Outoa että oma kokemukseni ohjauspaineen vaikutuksesta on päinvastainen tomssin kanssa. 99:ssä oli liian korkea ohjauspaine ja se teki tota tokalla käynnistymistä. Asensin linjaan mittarin ja löin tappia säätimestä sisäänpäin. Näin paine laskee ja tuo oire jäi pois. Samalla seokset rikastui muutenkin. Perusseos piti säätää uudestaan. Varjopuolena tuon jälkeen kone alkoi nypyttämään taajamanopeuksissa jota pidetään yhtenä k-jetin tyyppivikana. Ite luulen että se on matalan ohjauspaineen oire...
Edit. Joskus oli oirena kolmella käynnistymistä. Siihen auttoi sylinterikannen vaihto.
Satku kastelee tulpat!
Re: Satku kastelee tulpat!
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Satku kastelee tulpat!
jos oli liian korkeet niin voi tehä tuotanki mutta silloin ei kastele ainakaan tulppia . Lämpimänä ei pitäis vaikuttaa säätö paineisiin ollenkaan koska bi-metallijousi pitäis irrota kokonaan jousilautasesta eli paine on kuumana sama vaikka "käyrää" säätäkin... tuo on tuommoista kellosepän hommaa se säätäminen
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Re: Satku kastelee tulpat!
Omien kokemusten perusteella startissa kaatuvat tulpat johtuu lämpöaikakytkimen temppuilusta. Jos kone ei jysähdä käyntiin heti, ei pidä päästää avaimesta irti, vaan startata pitkään jotta ryypyn aikaraja ylittyy ja ryyppysuutin menee kiinni. Jos tuossa vaiheessa tekee lyhyitä startteja monta, lämpöaikakytkin ryyppyttää konetta aina uudestaan ja uudestaan. Kone ui bensassa ja tulpat kastuu. Yksi konsti tuon huonon käynnistyksen tilanteessa on painaa kaasu pohjaan ja päästää irti kun kone käynnistyy.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Satku kastelee tulpat!
Jos teen noin niin on edessä tulppien vaihto ja heti. Kone käynnistyy kovillakin pakkasilla/vähän lauhemmallakin säällä samalla tapaa. Eli ensimmäisellä käynnistys yrityksellä käy noin 3-4sek ja toisella hieman pidempään tai jää käymään. Kolmannella yrityksellä viimeistään jää käymään kunhan EI hipaisekkaan jalalla kaasupedaalia tai se on moro ja heti. Muutaman minuutin kun antaa käydä joutokäyntiä niin voi jo lähteä menemään.Mertmi kirjoitti:Omien kokemusten perusteella startissa kaatuvat tulpat johtuu lämpöaikakytkimen temppuilusta. Jos kone ei jysähdä käyntiin heti, ei pidä päästää avaimesta irti, vaan startata pitkään jotta ryypyn aikaraja ylittyy ja ryyppysuutin menee kiinni. Jos tuossa vaiheessa tekee lyhyitä startteja monta, lämpöaikakytkin ryyppyttää konetta aina uudestaan ja uudestaan. Kone ui bensassa ja tulpat kastuu. Yksi konsti tuon huonon käynnistyksen tilanteessa on painaa kaasu pohjaan ja päästää irti kun kone käynnistyy.
Täytyy seuraavaksi kokeilla etsiä toinen lämpöaikakytkin ja katsoa mitä muuttui tai muuttuiko.
#jäsen 4060#
OG 900 Tbo automaatti Vm1984
OG 900i Automaatti Vm1985 & 1988
99 Vm 1970 2kpl (projekti + varaosa auto)
OG 900 Tbo automaatti Vm1984
OG 900i Automaatti Vm1985 & 1988
99 Vm 1970 2kpl (projekti + varaosa auto)
Re: Satku kastelee tulpat!
Nyt auton lämmöt alkoi seilaamaan ja huomasin samalla että paisuntasäiliössä kuplii (ei jatkuva kuplanoro vaan pikemminki kupla silloin ja toinen parin sekunnin päästä)hiukan , jos autosta olis pahvi menossa niin selittääkös se nuo oireet käynnistyksessä? Vai termariko meni taas?
#jäsen 4060#
OG 900 Tbo automaatti Vm1984
OG 900i Automaatti Vm1985 & 1988
99 Vm 1970 2kpl (projekti + varaosa auto)
OG 900 Tbo automaatti Vm1984
OG 900i Automaatti Vm1985 & 1988
99 Vm 1970 2kpl (projekti + varaosa auto)
Re: Satku kastelee tulpat!
Jousi väsyy iästä. Ite ostin uuden PCS;n kautta ja maksoi alle 80 €. Speedpartsilta löytyy ja aito ja alkuperäinen Bosch. En oo vaihtanu vielä.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147