Kysymys bensasuodattimen vaihdosta. 900s -90.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Kysymys bensasuodattimen vaihdosta. 900s -90.

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Saab-man kirjoitti:Voi se suodatin mennä totaali tukkoon kerrastakin vaikka harvinaista varmaan onkin. Mulle kävi noin aikoinaan satkun kanssa. En osannut epäillä suodatinta kun huoltokuitin mukaan edellisestä vaihdosta oli ajettu 45000 km. Auto toimi normaalisti kunnes eräänä päivänä ei vaan lähtenyt käyntiin. Vaihdoin pumpun yms. kunnes viimein älysin ruuvata suodattimen irti. Irroittaessa suodatinta paine oli molemmilla puolilla suodatinta. Ensimmäistä banjoa avatessa osasi varoa, mutta toisen kohdalla tuli yllätys kun sieltäkin ruiskusi bensaa. Uusi suodatin paikoilleen ja auto lähti tulille. Vi***tihan se työ ja säätäminen mitä tuli tehtyä, mutta ensi kerralla on sitten viisaampi tämänkin suhteen.
Jäätyä kyllä voi suodatin myös kovilla pakkasilla jos vettä joukossa, sulaa niin saattaa taas jotenkin toimia mutta kannattaa vaihtaa ettei mene vettä (jos suodatin rikkoontunut) linjaan tai suuttimille asti.

Avon Audissa hajonnut neljä suutinta kuudesta veden takia (halkesivat viime talvena pakkasella) ja kun 360e suutin kpl niin säästi varmaan ajaa lähes tyhjällä tankilla seitsemän vuotta. Oli lopulta vettä tankissa, linjassa, suodattimessa ja suuttimissa. Tuuri ettei enempää mennyt.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 865
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Re: Kysymys bensasuodattimen vaihdosta. 900s -90.

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

Mulla tuo meni syksyllä, eli ei ollut pakkasia. Tiedä sitten miten hajosi, mutta uudella filsulla auto starttasi nätisti ja bensapuolen ongelmat loppui siltä erää siihen. Monta iltaa meni värkätessä kun olin olevinaan varma, että vika on pumpussa tai sähköissä.
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Vastaa Viestiin