Tulppien kasteleminen

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
timpe92
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: La Heinä 02, 2011 14:16
Paikkakunta: Pohojanmaa Hpj

Re: Tulppien kasteleminen

Viesti Kirjoittaja timpe92 »

Olen nyt koittanut vikakoodeja saada Sabasta ulos, mutta ei tunnu meikäläiseltä onnistuvan. Tässä siis ohjeen joiden mukaan ne pitäisi saada otettua:

1. Connect yellow/white wire from 3-pin connector to ground
Use a wire with switch
NOTE:
Read the whole description through before switching ignition ON
2.Switch ignition to DRIVE position, CHECK ENGINE light goes ON
3.Set switch to ”ON” position, CE light goes OFF
4.Watch CE light carefully, after about two seconds comes short blink, that
means first fault code will be activated.
Set switch ”OFF” right after the flash
5.Now the first Fault code is active and it will be shown by short CE light blinks

Kelta/valkoisen piuhan yhdistin maihin takapenkin alla olevan oranssin liittimen jälkeisestä lenkistä. Sitten tuo vaihe 2, kun kääntää virrat DRIVE asentoon niin CE valo syttyy, mutta sammuu vähän ajan kuluttua itsestään. En ole siis päässyt tuota kakkos vaihetta pidemmälle koska CE valo kerkeää aina sammua.
limonaati2 kirjoitti:Otitko mahdollisesti ylävesiletkun pois? Jos letkun laittaa väärinpäin painaa se virranjakajan kannen pyörijään ja kansi rupeaa "vuotamaan" virtaa. Kokeile uutta pyörijää + kantta älä laita konepeltiä kiinni, jos toimii niin vaihdat vain letkun oikein päin.
Ylävesiletku ei ota virranjakajaan kiinni, mutta turbolta tuleva ahtoputki painoi kyllä jakajan päätyyn. Jos virranjakaja pääsee "vuotamaan" virtaa niin rikkooko se silloin jotain? Ei vaikuttanut kuitenkaan koneen käynnistymiseen vaikka käänsin ahtoputkea. Nyt kuitenkin kun aamulla koitin käyntiin niin Saappi lähti käyntiin iloisesti, kuin ei mitään vikoja olisi ikinä ollutkaan. Ainoa vain että se ruskea pyöreä palikka piti aika kovaa ja nopeaa naputusta, mikä siinä syyläriä vasten, johon tulee putket ainakin turbolta ja imuputkesta ja joku kolmaskin. Mikäs se se palikka on? Siinä kun aikansa oli sitten Saba ollut käynnissä niin annoin vähän kierroksia, jolloin poksautti ahtoputken irti kun oli ilmeisesti jäänyt kiristämättä. Silloin Saappi tietysti sammui, mutta ei ole enää lähtenyt käyntiin. Aivan samanlainen taas kuin aikaisemminkin.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24624
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Tulppien kasteleminen

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

sytytytysvirrat tulee olla kytkettynä koko ajan .. sillä erilliskatkasijalla "ohjataan" valoa


ruskea möykky on magnventtiili joka pärisee kyllä jos on esim paskat tulpanjohdot..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8262
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: Tulppien kasteleminen

Viesti Kirjoittaja dimebak »

nalleolut kirjoitti:sytytytysvirrat tulee olla kytkettynä koko ajan .. sillä erilliskatkasijalla "ohjataan" valoa


ruskea möykky on magnventtiili joka pärisee kyllä jos on esim paskat tulpanjohdot..
Paskainen mankkuvenakin naputtaa, ex-käyttiksessä otin yhden mankun letkuista irti ja puhalsin puhdistusspraylla sen puhtaaksi. Mulla sen sai räpättämään ottamalla sitä liitintä irti ja sitten sitä sprayta sisään.

Toistin tuon putsauksen niin kauan, että liittimen kytkemisen jälkeen mankusta kuului vain yksi napsaus.

Niin joo, tuon voi jättää pois päältäkin jolloin kone ahtaa vain peruspaineen verran. Eikä tuolla osalla ole mitään tekemistä moottorin käynnistyvyyden kanssa.

Minkälainen ääni kuuluu bensapumpusta, kun käännät virrat päälle?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin