Matala vai korkeapaineturbo?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: Matala vai korkeapaineturbo?

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

keisari kirjoitti:oikaistaan nyt hiukan asioita että apc ei liity mitenkään polttoaineen kulutukseen, se ohjaa ainoastaan ahtoja niitä laskemalla jos havaitsee nakutusta ja kierroksien myötä myös laskee niitä...

Olen kyllä eri mieltä, kulutuksen suhteen... Jos ajan 98 oktaanisella omasssa Aerossani vm-88 niin kulutus laskee 0,5 l verrattuna 95 ja jopa enemmän pitkällä ajolla...

t.keisari
minkä verran on kulutus kun apc on pois pelistä?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: Matala vai korkeapaineturbo?

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

Juha96 kirjoitti:Kyllä APC:n nimenomainen tarkoitus on pienentää kulutusta parantamalla hyötysuhdetta. Muistaakseni APC mahdollisti korkeamman puristussuhteen ja isomman sytytysennakon verrattuna edeltävään versioon, jossa ne piti olla varmuuden vuoksi epätaloudelliset ettei nakutusta syntyisi.
tuo on ihan totta että välillisesti apc on mahdollistanut korkeampien puristuksien käytön mutta itse apc ei liitä mitenkään pa-järjestelmään, vaan on täysin erillinen systeemi.
esim 900s on täysin sama peli kuin T16 mutta vain ilman cooleria ja apc:tä. cooleri parantaa hyötysuhdetta, apc ei...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Vastaa Viestiin