Siis miten päin sivussa. Jos katsotaan autoa takaa päin, niin onko toisella puolella rengas syvemmällä lokarissa ja toisella puolella ulompana. Vai onko akseli pois kohdaltaan pituus suunnassa, eli vanteen keskiö ei ikään kuin ole pyöränkaaren korkeimman kohdan alla. Jos ymmärrätte mitä tarkoitanRattivaihde kirjoitti:Olettaisin (ilman mitään tietoa) että liittyy suurempien renkaiden saamiseen alle, ja että alunperin se akseli on sen verran sivussa keskeltä ettei joku suurempi koko aivan mahdu.mooritz kirjoitti:Alkoi asia kiinnostamaan. Voisiko joku selittää miksi ihmeessä niitä täytyy siirtää? Mistä tietää ettei se ole keskellä? Miten se saadan kotikonstein muka keskelle? Onko tämä tyyppivika? Saabien huonoa työlaatua? Nimittäin en ole kuullut minkään muun automerkin harrastajan koskaan puhuvan tällaisista operaatioista? Minusta kun tuntuu ,että tuo ruoste ongelma sillä seudulla on enemmänkin se ongelma jos ja kun akseli ei olisi mahdollisesti oikealla paikalllaan.
Taka-akseliston siirto
-
Olli Kinaret
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: Taka-akseliston siirto
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24820
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Taka-akseliston siirto
juuri noin rengas ei ole keskellä pyöräkoteloa .
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Taka-akseliston siirto
Eikö tällaisen työn tekeminen vaadi jo muutoskatsastusta ja luokkahitsaria todistuksineen, tehdystä hitsaustyöstä. Aika ratkaisevia muutostöitä noin turvallisuutta ajatellen. 
-
Olli Kinaret
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: Taka-akseliston siirto
Selvä. Tämä oli uutta tietoa. Vaikuttaakohan tuo mitenkään ajettavuuteen?
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Re: Taka-akseliston siirto
One problem with the 99 is the understeer; this can, to some extent, be corrected by increasing grip at the front wheels and reducing grip at the rear.
Tässä esim. yksi syy mikä auttaa tuohon takapään pitoon.
Varsinkin jos muutetaan samalla camperia negatiiviseksi. Tottakai alustan geometria vaikuttaa ajettavuuteen?
Tässä esim. yksi syy mikä auttaa tuohon takapään pitoon.
Varsinkin jos muutetaan samalla camperia negatiiviseksi. Tottakai alustan geometria vaikuttaa ajettavuuteen?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: Taka-akseliston siirto
No ei se muutoskatsastusta vaadi ja hitsari pitää olla oikea hitsari eikä kylmänä mikillä räkijä. Mikilläki saa varmana tarpeeksi lujan sauman oikea hitsari kun uskaltaa käyttää riittävästi isoa virtaa.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147