En oikein jaksa uskoa, että nuo vuotaisi, mutta voihan sen vielä testata. Tuntuu vaan että tässä on joku hemmetin käpy, jotain ruuvia kun vähän kääntää niin ois kaikki kondiksessa
Kuten juuri tuo lisäilmaluisti, onko se oikein että se on "nollakelillä" tai parin asteen lämmössä liikeratansa puolivälissä? Meneekö se kokonaan tukkoon kuumana vai jääkö joku reikä näkösälle? Joku tällä foorumilla oli viilannut lovea isommaksi, minkä muotoinen se on alunperin?
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Lisäilma luistissa on pieni säätövara eli sitä pientä ruuvia vähän löysälle ja sitten painat sen toiseen reunaan ja katsot että reikä tulee hieman isommaksi , tämä on auttanut aika usein tuohon vaivaan. Toki voi johtua myös lisä polttoaineen suuttimestakin joka ei anna lisä bensaa kun startataan ja sen voi tarkistaa ihan kytkemällä virtakynän suihkun liittimeen...kylmänä.
Kannessa on kaksi liitäntää, tulo ja lähtö.
Mutta jos tuo kalvo olisi rikki, niin se vuotaisi polttoainetta ulos toisesta päästä
( jousen puolelta ).
Mutta voihan se kalvo olla venynyt.
Okei, ilmamäärälautasen jousen litistämisestä ei ollut ainakaan mitään hyötyä. Päinvastoin oli todella vaikeaa saada nyt käyntiin parin minuutin jäähtymisen jälkeen. Taidan asemoida läpän takaisin alkuperäiselle paikalleen ja jatketaan testejä muualla.
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Ilmamääräläppä on nyt niinkuin oli alunperin. Kaasuläpän säätö taisi olla hieman turhan tiukalla, säädin sitä sen verran auki, ettei käsin käännettäessä tunnu mitään hinkauksia hankauksia.
Nyt ekan hörähdyksen ja sammumisen jälkeen startatessa hörähtelee useamman kerran, joko lähtee tai ei lähde. Jos sopivasti annostelee kaasua niin saa aika nopeastikin käyntiin. Oli tosin aika paljon lämpöisempi keli kuin eilen... Tyhjäkäynti on aika matala kylmänä, jotain 650-700 luokkaa.
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Oletkos koittanut avata sitä tyhjäkäynnin ruuvia josta tyhjäkäynti virallisesti säädetään
mekaanisessa ruiskussa,on siinä lähella kaasuläppää en tiedä auttaako mitään mutta koittaa voi aina.
Jos sanotaan vaan että sitäkin on ruuvailtu mutta ei apua Tällä hetkellä tyhjäkäynti on vähän turhan korkealla lämpösenä... Vaan jos ruuvaa pienemmälle niin saattaa kylmänä sitten tukehtua omia aikojaan tyhjäkäynnillä
Epäilyttää vieläkin tuo lisäilmaluisti. Pitää varmaan käyttää sitä vielä irti ja tutkailla sitä aiemmin mainittua ruuvia. Lisäksi jos kokeilis pakastaa ja käryyttää sitä että näkis onko keskikohta tai ääripäät pielessä normaalista. Kommentteja normaalista toiminnasta odotellessa
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
kimmoa kirjoitti:Vaikuttaako tuohon mitenkään se, että yrittää startata kaasu pohjassa tms. Taikka että irroittelee imusarjasta alipaineletkuja startin aikana?
Tuu pyhien aikaan käymään, eiköhän tuohon joku järjestys löydy vaikka mulla ei autoon passelia häkämittaria ookkaan.
Kaasu pohjassa tukehtuu, mutta kun sopivasti sievästi pumppailee niin lähtee nyt jo aika vilkkaasti. Soittelen sulle jos kerkeen sinnepäin, on isän synttärit tässä vkl niin en oikein tiiä miten on aikaa saabin rassaamiseen Järki lähtee tuommosen pienen ärsytyksen takia
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Seokset säädettävä mahdollisimman rikkaalle, juuri karvanverran alle hylkäysrajan. Kokemukset osoittavat että se on paras asetus vanhoissa vehkeissä. Vetää hyvinhän ja vie vähiten polttoainetta.
Kauppakäynnin aikana kone jäähtyy senverran että lämpöaikakytkin ryypyttää ryyppysuuttimella ja kastelee tulpat. Starttaa vaan silloin kaasupohjassa niin kauan että käynnistyy. Ohje muuten löytyy omistajan käsikirjasta.
Kaksoisstartti on indikaattori liian korkeasta ohjauspaineesta. Koneen käynti on siinä alussa muutaman hetken niin voimaton että ajovalojen sammutus saattaa riittää koneen pitämiseksi käynnissä, koska sammuminen johtuu laturin ottamasta tehopiikistä. Kiinnitä huomiota latausvaloon kun kone sammuu. Kun ohjauspaineen saa alemmas sitten alkaa vastapainoisesti taajama-ajossa piinaava lievä nykiminen..
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01