![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Pelastakaa satkuja!
Re: Pelastakaa satkuja!
Lauantaina tuli Oulusta haettua itselle -93 mallin satku. Auto on 2,1 16V koneella ja ajettu vain 213 tkm. Yllättävän siistinä pysynyt sisältä ja päältä. Pohjakin on yhtä pientä kohtaa lukuunottamatta kuin uusi, vaikka autoa ei ole ikinä massattu! Ovien alareunatkin melkein ruosteettomat. Ensimmäinen satku minulle tämä ja olen todella tyytyväinen ostokseeni. ![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
Re: Pelastakaa satkuja!
Tällainen Made in Finland 900S tuli haettua eilen. Mittarissa 255tkm, ohjaustehostin, keskuslukitus, lämmitettävä kuskinpenkki, vanteet!!, sähkölasit, sähköpeilit jne. Luulin olleeni menossa hakemaan kaasarisatkua
Aivan helvetin hyvä auto ajaa! ON SE AITO
![Kuva](http://i7.aijaa.com/t/00015/13263632.t.jpg)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Aivan helvetin hyvä auto ajaa! ON SE AITO
![Saab :saab:](./images/smilies/icon_saab.gif)
![Kuva](http://i4.aijaa.com/t/00381/13263631.t.jpg)
![Kuva](http://i7.aijaa.com/t/00015/13263632.t.jpg)
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Pelastakaa satkuja!
Molemmat etupenkit lämpiävät, kuskilla on säätö ja matkustajalla automaattitermostaatti. ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Pelastakaa satkuja!
^Ei ainakaan minun matkustajan penkissä ole lämmitystä
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Re: Pelastakaa satkuja!
Noniin sieltä tuli infopläjäysRattivaihde kirjoitti:Molemmat etupenkit lämpiävät, kuskilla on säätö ja matkustajalla automaattitermostaatti.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Pelastakaa satkuja!
Pitäisi olla matkustajalla termostaatin ohjaama lämmitys ainakin Pohjois-Eurooppaan (mukaanlukien Brittilä) uutena myydyssä satkussa, ja tästä merkkinä tarra istuinosan sivuverhousmuovissa oven puolella. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä että se toimii, ittellä ei toimi tietääkseni yksikään satkujen yhteensä neljästä lämmittimestä.duuduu kirjoitti:^Ei ainakaan minun matkustajan penkissä ole lämmitystä
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Pelastakaa satkuja!
Täh? Ei mulla ainakaan oo edellisissä ollut säätöä, kummallakin puolella on ollut se "aut. heated seat" -teksti. Ässässä on sitten juuri tuolla kuvailemallasi tavalla.Rattivaihde kirjoitti:Molemmat etupenkit lämpiävät, kuskilla on säätö ja matkustajalla automaattitermostaatti.
Vai onko tää taas niitä nopeusmittarin viivat ja pallot -tyyppisiä kysymyksiä?
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Pelastakaa satkuja!
Säätö kuskin penkin lämmittimelle tuli kojetauluun vissiin samaan aikaan kun tuli uudempi mittaristo, 2,1-koneet, kyljen keskiviivat, ja kromilistaton ja 900-merkitön kojelauta. Eli olisiko ollut MY91:een.
Edit: ei kun siis ilmeisesti säätö tuli jo aikaisemmin MY90:een jos sullon ässässä mutta mullei ole kaasarissa.![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Edit: ei kun siis ilmeisesti säätö tuli jo aikaisemmin MY90:een jos sullon ässässä mutta mullei ole kaasarissa.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Pelastakaa satkuja!
Penkinlämmittimet katkaisijoilla tuli Saabeihin jo 1972 ja senjälkeen ne ovat aina kuuluneet auton vakiovarusteluun pohjois euroopassa, MY75 99:ssä kokeiltiin täysin automaattisia lämmittimiä USA malleihin, mutta siitä luovuttiin melko nopeasti kun penkin istuimessa ollut anturi ja katkaisija ei toiminut tyydyttävästi.
Siis lämmittimet lanseerattiin jo 1971 1972 malliin.
Onko tämä nyt niin, että on eroja suomen ja ruotsin markkinoille tarkoitetuissa saabeissa? Trollissa valmistetuissa ainakin oli näin, entäs Uudenkaupungissa valmistetuissa?
