Check Engine- koodien luku

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
make206
"Viggen"
Viestit: 624
Liittynyt: Ti Kesä 17, 2003 12:23
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja make206 »

Ja nyt sitten joku pellepeloton kun rupeaisi kokoamaan saabisteille omia CE-koodinpurkulaitteita niin saisi kädettömimmätkin (kuten allekirjoittanut) tutkittua ilman merkkihuoltoa että mikä mättää.
Nyky keinoilla kun se jää tuohon Check Engine- "Hmm, the engine is still there"-päivittelyyn.
#1430
rampe_58
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Su Loka 03, 2004 18:23
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja rampe_58 »

Vikamuistin tyhjentämisen jälkeen tämä "ch" valo tuli nyt tällä erää valmiiksi. Käytyäni illemmalla uudestaan oikein kovalla koeajolla tulin todenneeksi, että valo pysyy pimeänä ja muutkin oudot käyntihäiriöt hävisivät, nykiminen kiihdytettäessä väheni ja tyhjäkäynti rauhoittui. Mitään osia en vaihtanut. Olen entistä vakuuttuneempi siitä, että boxi oli jollain lailla jumissa ja nyt se taas toimii, niin kuin pitääkin. Tämä pätee nyt siis vain tähän kyseiseen 900i 16v kattiin, varustettuna tällä LH 2.4 jetronicilla. Päästömittauksessa käyn, jos valo pimeänä pysyy. Tämä tästä, kiitos vielä kerran!
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Löytyykö Jyväskylän seudulta CE-lukulaitetta?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

make206 kirjoitti: Nyky keinoilla kun se jää tuohon Check Engine- "Hmm, the engine is still there"-päivittelyyn.
:)

Heh, mutta eihän tuo "laite" ole kuin pelkkä johto, jossa vaan on kytkin.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Niin, "laitteessa" on katkaisija, viiden ampeerin sulake, puristin. Kyllä tuohon saa aikaa ja rahaa menemään jos ei kamat löydy nurkista. Aika on muutenkin aina kortilla joten jos valmista löytyy niin parempi. Pitänee varmaan hankkia kolvi vanhan venäläisen tilalle ja tehdä "laite" :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
rampe_58
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Su Loka 03, 2004 18:23
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja rampe_58 »

Niinpä! Eihän se "laite" sen kummempi ollutkaan, kuin 2 napainen johto varustettuna kytkimellä, kynä, paperi ja vikakoodiluettelo. Varsinainen "juju" piilee siinä, että näin saadaan kohtuullisen helposti varsin käyttökelpoista tietoa ruiskun toiminnasta. Omasta kokemuksestani voin sanoa. että pääsin vian jäljille tämän flasch coden avulla. Ei ongelmia yli 1000 km:n jälkeen. Käväiskää vaikka uteliaisuuttanne pjv:n linkissä http://www.swedishwrench.com/flashcode.htm sieltä minäkin löysin avun.

Hyvää ja turvallista talviajoa SAABILLA.
Terv. rampe!
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Aurodatan kirjasta poimittu

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Vikakoodien purku

Toiminta periaate: vilkkukoodit Check Engine valolla. Aloittaa aina 1-3:lla. Jokaisen vikakoodin alussa ja lopussa näytetään pitkää vilahdusta.
Kytke yhdysjohdin kytkimellä kolminapaiseen testauspistokkeen napaan 1 kelt/valk johdin ja maadoituksen väliin.
Kytke kauko-ohjauskytkin päälle. Sytytysvirta päälle. Kytke kauko-ohjauskytkin päälle. C-E valo vilkahtaa lyhyesti. Kytke kauko-ohjauskytkin pois. C-E näyttää ekan vikakoodin. Kytke kauko-ohjauskytkin päälle. C-E valo vilkahtaa lyhyesti. Kytke kauko-ohjauskytkin pois. C-E näyttää tokan vikakoodin. Kytke kauko-ohjauskytkin päälle. C-E valo vilkahtaa lyhyesti. Kytke kauko-ohjauskytkin pois. C-E näyttää kolmannen vikakoodin. Pitkä vilahdus osoittaa tallentuneiden vikakoodien loppumisen.
Jos on tarpeen saada testaustoiminto uudelleen alkuun kytkemällä kauko-ohjaus päälle ja kahden lyhyen vilahduksen jälkeen pois päältä, jolloin vika 1 tule näkyviin.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Tuo kauko-ohjauskytkin on siis se "testilaitteen" katkaisija.

Eilen illalla tuli otettua akun kaapeli irti ja hinkattua pari maadoituskohtaa puhtaaksi ja rapsuteltua ilmamassamittarin liitinten puoliskoita. "Check engine"-valo lähti vähäks aikaa, mutta palasi uudestaan. Autossa hiljaa ollut hälytin alkoi ilmeisesti toimimaan. Ainakin punainen ledi alkoi vilkahtelemaan ja auto vilkutteli vilkkuja nappulaa painaessa. Pitänee haalia kasaa nuo "testilaitteen" osat ja lähteä huurruttamaan pähkinöitä pihalle.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Miten sen muistin saa tyhjäksi....kun ei tunnu onnistuvan autodatan ohjeiden mukaan millään...koodit kyllä löysin....

Olisko kellään suomeksi noita vikakoodeja...????
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Kiitos ohjeista. Vikakoodi on luettu ja analysoitu. Koodi oli
12241 injector faulty, this code comes up a lot but is normally false(ignore)

Ohjeiden mukainen nollaus ei tosiaankaan onnistunut, mutta valo sammui itsestään testauksen jälkeisellä koeajolla.

Osat "erikoislaitteeseen" Keski-Suomen elektroniiikasta maksoivat reilut 8e.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Sama koodi mullakin..ja pari muutakin..Pitää kai laittaa eukon autoonkin samanlainen " lukija "...
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Jaa? Pitäisköhän mun käydä siellä sun eukon luona kun olet niin kaukana pohjoisessa? :wink:

Kuva

Aika Hi-Tecciä!!!

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24616
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

nostetaanpas ylös että saa esittää tyhmän kysymyksen......

eli kun check engine vilkkuu niin tuleeko siitä näkyviin numeroita vai välähdystenkö määräkö määrää mikä vika on kyseessä???

esim vika 12111 niin tuleeko siinä 12111 välähdystä vai 111 vai miten tuota luetaan???
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Välähdysten määrä kertoo numeron. Eli juuri niinkuin arvelit, 1 välähdys = 1, 2 välähdystä = 2 jne.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Mulla on samanlainen lukija ABS-jarrujen boxissa....Mallia jumpperi
Vastaa Viestiin