900 i ruiskun putket
Kyllä se kiinni menee normaalisti jos korjaa tuolla metodilla mitä aiemmin selostin. Se mutteri on juuri sitä säätöä varten siinä, eli jos ei ole jotenkin muutenkin rikki koko vehje niin toimii kyllä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Ruiskun putket
Nyt on saatu ehjät putket paikoilleen. Kiitokset vaan Rajaniemen Reijolle nopeasta ja edullisesta toimituksesta. Ainakin sen oppi, ettei niitä putkia voi korvata millään kumi-eikä muoviletkulla, sen verran kova ravistus oli ajettaessa, että meinasi munuaiset irrota. Ja jotta auton sai kulkemaan edes jotenkuten oli painettava kaasua että sai 3-pytylle edes jonkinlaista bensanvirtausta. Eli bensaa kului arviolta n. 20 l/100 km.
Sen lisäilmaluistin kanssa alkaa seuraava vääntö eli pitäisi saada läppää enemmän auki kylmänä, saas näkee.
Sitten homma jatkuu kytkimen tsekkauksella; eli onko asetelma/levy loppu vai vuotaako pääsylinteri/onko jousi poikki, joten projektia riittää
Sen lisäilmaluistin kanssa alkaa seuraava vääntö eli pitäisi saada läppää enemmän auki kylmänä, saas näkee.
Sitten homma jatkuu kytkimen tsekkauksella; eli onko asetelma/levy loppu vai vuotaako pääsylinteri/onko jousi poikki, joten projektia riittää
Lisäilmaluistin lisäksi voi käynnistymisvaikeuksia ilman kaasun polkemista aiheuttaa jumittava ilmamäärämittarin lautanen, lautanen senverran sivussa, että takertelee kartion reunoihin. Etenkin jos on äskettäin säädetty seosta... ja hieman turhan voimakkaasti käytetty työkaluja.. saattaa olla ilmamäärämittarin lautasen säätö keskelle tarpeellista.
Tapahtuu näin: Lautasen keskellä olevaa pulttia(10mm pultitikanta) löysätään hieman ja keskitetään lautanen joko silmämääräisesti tai vaikkapa kolmen rakotulkin/ohuehkon raitalangan avulla.
Noita teräspunoskuorisia letkuja löytyy sitten myös vanhemmista GTI-golffeista myöskin, itsellä juuri niiden letkuja kasa odottamassa paikalleenlaittoa.
Tapahtuu näin: Lautasen keskellä olevaa pulttia(10mm pultitikanta) löysätään hieman ja keskitetään lautanen joko silmämääräisesti tai vaikkapa kolmen rakotulkin/ohuehkon raitalangan avulla.
Noita teräspunoskuorisia letkuja löytyy sitten myös vanhemmista GTI-golffeista myöskin, itsellä juuri niiden letkuja kasa odottamassa paikalleenlaittoa.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Lisäilmaluisti ym.
Olen itsekin jo aiemmin tässä keskustelussa miettinyt metalliputkien vaihtamista muovisten tilalle. Mutta jos uusien VW-letkujen hinta on lähelläkään Saabin hintoja, ei kannata vanhaan autoon niitä laittaa, maksaa samanverran kuin maksoin autosta.
Se ilmamäärämittarin lautanen on myös tsekkauslistalla, en vaan ole kerinnyt tämän ruiskuhässäkän ohella tarkistaa.
Tänä aamuna tyhjäkäyntikierrokset nousi vasta muutaman kilometrin ajon jälkeen koneen vähän lämmettyä eli viittaisi luistin läpän olevan liikaa kiinni.
Se ilmamäärämittarin lautanen on myös tsekkauslistalla, en vaan ole kerinnyt tämän ruiskuhässäkän ohella tarkistaa.
Tänä aamuna tyhjäkäyntikierrokset nousi vasta muutaman kilometrin ajon jälkeen koneen vähän lämmettyä eli viittaisi luistin läpän olevan liikaa kiinni.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 09:35
- Paikkakunta: Kemi
Ruiskun muoviputket
Itse laitoin katkenneen putken tilalle hydrauliikka-liikkeestä teollisuuteen tarkoitettua korkeapainerasvavoitelu-muoviputkea. Kestää 200 bar. Käytin vanhat päät, jotka lämmitin kosaanilla kunnes putki pehmeni ja meni päälle. Äkkiä vedellä jäähdytin ettei muovi sula. On kestänyt 7000 km ilman mitään vuotoja tai oireita.
t. Aki
t. Aki
Nojasimpa sitten 900 t8 sta yhden ruiskuputken poikki toinen vasta tänä vuonna prkl (viimeksi nojas kaveri, luulis jotain oppivan). Viimeksi sain putken Akilta, jolle kiitokset siitä.
Nyt sitten aattelin laittaa kaikki kerralla uusiksi, hydrauliliikkeestä 200bar muoviputkea metrikaupalla talliin ja vanhat liittimet uuteen putkeen. Nätisti onnistu, no problem, mutta mutta... Auto käyntiin. Muutamalla yrityksellä lähti käymään. Pikkasen huonosti kävi ja täristi, varmaan ilmaa putkissa... no suuttimen päästä auki ja kuplat pois -> ei hirveesti vaikutusta. No kone mukavasti lämmin ja pikku koeajolle. Nykii niin helvetisti, eikä ahda kunnolla. Ulkoista vuotoa ei havaittavissa missään.
Onko jollai kokemuksia, mikä putki toimis varmasti, vai onko alkuperäinen putki ainoa vaihtoehto?
Nyt sitten aattelin laittaa kaikki kerralla uusiksi, hydrauliliikkeestä 200bar muoviputkea metrikaupalla talliin ja vanhat liittimet uuteen putkeen. Nätisti onnistu, no problem, mutta mutta... Auto käyntiin. Muutamalla yrityksellä lähti käymään. Pikkasen huonosti kävi ja täristi, varmaan ilmaa putkissa... no suuttimen päästä auki ja kuplat pois -> ei hirveesti vaikutusta. No kone mukavasti lämmin ja pikku koeajolle. Nykii niin helvetisti, eikä ahda kunnolla. Ulkoista vuotoa ei havaittavissa missään.
Onko jollai kokemuksia, mikä putki toimis varmasti, vai onko alkuperäinen putki ainoa vaihtoehto?
ruisku putket
olisit tehny ne sinisestä paksusta pneumatiikka putkesta.mittaa entiset ja osta paikallisesta hydrauliikka firmasta.ei maksa ku muutaman euron.toimii varmasti ja on hienon siniset
Mitat pitää olla just oikeat, että pelaa. Tästä on joskus ollut juttuakin. Seinämävahvuus pitää olla tarpeeksi paksu, jotta bensiini ei käy värähtelemään.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=603
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=603
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
putket
en oo asiasta varma mutta hydro marketista kannattaa kysyä
tekevät ruiskuputkia mitta tilauksena (ainakin scaniaan)jos vaan pyytää ja vie mallin mukana eikä maksa maltaita
tekevät ruiskuputkia mitta tilauksena (ainakin scaniaan)jos vaan pyytää ja vie mallin mukana eikä maksa maltaita
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131