OG 900 turbo

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: og 900

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

hyvästä kannattaa maksaa hyvä hinta, mutta pahoin ruostuneesta vain varosa auton hinta.

noita hyvä peltisiä tuntuu löytyvän enään harvakseltaan.

itsekin omistan vain yhden 900 saabin jota ei ole ikinä tarvinnut hitsailla tai paikkailla.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
makeh
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Su Loka 03, 2010 19:44
Paikkakunta: kirkkonummi

Re: og 900

Viesti Kirjoittaja makeh »

antti.hakamaa kirjoitti:hyvästä kannattaa maksaa hyvä hinta, mutta pahoin ruostuneesta vain varosa auton hinta.

noita hyvä peltisiä tuntuu löytyvän enään harvakseltaan.

itsekin omistan vain yhden 900 saabin jota ei ole ikinä tarvinnut hitsailla tai paikkailla.
En tiedä mikä kyseisessä mallissa kiinnostaa niin kovasti ,mutta jotain siinä on...???Jotain pitää ainakin talliin saada, mitä voi laitella kun siltä tuntuu viihtyy tallissakin ainakin paremmin kun siellä on jotain mitä laitella.Kesällä ajelen kyllä 1800 gold wingillä paljon
En ole menettänyt järkeäni, tiedän tasan tarkkaan minne sen jätin.
makeh
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Su Loka 03, 2010 19:44
Paikkakunta: kirkkonummi

Re: og 900

Viesti Kirjoittaja makeh »

Aivan vain kiinnostuksen vuoksi,kuinka moni ajelee clubissa tuolla Og 900 turbo saabilla..???
En ole menettänyt järkeäni, tiedän tasan tarkkaan minne sen jätin.
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2955
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: og 900

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Minä
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: OG 900 turbo

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

minä myös..

aikas moni muukin joka ei lue tätä foorumia.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
makeh
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Su Loka 03, 2010 19:44
Paikkakunta: kirkkonummi

Re: OG 900 turbo

Viesti Kirjoittaja makeh »

antti.hakamaa kirjoitti:minä myös..

aikas moni muukin joka ei lue tätä foorumia.

Ng myyty ja nyt ruotsin puolelle hakemaan og 900:sta saas nähdä miten äijän käy tässä kaupassa mennä nyt ja ostaa vanhempi saab tilalle :lol:
täytyy taloon tuoda vähän nostalgiaa kun muut ajo pelit onkin lähes uusia

Onko og 900:sessa jotain mitä kannattaa tarkastella lähemmin..???Og on muuten hienossa kunnossa päälle päin mitä sain kuvia siitä,jopa kaikki alkuperäiset roiskeläpät on vielä paikoillaan-91 250 tkm menty vasta..???? :roll:
Viimeksi muokannut makeh, La Joulu 04, 2010 19:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
En ole menettänyt järkeäni, tiedän tasan tarkkaan minne sen jätin.
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2955
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: OG 900 turbo

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Ehdottomasti ruostetilanne on tärkein tarkistaa. Vetarintunnelit, takakontin etuseinät, tunkinpaikat, ovet jne..
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
makeh
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Su Loka 03, 2010 19:44
Paikkakunta: kirkkonummi

Re: OG 900 turbo

Viesti Kirjoittaja makeh »

99 GL kirjoitti:Ehdottomasti ruostetilanne on tärkein tarkistaa. Vetarintunnelit, takakontin etuseinät, tunkinpaikat, ovet jne..
Kiitos poijaat kaikista neuvoista ja otan edelleen niitä vastaan "kunhan linnan juhlat on käyty" niin hyppään laivaan ,kyllä se tästä vielä vaikken tunnekkaan juuri ketään teistä vielä mutta eiköhän sekin asia vielä korjaanu ajan myötä vielä...!!!! kerkiän saabinkin laitella huippu kuntoon
En ole menettänyt järkeäni, tiedän tasan tarkkaan minne sen jätin.
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: OG 900 turbo

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

ruoste se on mitä kannattaa syynätä, niin kuin jo 99 gl mainitsi. se on pahin vika mitä voi näissä, muuten niin rautaisissa auto vanhuksissa olla.

kaikki muu onkin sitten melko helposti vaihdettavissa ehjään osaan.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Sebardi
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ma Elo 31, 2009 12:00
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: OG 900 turbo

Viesti Kirjoittaja Sebardi »

makeh kirjoitti:
antti.hakamaa kirjoitti:minä myös..

minä myös
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
makeh
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Su Loka 03, 2010 19:44
Paikkakunta: kirkkonummi

Re: OG 900 turbo

Viesti Kirjoittaja makeh »

Sebardi kirjoitti:
makeh kirjoitti:
antti.hakamaa kirjoitti:minä myös..

minä myös
Löytyyhän niitä Og 900 turbo äijiä vaikka vähän epäilin et on yhtä vähän kuin noita hyvä kuntoisia og turboja myynnissä nitä on todella sitten harvassa olen selanut päivä tolkulla kyseisiä autoja yks mikä kiinnosti kovasti 3d oli ohjauksessa jotain vikaa ja bensa mittari ei toiminut ei oikein uskalla lähteä hakemaan autoa kun on pitkästi yli tuhannen km ajettava takasin ja jos ei ohjaus toimi kunnolla vai tarkoitiko et on jäykkä ohjaus venskaa kun puhui huommenna tulee joku kaveri sitä tutkimaan kuulema..(Vaihto ehto B otettava käyttöön)
Viimeksi muokannut makeh, Su Joulu 05, 2010 09:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
En ole menettänyt järkeäni, tiedän tasan tarkkaan minne sen jätin.
Naxu
"Hölösuu"
Viestit: 1393
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 01:28
Paikkakunta: Sahalahti

Re: OG 900 turbo

Viesti Kirjoittaja Naxu »

Niin minäkin.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
makeh
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Su Loka 03, 2010 19:44
Paikkakunta: kirkkonummi

Re: OG 900 turbo

Viesti Kirjoittaja makeh »

Onko og 900 -91 pultti jako on kai 4*108 ET luku on pimenossa..?
En ole menettänyt järkeäni, tiedän tasan tarkkaan minne sen jätin.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: OG 900 turbo

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

On, ET 39 5,5" leveällä vanteella.
makeh
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Su Loka 03, 2010 19:44
Paikkakunta: kirkkonummi

Re: OG 900 turbo

Viesti Kirjoittaja makeh »

Minuteman kirjoitti:On, ET 39 5,5" leveällä vanteella.

Eli 4*108 ET 39 tuo tuuma koko saa visiin olla vaikka esim. 7.5" kun menen tulevalle viikolla stockholmaan hakemaan og 900:sen niin ajattelin katsoa samalla kesä vanteita kun siellä ne ovat paljon halvempia
En ole menettänyt järkeäni, tiedän tasan tarkkaan minne sen jätin.
Vastaa Viestiin