OG900 + Lesjöforsin madallus. Olisko kuvia jollakin?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1825
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: OG900 + Lesjöforsin madallus. Olisko kuvia jollakin?

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Hyvä muistaa, että OG900 Konetilojen painoissakin eroja.
Esim:
OG900 i8 vs. OG900 T16, eli taitanee tuon jälkimmäisen "sisuskalut" painaa enemmän :wink:
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Avatar
Mikko_H
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:58
Paikkakunta: Äänekoski

Re: OG900 + Lesjöforsin madallus. Olisko kuvia jollakin?

Viesti Kirjoittaja Mikko_H »

Anterom kirjoitti:Tästä satkusta olis kiva nähdä kuvaa et miten alhaalla on jos jouset tuollaiset?
Kuten sanoin, ei se edes näytä madalletulta. Kuvaa ei ole tullut otettua, mutta tuo Nikke_M:n exä https://picasaweb.google.com/niklas.meh ... 6652772066 näyttää matalammalta kun mun.

Mun autossa on kallistuksen vakaaja(t)
Petri R
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 23:21
Paikkakunta: Kokkola

Re: OG900 + Lesjöforsin madallus. Olisko kuvia jollakin?

Viesti Kirjoittaja Petri R »

Aina vaan tiedot tarkentuu.

Jos varman päälle ottaisi askel kerrallaan, varmaan kannattaisi ensinnä asentaa vain etujouset sellaisenaan paikalleen ja katsoa tilanne.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Anterom
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 17:54
Paikkakunta: Etelä-savo

Re: OG900 + Lesjöforsin madallus. Olisko kuvia jollakin?

Viesti Kirjoittaja Anterom »

Tuollai se pitää olla kaaren ja lokarin väli.. (etupyörä)

Kuva
jupu
Matalapaineturbo
Viestit: 157
Liittynyt: La Loka 04, 2003 15:37
Paikkakunta: Rauma

Re: OG900 + Lesjöforsin madallus. Olisko kuvia jollakin?

Viesti Kirjoittaja jupu »

Jos iskarit auki etupäästä, ei todellakaan tarvitse jousen puristimia. Jos iskarit kiinni niin nippa nappa meneekö "lievällä" väkivalla paikoilleen.
EI Saabia...tällä erää.
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Re: OG900 + Lesjöforsin madallus. Olisko kuvia jollakin?

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Anterom kirjoitti:Tuollai se pitää olla kaaren ja lokarin väli.. (etupyörä)

Kuva
Liian matala, kun alkaa kumi jo mennä lokarin sisälle :roll:
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Anterom
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 17:54
Paikkakunta: Etelä-savo

Re: OG900 + Lesjöforsin madallus. Olisko kuvia jollakin?

Viesti Kirjoittaja Anterom »

Piteehän se auton ny matala olla et on hyvä ajaa.. :lol: Noo mut makuasioita nää.. :D
Henri S
"Hölösuu"
Viestit: 1062
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: OG900 + Lesjöforsin madallus. Olisko kuvia jollakin?

Viesti Kirjoittaja Henri S »

Ei ehkä paras mahollinen kuva mutta mielestäni näkyy että melko hyvin on balansissa, silmällä arvioiden renkaan ja pyöränaukon kaaren etäisyys on sama edessä ja takana. Karvalakkikaasarin konehuoneesa 16v tekniikka ja alustassa Lesjöt, Sachs Advantaget ja uudet puslat (kaikki). Takana ei ole ylimääräisiä kumeja jousten välissä.
http://kuvablogi.com/nayta/487031/
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Petri R
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 23:21
Paikkakunta: Kokkola

Re: OG900 + Lesjöforsin madallus. Olisko kuvia jollakin?

Viesti Kirjoittaja Petri R »

Henri S kirjoitti:Ei ehkä paras mahollinen kuva mutta mielestäni näkyy että melko hyvin on balansissa, silmällä arvioiden renkaan ja pyöränaukon kaaren etäisyys on sama edessä ja takana. Karvalakkikaasarin konehuoneesa 16v tekniikka ja alustassa Lesjöt, Sachs Advantaget ja uudet puslat (kaikki). Takana ei ole ylimääräisiä kumeja jousten välissä.
http://kuvablogi.com/nayta/487031/
Totta, aika hyvältä näyttää. :)
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Petri R
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 23:21
Paikkakunta: Kokkola

Re: OG900 + Lesjöforsin madallus. Olisko kuvia jollakin?

Viesti Kirjoittaja Petri R »

Anterom kirjoitti:Tuollai se pitää olla kaaren ja lokarin väli.. (etupyörä)

Kuva
Tämä sopii myös minun makuun ulkonäöllisesti.

Omassa V70:ssä on keula tällä tapaa ja perä on 2 cm ylempänä eli pieni pyörän ja kaaren väli näkyy silmämääräisesti. Kestää laitta kyytiin tavaraa ja väkeä ja silti perä ei roiku.

Mutta toimii siinä myös teknisesti ja katasatajakaan ei valita, kun on KW:n säädettävä alusta.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
bcd
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ti Elo 23, 2011 22:26
Paikkakunta: Vantaa

Re: OG900 + Lesjöforsin madallus. Olisko kuvia jollakin?

Viesti Kirjoittaja bcd »

Mistä noita lesjöforsin sarjoja saa ostettuu?
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: OG900 + Lesjöforsin madallus. Olisko kuvia jollakin?

Viesti Kirjoittaja haffu »

Kilen-merkillä taitaa olla pitkälti samat tuotteet, joita saa ainakin speedpartsilta (PCS). http://shop.speedparts.se/sv/prod/900-7 ... l0900.html Motonet kun näyttää madallusjousille pyöreää nollaa varastosaldoksi.
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5263
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: OG900 + Lesjöforsin madallus. Olisko kuvia jollakin?

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Tuli silloin aikoinaan laitettua sasch+lesjö+vakaajat+ilmapussit-yhdistelmä
Kuva

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1170
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: OG900 + Lesjöforsin madallus. Olisko kuvia jollakin?

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Onko tuossa vihreässä satkussa jotkut lyhyemmät iskarit?
Selvästi matalampi kuin normi madallusjousilla, joilla jo rajoilla pysyykö jousi paikoillaan ulosjoustossa . Muutenhan matala keula on ihan siistinnäköinen , mutta voiko sillä ajaa normaalisti?
Lesjöjen kanssa en omassa tarvinnut edes jousipuristimia , meni helposti ilmankin paikalleen. Silti ei keula ole vielä läheskään tuota .
900S(T5.5) M1991(KR)
Jamo94
"Tuplakaasari"
Viestit: 72
Liittynyt: Ti Syys 23, 2014 19:12

Re: OG900 + Lesjöforsin madallus. Olisko kuvia jollakin?

Viesti Kirjoittaja Jamo94 »

Vieläkö kuvia tallessa? Ei enää linkit toimi...
Vastaa Viestiin