Oma kakspilikkuykkönen ja automaatti haukkaa normityömatka-ajossa (16 km/suunta) vasten ruuhkaa vajaan 12 litraa, noille kiloille ja kylmäkäynnistyksille ymmärrettävä lukema.
Koodeja en ole omastani tutkinut, koska ei ole merkkivalo ilmoitellut olemassaolostaan käynnistysten jälkeen. Kylmänä heti starttauksen jälkeen liikkeelle lähdettäessä meinaa tukehtua, jos reilummin painaa kaasua, parin minuutin ajon jälkeen alkaa jo tasoittua, joten tuosta tuskin jää jälkeä vikamuistiin??? Ilmansuodatin sekä tulpat ovat seuraavana vaihtolistalla ennen pohjoisen reissua, tuskin niistä haittakaan on...
Check engine muttei vikakoodeja
Re: Check engine muttei vikakoodeja
Ennenkin joku rupeaa sitä "kaksykkösen" kansipahvia tohon vikaan tarjoamaan, niin...Sprident kirjoitti:Oma kakspilikkuykkönen ja automaatti haukkaa normityömatka-ajossa (16 km/suunta) vasten ruuhkaa vajaan 12 litraa, noille kiloille ja kylmäkäynnistyksille ymmärrettävä lukema.
Koodeja en ole omastani tutkinut, koska ei ole merkkivalo ilmoitellut olemassaolostaan käynnistysten jälkeen. Kylmänä heti starttauksen jälkeen liikkeelle lähdettäessä meinaa tukehtua, jos reilummin painaa kaasua, parin minuutin ajon jälkeen alkaa jo tasoittua, joten tuosta tuskin jää jälkeä vikamuistiin??? Ilmansuodatin sekä tulpat ovat seuraavana vaihtolistalla ennen pohjoisen reissua, tuskin niistä haittakaan on...
Jotain tommosta röpötysoiretta tais joskus olla, muistaakseni hävisi samalla kun lambda vaihdettiin tai sitten se oli lämpöanturin vaihdon jälkeen.
Molemmat voi mitata! Haulla löytyy ohjeet ja mitattavat suureet.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 73
- Liittynyt: Ke Kesä 17, 2009 21:17
Re: Check engine muttei vikakoodeja
Nyt on parit tankkaukset jo takana, kulutus näköjään nousi noin litralla mutta veikkaan enemmän noita pakkasia tuon nousun syyksi kuin uutta lambdaa.
Nyt vaivaa tuo kylmäkäynnistys ja oikeastaan käynnistys yleensä. Auto ei lähde todellakaan mitenkään hyvin käyntiin. Kyselinkin jo asiasta toisessa ketjussa mutta en oikeastaan saanut asiaan vastausta.
Autossa kävi viime talvena lämmöt aika korkealla flektin hajoamisen vuoksi, voisikohan kansipahvi olla kärähtänyt? Voikohan tuon jotenkin helpohkosti todeta? Puristuspaineet mittaamalla?
Mielestäni auto ei tee painetta jäähdytysjärjestelmään tavallista enempää. Auto tosin savuttaa todella paljon.
Nyt vaivaa tuo kylmäkäynnistys ja oikeastaan käynnistys yleensä. Auto ei lähde todellakaan mitenkään hyvin käyntiin. Kyselinkin jo asiasta toisessa ketjussa mutta en oikeastaan saanut asiaan vastausta.
Autossa kävi viime talvena lämmöt aika korkealla flektin hajoamisen vuoksi, voisikohan kansipahvi olla kärähtänyt? Voikohan tuon jotenkin helpohkosti todeta? Puristuspaineet mittaamalla?
Mielestäni auto ei tee painetta jäähdytysjärjestelmään tavallista enempää. Auto tosin savuttaa todella paljon.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2078
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Check engine muttei vikakoodeja
hukkaako jäähdytinnestettä jos ei niin tuskin on kansi pahvissa vikaa.
oletko katsonut onko lämpötilaanturi varmasti kunnossa?
oletko katsonut onko lämpötilaanturi varmasti kunnossa?
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: Check engine muttei vikakoodeja
Jos kone on väljä ja savuttaa, niin ei lähde niin helposti käymään. Varsinkaan kylmällä.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 73
- Liittynyt: Ke Kesä 17, 2009 21:17
Re: Check engine muttei vikakoodeja
Lämpötila-anturi on vaihdettu alle kuukausi sitten. Jäähdytysnestettä kuluu hieman mutta se johtuu vuotavasta lämmönkierron venttiilistä
Tuskin se kone harvaksi on päässyt? Viime talvena auto lähti vielä kohtuu hyvin käyntiin. Ja harva kone taitaa lähteä paremmin kylmänä käyntiin kuin kuumana.
Kai tuosta voisi puristuspaineet mitata, sehän nyt jotain jo kertoisi.
Onko nuo suuttimet kuinka kuluvia bensa autoissa? Itsellä ei ole suuttimista kokemusta kuin dieselien kanssa. Suuttimethan voisivat aiheuttaa normaalia suuremman kulutuksen ja huonon käynnistyvyyden.

Tuskin se kone harvaksi on päässyt? Viime talvena auto lähti vielä kohtuu hyvin käyntiin. Ja harva kone taitaa lähteä paremmin kylmänä käyntiin kuin kuumana.
Kai tuosta voisi puristuspaineet mitata, sehän nyt jotain jo kertoisi.
Onko nuo suuttimet kuinka kuluvia bensa autoissa? Itsellä ei ole suuttimista kokemusta kuin dieselien kanssa. Suuttimethan voisivat aiheuttaa normaalia suuremman kulutuksen ja huonon käynnistyvyyden.