Siis lämmittimet lanseerattiin jo 1971 1972 malliin.
Onko tämä nyt niin, että on eroja suomen ja ruotsin markkinoille tarkoitetuissa saabeissa? Trollissa valmistetuissa ainakin oli näin, entäs Uudenkaupungissa valmistetuissa?
Viimeksi muokannut core2, Ma Touko 12, 2014 18:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Pe Elo 10, 2012 13:41
- Paikkakunta: Tampere City
Re: Pelastakaa satkuja!
Ja minä muistelen Tuulilasista lukeneeni, että -88 on viimeinen vuosimalli, jossa on molemmissa etupenkeissä automaattinen peffagrilli.
Omassa MY89:ssa on katkaisijalla.
Omassa MY89:ssa on katkaisijalla.
#5673
SAAB-SCANIA 900i 2.116-VALVE 5d -92 (KA)
SAAB-SCANIA 900i16-VALVE 2d -89 (PR)
АвтоВАЗ 21122 -03 (RUS) Mercedes-Benz E200 BlueTEC -16 (TAXI)
SAAB-SCANIA 900i 2.116-VALVE 5d -92 (KA)
SAAB-SCANIA 900i16-VALVE 2d -89 (PR)
АвтоВАЗ 21122 -03 (RUS) Mercedes-Benz E200 BlueTEC -16 (TAXI)
Re: Pelastakaa satkuja!
En nyt muista aivan tarkalleen, mutta automaatti lämmitimet saivat katkaisijat 70 luvun loppupuolella koska niissä oli aivan liian paljon häikkää niin penkin istuimen alla olevassa vetokatkaisijassa kuten penkin sisään asetetussa termostaattianturassakin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Pelastakaa satkuja!
Omat kokemukset satkujen perslämmitimistä on seuraavanlaiset:
-84 T8 (automaattiset lämmittimet molemmilla)
-85 T16 (automaattiset lämmittimet molemmilla)
-88 T8 (automaattiset lämmittimet molemmilla) Tämä yksilö tosin oli jonkin verran rakenneltu, että en tiedä mitä osia käytetty.
-90 T16 LPT (automaattiset lämmittimet molemmilla, jos muisti ei petä)
Tuo säätönappula tuli siinä vuosikymmenen vaihteen tienoilla mielestäni.
-84 T8 (automaattiset lämmittimet molemmilla)
-85 T16 (automaattiset lämmittimet molemmilla)
-88 T8 (automaattiset lämmittimet molemmilla) Tämä yksilö tosin oli jonkin verran rakenneltu, että en tiedä mitä osia käytetty.
-90 T16 LPT (automaattiset lämmittimet molemmilla, jos muisti ei petä)
Tuo säätönappula tuli siinä vuosikymmenen vaihteen tienoilla mielestäni.
Re: Pelastakaa satkuja!
Tuo mistä mä kerroin oli 99 aikakaudelta 70 luvun loppuun, sen jälkeen niitä on löytynyt automatiikalla varustettuja joissa myös katkaisijat esimerkiksi 9000 oli kolme asteiset rullakatkaisimet eli potentiometrikatkaisimet.
Esimerkiksi V4:sissa oli automatiikalla futaavat lämmittimet.
Esimerkiksi V4:sissa oli automatiikalla futaavat lämmittimet.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Pelastakaa satkuja!
Täällä MY89 900c, automagiikka termostaateilla molemmin puolin, ja MY92 900i16-2.1, kuskilla kolmeportainen säädin, matkustajalla automaattinen. Tonnarissa kolmiportaiset ja og-kolkissa yksiportaiset lämmittimet molemmin puolin kuten epäilemättä kaikissa muissakin talvimaihin myydyissä.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2234
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: Pelastakaa satkuja!
Muistuu mieleeni setäni kertoma juttu "oulun aineelta". Olikos tuo juurikin kuuppaan ku tuli uutena ne automaagiset perseen hiostajat.
Äijät istuivat vuoron perään penkeillä ja rupesivat kehumaan kuinka mukavaa se on lämmin penkki, kunnes joku huomas ettei johdot olleet edes kiinni penkin alla![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Äijät istuivat vuoron perään penkeillä ja rupesivat kehumaan kuinka mukavaa se on lämmin penkki, kunnes joku huomas ettei johdot olleet edes kiinni penkin alla
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005