Mertmi kirjoitti:Vaikuttais siltä, että sulta on kampiakselilta mennyt se hihnapyörän vulganointi, eli eräänlainen kumikiinnitys sököksi. Kiilahihnat eivät ole pyörittäneet enää ohjaustehostinta, eikä varmasti vesipumppuakaan. Vedenkierron heikkeneminen on mitä todenäköisimmin polttanut sylinterikannentiivisteen. Se, että höyryä pöllähti, kun lisäsit vettä ei varmasti johtunut siitä, että olisit tehnyt jonkin vahingon lisätessäsi vettä. Vahinko oli jo tapahtunut. Sitä ennen.
ps. siinä ei ole jakohihnaa.
auton nähneenä luulisin että tehostajan pumpun kiinnikkeet ovat jostain syystä menneet vääräksi/väärin asennettu. kampuran siiva pyörii suorassa vesipumppuun ym. nähden mutta tehostajan pyörä on taittunut
Pelkäänpä että menee tehostajan pumppu uusiks. Siel on nestevuotoa näkyvissä Toivottavasti ei tuu kalliiks...