900 käyttöautoksi

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: 900 käyttöautoksi

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

vmt kirjoitti:
Viskisieppo kirjoitti:Itellä tuo allekirjotuksen mukanen kaasarisatku käyttöautona, ja jos vain malttaa vähänkään nätimmin ajella niin mennään noin 7,2 litran kulutuksella sataselle.
Täh 8O Miten nättiä ajoa tuo oikein vaatii? Itse ajelin eilen pidemmän reissun maantieajoa, vauhti koko ajan melko lailla kaheksassakympissä enkä tainnut edes ohittaakaan kertaakaan ja en minä kyllä alle kaheksan litran päässy millään.
Kaikkihan vaikuttaa kaikkeen..millaiset renkaat,oikeat ilmanpaineet,polttoainejärjestelmä kunnossa,kaasari säädöissään,täydellisen ihanteellinen ajotyyli ja keli..Kyllähän noilla jo 0,5l/100km saadaan aikaan..vai?
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Viskisieppo
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 23:09

Re: 900 käyttöautoksi

Viesti Kirjoittaja Viskisieppo »

vmt kirjoitti:
Viskisieppo kirjoitti:Itellä tuo allekirjotuksen mukanen kaasarisatku käyttöautona, ja jos vain malttaa vähänkään nätimmin ajella niin mennään noin 7,2 litran kulutuksella sataselle.
Täh 8O Miten nättiä ajoa tuo oikein vaatii? Itse ajelin eilen pidemmän reissun maantieajoa, vauhti koko ajan melko lailla kaheksassakympissä enkä tainnut edes ohittaakaan kertaakaan ja en minä kyllä alle kaheksan litran päässy millään.
Minä vain kuskinpukilla ja koetan ajella niitten taloudellisen ajon "sääntöjen" mukaan.
Ei tuo sen kummempaa ole vielä tarttenu että voipii saabbaalla pihistellä. Ja tosiaan sitten jos ajelee normaalisti eli meinaa liikkuakin johonkin niin syöpii tottakai enemmän. Vuosi sitten tammikuussa, viikko sen jälkeen kun tuos satkun ostin, käytiin vaimon kanssa 1062km lenkki sillä ajamassa. tuolloin laskin kuittien mukaan kulutuksen 6,9 litraa per satanen. Kävi kumminkin ilmi, että ilmanputsari oli täysin tukossa ja kaasarin säädöt todella laihalla. Mutta kyllä :saab: kulkee vähälläkin :lol:
Käyttömobiilina 900c vm. -89.
vmt
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: La Joulu 31, 2011 01:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 900 käyttöautoksi

Viesti Kirjoittaja vmt »

jannevillepetteri kirjoitti:
Kaikkihan vaikuttaa kaikkeen..millaiset renkaat,oikeat ilmanpaineet,polttoainejärjestelmä kunnossa,kaasari säädöissään,täydellisen ihanteellinen ajotyyli ja keli..Kyllähän noilla jo 0,5l/100km saadaan aikaan..vai?
Totta kai vaikuttaa juu. Ihmeellisen suuria heittoja nuo ulkoiset tekijät vaan saa aikaan, polttoainejärjestelmä ja kaasarin säädöt luulis olevan ne ratkaisevat tekijät ja just siksi vähän hämmentääkin toi 7,2 litraa sadalla kun olin justiin pari päivää aikasemmin käyttänyt autoa ammattimiehen luona juurikin noiden juttujen merkeissä.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ruiskusaapas
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Su Loka 02, 2011 20:28
Paikkakunta: Pori

Re: 900 käyttöautoksi

Viesti Kirjoittaja Ruiskusaapas »

Olen minäkin päässyt 8-venttiilisellä ruiskusatkulla maantiellä (ulkoilma about 3c) sinne 7l/100 tietämille, jollei jopa vähän alle.
#5512

Saab 9-5 Aero Wagon MY00
Saab 99, Årets bil 1972
Vastaa Viestiin