900i (8v) --> Turbo16

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
MSaab
Matalapaineturbo
Viestit: 181
Liittynyt: Ma Maalis 01, 2004 20:58
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MSaab »

Tarkennetaan nyt vielä: tuo -84 Aero EI tule Suomessa rekisteriin vaan sen kone siirretään -88 iivariin. Näin ollen tuon -84 tekniikan pitää täyttää -88 päästönormit!
Saabisti #1497
Saabit 90,99,900
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

f-19 kirjoitti:
MSaab kirjoitti:f19 kirjoitti:
Niinpä, -84:n korin, kattia ei tarvita.
Siis -84:n tekniikka siirtyy -88:iin, silti katitta!
No eihän, eikös kori sen määrää? Kuka sinne AKElle olikaan soittanut? :D
Eikös se juuri mene korin mukaan aina, vähäpäästöisyys.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

itse olen laittamassa -88 satkuun (kaasari) -86 tonnarin (t16) tekniikka ja homma menee näin (asia sovittu konttorin kanssa):

-katti (koska en jaksa hakea saabilta lappua ko. moottorin päästöistä, vaatisi rek. otteen lähettämistä)
-kaasuiskarit (vrt. saabin yleistodistus koskien moottorin virittämistä)
-ei dynoa (koska inssillä on tiedossa luovutusauton rek. nro. ja sen tehot 175hp)
-moottorin korvakkeet muunnellaan 8-venasesta (lähinnä pakosarjan puoli)
-dp saa olla vaikka 10" :D (tällä hetkellä 2,5")

jos viritellä tahtoo niin hyvin virtaava katti maksaa 100€ tai nakkaa sen mäkeen katsastuksen jälkeen (siis radalle mentäessä :) )
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Vastaa Viestiin