkin viimeisissä kaasari vuosimalleissa.
-89 kaasari satkussa oon tavannut niitä yleisemmin.
Eli kannelle ei tarvinne tehdä muuta kuin putsata, läpätä venttiilit, ja kasata nippuun? Siis kansihan on kaasarimallisesta -83 99:istä, ja se tulee T8-koneeseen kiinni (tai siis samaan koneeseen jossa se olikin, männät vain vaihtuivat :) ).
Nokka-akseli mahtanee olla noissa H-koneissa sama niin kaasarimallissa, ruiskumallissa, ja turboahdetussa?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kaikenmoisia kummallisia yhdistelmiä on tullut meikäläiselle vastaan. Yhdessä 99:n kaasarikoneessa oli kansi, jossa ei ollut kuristuksia, eikä paksuja pakovenoja. Sitten eräässä t8 koneessa oli paksut pakovenat ja kuristukset imukanavissa. Useita kaasari 900-malleja on purettu, joissa paksut pakovenat ja kuristukset imukanavissa.

Voisin vetää tämän yhteen sillätapaa, että mitä enempi ajettu auto, niin sitä suuremmalla todennäköisyydellä siihen on vaihdettu kansi joka on läjätty milläsattuu osilla.

Vihje H-koneen kannen laittajille. Kannattaa testata ne venttiilinjouset. Ite haalin omaan autooni tasavahvat jouset neljästä eri kannesta. Ei meinannut järjissään olevia jousia löytyä kohtuuvaivalla. Ehkä jopa kannattaisi harkita uusien ostoa, jos ei ole itellä reservissä purkuosia...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mertmi kirjoitti:Kaikenmoisia kummallisia yhdistelmiä on tullut meikäläiselle vastaan. Yhdessä 99:n kaasarikoneessa oli kansi, jossa ei ollut kuristuksia, eikä paksuja pakovenoja. Sitten eräässä t8 koneessa oli paksut pakovenat ja kuristukset imukanavissa. Useita kaasari 900-malleja on purettu, joissa paksut pakovenat ja kuristukset imukanavissa.

Voisin vetää tämän yhteen sillätapaa, että mitä enempi ajettu auto, niin sitä suuremmalla todennäköisyydellä siihen on vaihdettu kansi joka on läjätty milläsattuu osilla.

Vihje H-koneen kannen laittajille. Kannattaa testata ne venttiilinjouset. Ite haalin omaan autooni tasavahvat jouset neljästä eri kannesta. Ei meinannut järjissään olevia jousia löytyä kohtuuvaivalla. Ehkä jopa kannattaisi harkita uusien ostoa, jos ei ole itellä reservissä purkuosia...
No tuon konetta ei satavarmana ole koskaan aukaistu, ilmeisesti noita sekasikiöitä on tupsahdellut tehtaalta silloin tällöin.
Sopisikohan H-koneeseen 16-tappisen hydrauliset venanpainimet?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja Jope »

Sopii ne reikiin ja lonksuu nätisti, kun ne 16-tappisen on halkaisijaltaan varmaan sentin pienemmät. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mitäs eroa t8:in ja i8:in imusarjoissa, tai ruiskuissa on? Määräjakaja tietty pitää ottaa t8:ista, mutta eikös K-jetin muut rojut pitäisi käydä suoraan i8:ista t8:iin?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin