Kokeile irtosytytystulpalla tuleeko kipinä. Jos tulee, Hall-anturi ei ole ainakaan kokonaan kuollut.
Muuttuuko tilanne, jos kokeilet irrottaa kaasuläppäkotelon päältä kylmäkäynnistyssuuttimelta johtoliittimen?
T8 ei lähde käyntiin..
Re: T8 ei lähde käyntiin..
Tänään koitin käynnistää. Lähti heti käyntiin ja sammui ihan saman tien. Otin yhden tulpan irti, näytti olevan hieman bensainen. Kipinä tuli ehkä noin kerran reilussa puolessa sekunnissa, kun käytti starttia. Samalla hetkellä moottorin starttausääni muuttui hieman. Otin toisen tulpan irti ja siinäkin oli hieman bensaa. Kylmäkäynnistyssuuttimen johdon irroitus ei vaikuttanut mitenkään (mikäli irroitin oikean johdon).
Voiko tuo kipinän ajoitus mennä pieleen kun tuo hall anturin johto oli rikki/poikki? Kuinka usein pitäisi tulla kipinä startatessa?
Voiko tuo kipinän ajoitus mennä pieleen kun tuo hall anturin johto oli rikki/poikki? Kuinka usein pitäisi tulla kipinä startatessa?
Re: T8 ei lähde käyntiin..
Jos tuo hörähdys on siis ensimmäinen kerta sen hall-anturin johdon korjauksen jälkeen että ylipäätään lupailee, on sytytystulpat kastuneet. Vastaavassa tilanteessa olen ottanut bensapumpun releen irti ja startannut niin kauan, että lähtee käyntiin ja lopulta sammuu. Sitten rele kiinni takaisin ja kone yleensä lähtee käyntiin. Nämä k-jetit tuppaa kastelemaan tulpat, jos esim. käyttää konetta lyhyesti ja sammuttaa heti. Ryyppysuutinta ohjaava lämpöaikakytkin on myös herkkä kastelemaan tulpat sopivan puolentunnin kauppareissun jälkeen kotiinlähtövaiheessa. Yksi hyvä vihje tuohon tilanteeseen on survoa kaasu pohjaan, jos kone ei heti jysähdä käyntiin...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: T8 ei lähde käyntiin..
Tulpat olivat kaikki bensaisia. Kuivattelin ne, muttei lähtenyt vieläkään. Ei edes hörähtänyt eikä lupaillut yhtään. Eli ilmeisesti bensaa tulee (kun tulpat kerran olivat bensaisia) ja kipinä tulee. Sitä en sitten tiedä, tuleeko kipinä oikeaan aikaan. Jos polttoainepumppua käyttää vaikka erillisellä akulla ilman startin pyöritystä, meneekö suuttimille tällöin bensaa vai palaako kaikki tankkiin sieltä jakohärpäkkeeltä?
Korjaillaan taustoja vielä sen verran, että kesällä vaihdettiin virranjakajan kansi sekä pyörijä, ei koko härpäkettä.
Korjaillaan taustoja vielä sen verran, että kesällä vaihdettiin virranjakajan kansi sekä pyörijä, ei koko härpäkettä.
Re: T8 ei lähde käyntiin..
Pumpun käydessä ruiskujärjestelmässä on paineet, määräjakajassa oleva paineensäädin päästää takaisin tankkiin bensat sitä mukaa kun paine pyrkii nousemaan yli tavoitteen. Jos ilmamäärämittarin lautanen on alhaalla kuten moottorin pysähdyksissä ollessa kuuluu olla, ja suuttimet ei vuoda, sylintereihin ei mene bensaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: T8 ei lähde käyntiin..
Oli kaiken kukkuraksi jossain vaiheessa bensapumpun sulake kärynny. Vihdoin käy, kiitokset avustaneille.
Re: T8 ei lähde käyntiin..
On muuten minullekin käynyt kerran noin. Ihmetystä herätti kun oli 16A sulakkeen sijaan ollutkin vuosikaudet 8A sulake. ![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01