missä vika 99gl vm84 kaasari VIKA LÖYDETTY
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24620
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: missä vika 99gl vm84 kaasari
eli sytkä puolella vika.
tuleeko puolalle virta?
tuleeko puolalle virta?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Aero"
- Viestit: 313
- Liittynyt: Ti Kesä 26, 2012 21:07
- Paikkakunta: oulainen
- Viesti:
Re: missä vika 99gl vm84 kaasari
pittää kattua
#5577= Samppa Koutonen Oulainen
-Ei riemulla rajaa kun Saabilla ajaa
-99 Turbo -81, 900 Aero-90, 9-5 "Red Devil", og900 avo 4d ja 10kpl muita saabeja
- Suabbi Productions
-Ei riemulla rajaa kun Saabilla ajaa
-99 Turbo -81, 900 Aero-90, 9-5 "Red Devil", og900 avo 4d ja 10kpl muita saabeja
- Suabbi Productions
-
- "Aero"
- Viestit: 313
- Liittynyt: Ti Kesä 26, 2012 21:07
- Paikkakunta: oulainen
- Viesti:
Re: missä vika 99gl vm84 kaasari
katoin tuli virta puolalle
#5577= Samppa Koutonen Oulainen
-Ei riemulla rajaa kun Saabilla ajaa
-99 Turbo -81, 900 Aero-90, 9-5 "Red Devil", og900 avo 4d ja 10kpl muita saabeja
- Suabbi Productions
-Ei riemulla rajaa kun Saabilla ajaa
-99 Turbo -81, 900 Aero-90, 9-5 "Red Devil", og900 avo 4d ja 10kpl muita saabeja
- Suabbi Productions
Re: missä vika 99gl vm84 kaasari
Tuleeko virta puolalle myös käynnistyksen aikana?
-
- "Aero"
- Viestit: 313
- Liittynyt: Ti Kesä 26, 2012 21:07
- Paikkakunta: oulainen
- Viesti:
Re: missä vika 99gl vm84 kaasari
tulee
#5577= Samppa Koutonen Oulainen
-Ei riemulla rajaa kun Saabilla ajaa
-99 Turbo -81, 900 Aero-90, 9-5 "Red Devil", og900 avo 4d ja 10kpl muita saabeja
- Suabbi Productions
-Ei riemulla rajaa kun Saabilla ajaa
-99 Turbo -81, 900 Aero-90, 9-5 "Red Devil", og900 avo 4d ja 10kpl muita saabeja
- Suabbi Productions
Re: missä vika 99gl vm84 kaasari
Huohottimen letku irronnut venttiilikopasta?
edit:luinpa huonosti, siis jos ei tule kipinää, niin oma veikkaukseni on pyörijän vastus... pitäs olla noin 1kilo-ohmi siitä keskeltä kärkeen.
edit:luinpa huonosti, siis jos ei tule kipinää, niin oma veikkaukseni on pyörijän vastus... pitäs olla noin 1kilo-ohmi siitä keskeltä kärkeen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Aero"
- Viestit: 313
- Liittynyt: Ti Kesä 26, 2012 21:07
- Paikkakunta: oulainen
- Viesti:
Re: missä vika 99gl vm84 kaasari
kumpikin on tarkistettu.Mertmi kirjoitti:Huohottimen letku irronnut venttiilikopasta?
edit:luinpa huonosti, siis jos ei tule kipinää, niin oma veikkaukseni on pyörijän vastus... pitäs olla noin 1kilo-ohmi siitä keskeltä kärkeen.
#5577= Samppa Koutonen Oulainen
-Ei riemulla rajaa kun Saabilla ajaa
-99 Turbo -81, 900 Aero-90, 9-5 "Red Devil", og900 avo 4d ja 10kpl muita saabeja
- Suabbi Productions
-Ei riemulla rajaa kun Saabilla ajaa
-99 Turbo -81, 900 Aero-90, 9-5 "Red Devil", og900 avo 4d ja 10kpl muita saabeja
- Suabbi Productions
Re: missä vika 99gl vm84 kaasari
Irtotulppa tallin hyllyltä (no okei, voi ottaa koneestakin), tulpanhattu siihen kii, maadotus moottoriin ja testistartti kertoo, yrittääkö edes kipinöidä. Jos yrittää, jahdataan heikkoa suoritusta, jos taas ei, jahdataan täysin puuttuvaa kipinää. Näillä voi olla merkittävä ero, esim. virtaa rajoittava heikko liitos voi mahdollistaa heikon suorituksen kun virta ei pääse läpi, vaikka kuormatta mitattaessa jännite näyttää hyviä lukemia.
Tässä vaiheessa starttitestejä lie muuten tulpat jo ehtineet kastua kunnolla. Jossain vaiheessa ns. yleinen tieto kertoi, etteivät ainakaan kaikki NGK:n tulpat kestäneet tuota eivätkä toimineet kunnolla kuivuttuaankaan. Eli sitten kun sytkäpuoli on käyty muuten läpi ja saadaan vahvaa kipinää, heitä vielä uudet kynttilät tarjolle.
Tässä vaiheessa starttitestejä lie muuten tulpat jo ehtineet kastua kunnolla. Jossain vaiheessa ns. yleinen tieto kertoi, etteivät ainakaan kaikki NGK:n tulpat kestäneet tuota eivätkä toimineet kunnolla kuivuttuaankaan. Eli sitten kun sytkäpuoli on käyty muuten läpi ja saadaan vahvaa kipinää, heitä vielä uudet kynttilät tarjolle.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Aero"
- Viestit: 313
- Liittynyt: Ti Kesä 26, 2012 21:07
- Paikkakunta: oulainen
- Viesti:
Re: missä vika 99gl vm84 kaasari
sain kyllä käyntiin mutta sitten sammutin ja ei enään lähtenyt käyntiin
#5577= Samppa Koutonen Oulainen
-Ei riemulla rajaa kun Saabilla ajaa
-99 Turbo -81, 900 Aero-90, 9-5 "Red Devil", og900 avo 4d ja 10kpl muita saabeja
- Suabbi Productions
-Ei riemulla rajaa kun Saabilla ajaa
-99 Turbo -81, 900 Aero-90, 9-5 "Red Devil", og900 avo 4d ja 10kpl muita saabeja
- Suabbi Productions
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24620
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: missä vika 99gl vm84 kaasari
kerran kävi silleen et varaosaputka möi mulle 8mm akseliin sopivan saarnaajan.. noh eihän se 6mm akselilla paljoa kipinää antanu kauhee kalkatus..
onko sytytyspuolelle omaa sulaketta..pohtii .. ei kai.
on kyl ihme jos ei edes hörähdä.
onko sytytyspuolelle omaa sulaketta..pohtii .. ei kai.
on kyl ihme jos ei edes hörähdä.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: missä vika 99gl vm84 kaasari
Ei sytytykselle ole omaa sulaketta. Virtalukonpohja voi tehdä sellaisen häiriön että sytytys virta katkeaa startti asennossa. Silloin saa sahata vaikka maailman tappiin asti ja ei vaan lähde käyntiin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: missä vika 99gl vm84 kaasari
s.koutonen kirjoitti:sain kyllä käyntiin mutta sitten sammutin ja ei enään lähtenyt käyntiin
niin nyt vai silloin alussa?
jos nyt sait käyntiin miten sait kipinän siihen? aika vajavaista kerrontaa täällä. kokonaiskuvaa ei saa hahmotettua että voisi paikallistaa vian
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: missä vika 99gl vm84 kaasari
Polttoainepumpun käyttöakseli poikki?
Venakoppa pois ja tarkistus?
Venakoppa pois ja tarkistus?
-
- "Aero"
- Viestit: 313
- Liittynyt: Ti Kesä 26, 2012 21:07
- Paikkakunta: oulainen
- Viesti:
Re: missä vika 99gl vm84 kaasari
nyt on kunnossa kasteli tulpat koska startattiin niin paljon.
Ja ei toiminut muuta kuin moottori oli kylmä.
Sitten isoveli tuli ja rupes tarkistaan kaikki piuhat ja huomasi että ryyppy oli jumittanut päälle ja sen takia lämmin kone ei käynyt.
veljellä oli käynyt sama omassa 99:sissä.
Ja ei toiminut muuta kuin moottori oli kylmä.
Sitten isoveli tuli ja rupes tarkistaan kaikki piuhat ja huomasi että ryyppy oli jumittanut päälle ja sen takia lämmin kone ei käynyt.
veljellä oli käynyt sama omassa 99:sissä.
#5577= Samppa Koutonen Oulainen
-Ei riemulla rajaa kun Saabilla ajaa
-99 Turbo -81, 900 Aero-90, 9-5 "Red Devil", og900 avo 4d ja 10kpl muita saabeja
- Suabbi Productions
-Ei riemulla rajaa kun Saabilla ajaa
-99 Turbo -81, 900 Aero-90, 9-5 "Red Devil", og900 avo 4d ja 10kpl muita saabeja
- Suabbi Productions