99-ssa ketju rallattaa, nyt kaasariongelmia

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
dimebak
"Hölösuu"

Re: 99-ssa ketju rallattaa, nyt kaasariongelmia

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Itse veikkaisin liian korkeaa seosta imu päällä. Eli, käytäs vielä seoksen säädössä ja CO-arvo 2.5-3. Sen jälkeen imun säätö ao. ohjeilla.

Noilla luulis kylmäkäynnistyksen parantuvan. Ainakin oma 99 tuntuu toimivan paremmin korjaamon käsikirjan arvoilla. Mulla on tosin se PerTronixin sytkä mikä on taas kärkihässäkkään verrattuna parantanut moottorin käyntiä kaikin puolin. Tällä hetkellä oma 99 on käsikirjan esiasetuksissa eli niissä arvoissa millä se esim. neulan vaihdon jälkeen lähtee käyntiin, ja pirun hyvin se käykin, kun imun saa laittaa pois jahka lämppärin neula on noussut joitain millejä vasta :D
SAAB 99, korjaamon käsikirja, moottori 2 kirjoitti:Tarkasta nopean joutokäynnin kierrosluku seuraavasti moottorin ollessa täysin lämmennyt (virranjaottimen alipaineletku tukittuna):

a. Aseta läpimitaltaan 8mm tulkki (esim. pora) nokkalevyn kolon ja rikastimen pesän rajoitintapin väliin.

b. Tarkasta, että nopean joutokäynnin kierrosluku n. 1100 r/min saavutetaan. Säädä tarvittaessa läppävivun vastinruuvista.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
mart96
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja mart96 »

noniin-lopulta asia ratkaistu :D
Mä olin kaasaria kasatessa laittanut sen rikastinlevyn, missä on niitä kalibroituja reikiä, 180 astetta väärinpäin. Vika korjattu ja toimii taas. Ihme,että se toimii niinkin hyvin toisinpäin. No tekemällä oppiii.
dimebak
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja dimebak »

mart96 kirjoitti:noniin-lopulta asia ratkaistu :D
Mä olin kaasaria kasatessa laittanut sen rikastinlevyn, missä on niitä kalibroituja reikiä, 180 astetta väärinpäin. Vika korjattu ja toimii taas. Ihme,että se toimii niinkin hyvin toisinpäin. No tekemällä oppiii.
Saiko sen väärinpäin paikoilleen? No, eipä tainnut olla DFMEA tehty tuolle :lol:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin