missä vika 99gl vm84 kaasari VIKA LÖYDETTY

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24620
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: missä vika 99gl vm84 kaasari

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

eli sytkä puolella vika.

tuleeko puolalle virta?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
s.koutonen
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2012 21:07
Paikkakunta: oulainen
Viesti:

Re: missä vika 99gl vm84 kaasari

Viesti Kirjoittaja s.koutonen »

pittää kattua
#5577= Samppa Koutonen Oulainen
-Ei riemulla rajaa kun Saabilla ajaa
-99 Turbo -81, 900 Aero-90, 9-5 "Red Devil", og900 avo 4d ja 10kpl muita saabeja
- Suabbi Productions
s.koutonen
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2012 21:07
Paikkakunta: oulainen
Viesti:

Re: missä vika 99gl vm84 kaasari

Viesti Kirjoittaja s.koutonen »

katoin tuli virta puolalle
#5577= Samppa Koutonen Oulainen
-Ei riemulla rajaa kun Saabilla ajaa
-99 Turbo -81, 900 Aero-90, 9-5 "Red Devil", og900 avo 4d ja 10kpl muita saabeja
- Suabbi Productions
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: missä vika 99gl vm84 kaasari

Viesti Kirjoittaja jus »

Tuleeko virta puolalle myös käynnistyksen aikana?
s.koutonen
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2012 21:07
Paikkakunta: oulainen
Viesti:

Re: missä vika 99gl vm84 kaasari

Viesti Kirjoittaja s.koutonen »

tulee
#5577= Samppa Koutonen Oulainen
-Ei riemulla rajaa kun Saabilla ajaa
-99 Turbo -81, 900 Aero-90, 9-5 "Red Devil", og900 avo 4d ja 10kpl muita saabeja
- Suabbi Productions
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: missä vika 99gl vm84 kaasari

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Huohottimen letku irronnut venttiilikopasta?

edit:luinpa huonosti, siis jos ei tule kipinää, niin oma veikkaukseni on pyörijän vastus... pitäs olla noin 1kilo-ohmi siitä keskeltä kärkeen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
s.koutonen
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2012 21:07
Paikkakunta: oulainen
Viesti:

Re: missä vika 99gl vm84 kaasari

Viesti Kirjoittaja s.koutonen »

Mertmi kirjoitti:Huohottimen letku irronnut venttiilikopasta?

edit:luinpa huonosti, siis jos ei tule kipinää, niin oma veikkaukseni on pyörijän vastus... pitäs olla noin 1kilo-ohmi siitä keskeltä kärkeen.
kumpikin on tarkistettu.
#5577= Samppa Koutonen Oulainen
-Ei riemulla rajaa kun Saabilla ajaa
-99 Turbo -81, 900 Aero-90, 9-5 "Red Devil", og900 avo 4d ja 10kpl muita saabeja
- Suabbi Productions
aero
-
Viestit: 9121
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: missä vika 99gl vm84 kaasari

Viesti Kirjoittaja aero »

Irtotulppa tallin hyllyltä (no okei, voi ottaa koneestakin), tulpanhattu siihen kii, maadotus moottoriin ja testistartti kertoo, yrittääkö edes kipinöidä. Jos yrittää, jahdataan heikkoa suoritusta, jos taas ei, jahdataan täysin puuttuvaa kipinää. Näillä voi olla merkittävä ero, esim. virtaa rajoittava heikko liitos voi mahdollistaa heikon suorituksen kun virta ei pääse läpi, vaikka kuormatta mitattaessa jännite näyttää hyviä lukemia.

Tässä vaiheessa starttitestejä lie muuten tulpat jo ehtineet kastua kunnolla. Jossain vaiheessa ns. yleinen tieto kertoi, etteivät ainakaan kaikki NGK:n tulpat kestäneet tuota eivätkä toimineet kunnolla kuivuttuaankaan. Eli sitten kun sytkäpuoli on käyty muuten läpi ja saadaan vahvaa kipinää, heitä vielä uudet kynttilät tarjolle.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
s.koutonen
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2012 21:07
Paikkakunta: oulainen
Viesti:

Re: missä vika 99gl vm84 kaasari

Viesti Kirjoittaja s.koutonen »

sain kyllä käyntiin mutta sitten sammutin ja ei enään lähtenyt käyntiin
#5577= Samppa Koutonen Oulainen
-Ei riemulla rajaa kun Saabilla ajaa
-99 Turbo -81, 900 Aero-90, 9-5 "Red Devil", og900 avo 4d ja 10kpl muita saabeja
- Suabbi Productions
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24620
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: missä vika 99gl vm84 kaasari

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kerran kävi silleen et varaosaputka möi mulle 8mm akseliin sopivan saarnaajan.. noh eihän se 6mm akselilla paljoa kipinää antanu kauhee kalkatus..

onko sytytyspuolelle omaa sulaketta..pohtii .. ei kai.

on kyl ihme jos ei edes hörähdä.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: missä vika 99gl vm84 kaasari

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ei sytytykselle ole omaa sulaketta. Virtalukonpohja voi tehdä sellaisen häiriön että sytytys virta katkeaa startti asennossa. Silloin saa sahata vaikka maailman tappiin asti ja ei vaan lähde käyntiin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8103
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: missä vika 99gl vm84 kaasari

Viesti Kirjoittaja mestari »

s.koutonen kirjoitti:sain kyllä käyntiin mutta sitten sammutin ja ei enään lähtenyt käyntiin

niin nyt vai silloin alussa?
jos nyt sait käyntiin miten sait kipinän siihen? aika vajavaista kerrontaa täällä. kokonaiskuvaa ei saa hahmotettua että voisi paikallistaa vian
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
mooritz
"Aero"
Viestit: 425
Liittynyt: La Tammi 05, 2008 15:49
Paikkakunta: Varkaus

Re: missä vika 99gl vm84 kaasari

Viesti Kirjoittaja mooritz »

Polttoainepumpun käyttöakseli poikki?
Venakoppa pois ja tarkistus?
s.koutonen
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2012 21:07
Paikkakunta: oulainen
Viesti:

Re: missä vika 99gl vm84 kaasari

Viesti Kirjoittaja s.koutonen »

nyt on kunnossa kasteli tulpat koska startattiin niin paljon.
Ja ei toiminut muuta kuin moottori oli kylmä.
Sitten isoveli tuli ja rupes tarkistaan kaikki piuhat ja huomasi että ryyppy oli jumittanut päälle ja sen takia lämmin kone ei käynyt.
veljellä oli käynyt sama omassa 99:sissä.
#5577= Samppa Koutonen Oulainen
-Ei riemulla rajaa kun Saabilla ajaa
-99 Turbo -81, 900 Aero-90, 9-5 "Red Devil", og900 avo 4d ja 10kpl muita saabeja
- Suabbi Productions
Vastaa Viestiin