Check Engine- koodien luku
Vikamuistin tyhjentämisen jälkeen tämä "ch" valo tuli nyt tällä erää valmiiksi. Käytyäni illemmalla uudestaan oikein kovalla koeajolla tulin todenneeksi, että valo pysyy pimeänä ja muutkin oudot käyntihäiriöt hävisivät, nykiminen kiihdytettäessä väheni ja tyhjäkäynti rauhoittui. Mitään osia en vaihtanut. Olen entistä vakuuttuneempi siitä, että boxi oli jollain lailla jumissa ja nyt se taas toimii, niin kuin pitääkin. Tämä pätee nyt siis vain tähän kyseiseen 900i 16v kattiin, varustettuna tällä LH 2.4 jetronicilla. Päästömittauksessa käyn, jos valo pimeänä pysyy. Tämä tästä, kiitos vielä kerran!
Niin, "laitteessa" on katkaisija, viiden ampeerin sulake, puristin. Kyllä tuohon saa aikaa ja rahaa menemään jos ei kamat löydy nurkista. Aika on muutenkin aina kortilla joten jos valmista löytyy niin parempi. Pitänee varmaan hankkia kolvi vanhan venäläisen tilalle ja tehdä "laite" 

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Niinpä! Eihän se "laite" sen kummempi ollutkaan, kuin 2 napainen johto varustettuna kytkimellä, kynä, paperi ja vikakoodiluettelo. Varsinainen "juju" piilee siinä, että näin saadaan kohtuullisen helposti varsin käyttökelpoista tietoa ruiskun toiminnasta. Omasta kokemuksestani voin sanoa. että pääsin vian jäljille tämän flasch coden avulla. Ei ongelmia yli 1000 km:n jälkeen. Käväiskää vaikka uteliaisuuttanne pjv:n linkissä http://www.swedishwrench.com/flashcode.htm sieltä minäkin löysin avun.
Hyvää ja turvallista talviajoa SAABILLA.
Terv. rampe!
Hyvää ja turvallista talviajoa SAABILLA.
Terv. rampe!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Aurodatan kirjasta poimittu
Vikakoodien purku
Toiminta periaate: vilkkukoodit Check Engine valolla. Aloittaa aina 1-3:lla. Jokaisen vikakoodin alussa ja lopussa näytetään pitkää vilahdusta.
Kytke yhdysjohdin kytkimellä kolminapaiseen testauspistokkeen napaan 1 kelt/valk johdin ja maadoituksen väliin.
Kytke kauko-ohjauskytkin päälle. Sytytysvirta päälle. Kytke kauko-ohjauskytkin päälle. C-E valo vilkahtaa lyhyesti. Kytke kauko-ohjauskytkin pois. C-E näyttää ekan vikakoodin. Kytke kauko-ohjauskytkin päälle. C-E valo vilkahtaa lyhyesti. Kytke kauko-ohjauskytkin pois. C-E näyttää tokan vikakoodin. Kytke kauko-ohjauskytkin päälle. C-E valo vilkahtaa lyhyesti. Kytke kauko-ohjauskytkin pois. C-E näyttää kolmannen vikakoodin. Pitkä vilahdus osoittaa tallentuneiden vikakoodien loppumisen.
Jos on tarpeen saada testaustoiminto uudelleen alkuun kytkemällä kauko-ohjaus päälle ja kahden lyhyen vilahduksen jälkeen pois päältä, jolloin vika 1 tule näkyviin.
Toiminta periaate: vilkkukoodit Check Engine valolla. Aloittaa aina 1-3:lla. Jokaisen vikakoodin alussa ja lopussa näytetään pitkää vilahdusta.
Kytke yhdysjohdin kytkimellä kolminapaiseen testauspistokkeen napaan 1 kelt/valk johdin ja maadoituksen väliin.
Kytke kauko-ohjauskytkin päälle. Sytytysvirta päälle. Kytke kauko-ohjauskytkin päälle. C-E valo vilkahtaa lyhyesti. Kytke kauko-ohjauskytkin pois. C-E näyttää ekan vikakoodin. Kytke kauko-ohjauskytkin päälle. C-E valo vilkahtaa lyhyesti. Kytke kauko-ohjauskytkin pois. C-E näyttää tokan vikakoodin. Kytke kauko-ohjauskytkin päälle. C-E valo vilkahtaa lyhyesti. Kytke kauko-ohjauskytkin pois. C-E näyttää kolmannen vikakoodin. Pitkä vilahdus osoittaa tallentuneiden vikakoodien loppumisen.
Jos on tarpeen saada testaustoiminto uudelleen alkuun kytkemällä kauko-ohjaus päälle ja kahden lyhyen vilahduksen jälkeen pois päältä, jolloin vika 1 tule näkyviin.
Tuo kauko-ohjauskytkin on siis se "testilaitteen" katkaisija.
Eilen illalla tuli otettua akun kaapeli irti ja hinkattua pari maadoituskohtaa puhtaaksi ja rapsuteltua ilmamassamittarin liitinten puoliskoita. "Check engine"-valo lähti vähäks aikaa, mutta palasi uudestaan. Autossa hiljaa ollut hälytin alkoi ilmeisesti toimimaan. Ainakin punainen ledi alkoi vilkahtelemaan ja auto vilkutteli vilkkuja nappulaa painaessa. Pitänee haalia kasaa nuo "testilaitteen" osat ja lähteä huurruttamaan pähkinöitä pihalle.
Eilen illalla tuli otettua akun kaapeli irti ja hinkattua pari maadoituskohtaa puhtaaksi ja rapsuteltua ilmamassamittarin liitinten puoliskoita. "Check engine"-valo lähti vähäks aikaa, mutta palasi uudestaan. Autossa hiljaa ollut hälytin alkoi ilmeisesti toimimaan. Ainakin punainen ledi alkoi vilkahtelemaan ja auto vilkutteli vilkkuja nappulaa painaessa. Pitänee haalia kasaa nuo "testilaitteen" osat ja lähteä huurruttamaan pähkinöitä pihalle.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Kiitos ohjeista. Vikakoodi on luettu ja analysoitu. Koodi oli
12241 injector faulty, this code comes up a lot but is normally false(ignore)
Ohjeiden mukainen nollaus ei tosiaankaan onnistunut, mutta valo sammui itsestään testauksen jälkeisellä koeajolla.
Osat "erikoislaitteeseen" Keski-Suomen elektroniiikasta maksoivat reilut 8e.
12241 injector faulty, this code comes up a lot but is normally false(ignore)
Ohjeiden mukainen nollaus ei tosiaankaan onnistunut, mutta valo sammui itsestään testauksen jälkeisellä koeajolla.
Osat "erikoislaitteeseen" Keski-Suomen elektroniiikasta maksoivat reilut 8e.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24616
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
nostetaanpas ylös että saa esittää tyhmän kysymyksen......
eli kun check engine vilkkuu niin tuleeko siitä näkyviin numeroita vai välähdystenkö määräkö määrää mikä vika on kyseessä???
esim vika 12111 niin tuleeko siinä 12111 välähdystä vai 111 vai miten tuota luetaan???
eli kun check engine vilkkuu niin tuleeko siitä näkyviin numeroita vai välähdystenkö määräkö määrää mikä vika on kyseessä???
esim vika 12111 niin tuleeko siinä 12111 välähdystä vai 111 vai miten tuota luetaan???
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä