'92 OG900 2.1 nuupahti

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
tUrpoEinari
"Viggen"
Viestit: 626
Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
Paikkakunta: Ulvila

Re: '92 OG900 2.1 nuupahti

Viesti Kirjoittaja tUrpoEinari »

Sprident kirjoitti:Tilannekatsaus: Kakspilikkuykkönen jatkaa satunnaista sammuiluaan aivan kuten menneiden viikkojen aikana ennenkin. Aamuisin kylmällä tai viileällä kelillä pääsee työmatkat useimmiten normaalisti ilman sammumisia, mutta paluumatka iltapäivällä saattaa vaatia pahimmillaan kuusi äkillistä moottorin sammumista reilun 15 km matkalla. Laitos joko käynnistyy heti tai vähän ajan kuluttua, tai sitten tuntien päästä, satunnaisotannalla tietenkin.
Omassa 2,1:ssä viaksi osoittautui kampiakselin asentotunnistin ( hall-anturi)
Uusin sen muiden osien kokeilujen jälkeen, ja ei ole sammunut ajossa enää. (abt. 700km)
Pumppu, ezk-yksikkö, puola, sytytyspääteaste ovat omia, ei vaihdettu. Tulpat ja pyörijä uudet, hall-anturi uusi.
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Sprident
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: La Syys 11, 2010 08:32
Paikkakunta: 90130

Re: '92 OG900 2.1 nuupahti

Viesti Kirjoittaja Sprident »

Anturi saapui viimein merten takaa ja nyt edessä olisi vaihto-operaatio. Olisiko kellään pääkaupunkiseudulla valmiina tehtynä avainta kampiakselin pultin avaukseen sekä työkalua vauhtipyörän lukitukseen? Tai onko tietoa korjaamosta, joilta moinen operaatio onnistuu kohtuukustannuksin?
Sprident
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: La Syys 11, 2010 08:32
Paikkakunta: 90130

Re: '92 OG900 2.1 nuupahti

Viesti Kirjoittaja Sprident »

Ongelman aiheuttanut kampiakselin asentotunnistin on nyt vaihdettu ja auto toimii kuin 96 tkm ajetun auton pitääkin, samalla vaihtuivat kuivahtaneet tiivisteet ölypumpulle ja kampiakselin päähän. Torek-Auto Espoosta hoiti homman mallikkaasti ja kokemuksella, kiitokset sinne samoin kuin kaikille, joilta tuli hyviä vinkkejä ja ohjeita kevättalven aikana.

Uskomattoman stressaava vaiva tuollainen, kun tietää auton sammuvan, mutta ei yhtään pysty ennakoimaan sitä hetkeä. Uudelleenkäynnistymistä odotellessa ei kylmäsprayn suihkuttelu anturia kohti juuri auta...
A-L
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: To Kesä 25, 2009 17:51
Paikkakunta: Mikkeli

Re: '92 OG900 2.1 nuupahti

Viesti Kirjoittaja A-L »

Jahas, otsikon auto teki saman tempun uudelleen, mutta kaava oli vähän toisenlainen. Radiosta oli katkeillut virta edellisenä päivänä, tänään nuupahti tienposkeen ilman ennakkovaroitusta. En muistanut kysyä oliko ce-valo syttynyt, ainakaan se ei starttausta yrittäessä jäänyt palamaan. Valot ja alkuvirta tulee, startattaessa ei inahdakaan, latausvalo ei pala. Laturin herätejohtoa koitin herkistellä paremmin paikoilleen, ei vaikutusta, toisin kuin viime kerralla. Onkohan piuha antanut lopullisesti periksi vai voisiko syyllisenä olla tuo tuore akku? Kyseessä on Motonetin mönzingerhönzönzinger-harakiri.
Perkuleen tähdet asentoineen, huomiseen olisi saanut tomaatti vielä kestää muuttokuormareissuja!
Saabittomuus ei saabismia hävitä.
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: '92 OG900 2.1 nuupahti

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Onko latausvalon polttimo ehjä. Voi testata maadoittamalla laturille tulevan johdon. Rikkinäisen polttimon läpi ei mene herätysvirtaa laturille.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: '92 OG900 2.1 nuupahti

Viesti Kirjoittaja jus »

Ja jos polttimo on rikki eikä heti ole aikaa alkaa kaiutinaukon kautta sitä vaihtaa, latauksen voi saata toimimaan ajokerraksi hipaisemalla startin jälkeen laturin plus-navan ja herätejohtoliittimen välillä irtojohtoihin kytketyllä kahden watin hehkulampulla.

Tai ei se kärähdä 5W lampusta eikä ihan heti pelkästä suorasta johdostakaan.
A-L
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: To Kesä 25, 2009 17:51
Paikkakunta: Mikkeli

Re: '92 OG900 2.1 nuupahti

Viesti Kirjoittaja A-L »

Polttimo oli kuulemma palanut tähän asti ihan normaalisti(siis latausvalo syttynyt startin yhteydessä ja sammunut sitä myötä kun pirssi hurahtanut käymään), paha sanoa tarkemmin kun en ole itse toiminut auton kuskina enää toviin. Kuulostaa vähän epätodennäköiseltä, mutta sietäneehän tuotakin kokeilla.
Saabittomuus ei saabismia hävitä.
A-L
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: To Kesä 25, 2009 17:51
Paikkakunta: Mikkeli

Re: '92 OG900 2.1 nuupahti

Viesti Kirjoittaja A-L »

Nyt näyttäs siltä, että laturi sippas. Apuvirralla auto lähti hyvin käymään, mutta apuvirran poistamisen myötä ei jaksa pysyä käynnissä, laturin valo välkähteli, mutta sen pyörimistä en kerennyt varmistamaan. Kaiken lisäksi pirssi jäi nyt tarpeettomaksi, joten en upota siihen enää latiakaan. Saa hakea pois halvalla, muita vikoja ei ole kuin tämä.
Saabittomuus ei saabismia hävitä.
Vastaa Viestiin