Saab 900 V8

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Saab 900 V8

Viesti Kirjoittaja haffu »

Pikaisella googletuksella daimler on ainakin valmistanut aikanaan 2.5l laseja. En usko, että konehuoneessa ahdasta tulisi isommankaan koneen kanssa, mutta nuo muut seikat sitten tulevat vastaan.
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Saab 900 V8

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Päivällä kotia ajaessa muistelin tätä ketjua ja laskeskelin huvikseni montako V8-etuvetoa on päässyt tuotantoon, enkä keksinyt kuin Cordin, GM:n personal luxuryt ja Lancia Thema 8.32:n. Nyt muistin googlettaa enkä kovin paljoa unohtanut, lähinnä muutama 90-luvun lopun jenkki-Ford, uusi Grand Cherokee sekä villinä korttina Audi A8:n 3,7-litrainen malli. Toisin sanoen 99/900 ja 9000 olisivat olleet varsinkin aikanaan jokseenkin harvinaisessa kerhossa jos ei olisi tullut seinä vastaan. Sääli että tuli, itseä kiinnostaisi esim. 900 4.0 huomattavasti enemmän kuin 900 turbo.

Vielä varmuuden vuoksi kaikille tuollaista projektia (paperisotaa) harkitseville: KYLLÄ, ERITTÄIN HYVÄ IDEA! YRITTÄKÄÄ!
:mrgreen:
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
LeKe96
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: To Tammi 31, 2013 16:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Saab 900 V8

Viesti Kirjoittaja LeKe96 »

Päätyivätkö nuo koe-erän tuplikset liikenteeseen? Jos päätyivät, niin eikö se meinaa että ko. vekotinta voi käyttää katsastuksessa vertailukohteena jolloin tupliksen paperisota jäisi melko pieneksi?
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Saab 900 V8

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

aero kirjoitti:Sen sijaan tilavuudessa tuleekin kämmentä vastaan - se kun saa isoimpaan vertailumoottoriin verrattuna kasvaa huimat 25%, niin OG900:n maksimi ilman erikoislupia on n. 2,1*1,25=2,6l Stagin koneen ollessa kolmelitrainen. Kombinaatio tarvii siis erikoisluvan tai onnistua vakuuttamaan virkamies iskutilavuuden pienentämisestä.
Menee vähän ot:n puolelle tällä osastolla, mutta eikös tonnarissa isoin vertailumoottori olisi Opelin 3,0 V6, jolloin +25% olisi 3,75l eli Roverin kevyt 3,5 V8 kelpaisi tuon puolesta? :roll: Tosin V6 tuli vasta matalakeulaan ja suomalainen viranomainen varmaankin tulkitsisi asian niin että viistokeulaan ei tällöin ole asiaa vaikka muuten onnistuisikin...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
aero
-
Viestit: 8749
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Saab 900 V8

Viesti Kirjoittaja aero »

^Olisi ja asiaa on kuulemma joku harkinnutkin :roll:, mutta päätynyt kuitenkin siihen että pellin alle tulee B234, kun niitä tallissa parikin löhöää.

RV8:ssa olisi toki se etu, että niitä on montaa kokoa samalla ulkonäöllä ja yli nelilitraiset tarjoaa jo vaparina B202L:lle ihan vastustakin :D.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
kimmoa
"Aero"
Viestit: 435
Liittynyt: Su Helmi 04, 2007 13:26
Paikkakunta: Sievi

Re: Saab 900 V8

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

Tuollainen näyttää tehdyn: http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=93624

Sisätilat taitaa hieman supistua takavedon vuoksi. Tehtaan tekemästä V8-mallista ei näytä kuvaa löytyvän. Ehkä joku tuntee jonkun joko ruotsin tehtaalla taikka uudessakaupungissa, joka osaisi auttaa.
Vastaa Viestiin