jcarlson kirjoitti:Kun kerran nyt on pakko jatkaa, niin sanonpahan vain että kummasti niillä satkuilla joilla olen ajanut ja joissa on moottoriöljyä laatikossa käytetty on laakerit huutaneet ja toiminta ollut nahkeaa varsinkin pakkasilla. Kun taas hypoidista on tähän asti vain ollut hyviä kokemuksia.
Eipä paljoa haittaa, jos ko. öljy kuluu nopeammin. En pidä kovin suurena vaivana vaihtaa parin vuoden välein laatikkoöljyjä, sitä varten se roppu siellä pohjassa on. Itselläni on täyskunnostettu laatikko, johon on suoraan hypoidit laitettu, ettei ainakaan tarvitse mitään irtoavia töhniäkään pelätä.
Juu, ei ollut tarkoitus mitenkään väitellä vastaan, lähinnä hain tähänkin asiaan "toista näkökantaa".
Kas kun itselläni on laatikko vielä tehtaan jäljiltä, eikä mitään haluja ruveta sitä kunnostamaankaan. Öljyt voin toki sinne vaihtaa, jos siitä on
jotain hyötyä. Tämä on tämmöistä "uskonvahvistusta", että kannattaako vaihtaa jos nykyisellään toimii.
Tulee mieleen vanha sanonta: "If it works, don´t touch it". Olen monissa asioissa oppinut tämän kantapään kautta.
Todettakoon vielä tässä, että itse olen yrittänyt huoltaa autoani "huolto-ohjelman" mukaisesti. Kaikki vinkit ja korjausohjeet ovat edelleenkin tervetulleita kaikilta "saabisteilta". (tähän asti on aina apua saatu)
Tässä pikkuhiljaa rupean ehkä uskomaan niihin hypoideihin
Noh, tämä nyt tästä tälläkertaa.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.